וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ: העברתי את השגרירות לי-ם בשביל האוונגליסטים

נשיא ארה"ב, שאמר בזמנו כי עשה זאת למען קידום תהליך השלום, אמר כי "זה מדהים, האוונגליסטים נלהבים מזה יותר מאשר היהודים". הם מהווים את אחד מבסיסי התמיכה החשובים שלו לקראת הבחירות בנובמבר. "אל תשכחו את רמת הגולן"

בווידאו: טראמפ אומר שאחרי ההסכם עם איחוד האמירויות הסיפוח ירד מהשולחן/צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר הלילה (שלישי) כי הוא הכיר בירושלים כבירת ישראל "למען האוונגליסטים". האוונגליסטים הם אחד מבסיסי התמיכה החשובים של הנשיא הרפובליקני, שבמהלך כהונתו עשה שורת מהלכים שקידמו את האג'נדה שלהם.

טראמפ אמר את הדברים במהלך עצרת בוויסקונסין, אחת ממדינות המפתח בבחירות הקרובות בנובמבר, ותקף את יריבו הדמוקרטי ג'ו ביידן ואת מדיניות החוץ שהנשיא ברק אובמה.

"והעברנו את הבירה של ישראל לירושלים. זה למען האוונגליסטים. אתם יודעים שזה מדהים, האוונגליסטים נלהבים יותר מזה מאשר היהודים. זה נכון", המשיך טראמפ. הנשיא הכיר בירושלים כבירת ישראל והכריז על כוונתו להעביר את השגרירות האמריקנית לשם ב-2017. בזמנו, הוא טען כי ההחלטה נעשתה "בהתאם לאינטרסים של ארצות הברית ולמען קידום השלום בין ישראל לפלסטינים".

טראמפ אף הזכיר את החלטתו להכיר בריבונות של ישראל ברמת הגולן. "רמת הגולן, אל תשכחו. רמת הגולן, עשינו את הגולן. עשינו הרבה", אמר הנשיא.

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ במהלך עצרת תמיכה בויסקונסין 17 באוגוסט 2020. רויטרס
זקוק לניצחון במדינה. טראמפ בעצרת בוויסקונסין/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully