וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ: "ביידן נגד אלוהים, הוא יקח לכם את כלי הנשק"

7.8.2020 / 16:48

נשיא ארה"ב תקף את יריבו הדמוקרטי באוהיו, אחת המדינות המתנדנדות שבהן הוא מפגר בסקרים. "הוא מקדם את האג'נדה של השמאל הרדיקלי", אמר טראמפ הזקוק לקולות הנוצרים השמרנים. ביידן, שמרבה לדבר מרכזיות האמונה הקתולית בחייו, תקף בחזרה: "אין שפל שאליו הוא לא ירד"

בווידאיו:טראמפ חתם על צו נשיאותי האוסר על עסקאות עם בעלי אפליקציית "טיקטוק"/צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר כי יריבו הדמוקרטי בבחירותיו בנובמבר, ג'ו ביידן, הוא "נגד אלוהים". זאת על אף שסגן הנשיא לשעבר מציין לעתים קרובות כיצד אמונתו הקתולית הדריכה את מעשיו כנבחר ציבור.

לאור הפיגור של טראמפ אחרי ביידן בארבעה סקרים שנערכו לאחרונה במדינת אוהיו, הנשיא הרפובליקני נאבק על הקולות במדינה המתנדנדת באופן מסורתי. זאת כשמגיפת הקורונה, שגובה את חייהם של כאלף אמריקנים מדי יום, מאיימת על סיכוייו לזכות כהונה שנייה. לאחר שדיבר עם קהל קטן של תומכים בנמל התעופה בקליבלנד, טראמפ נשא אתמול מעין נאום קמפיין במפעל של תאגיד מכונות הכביסה ווירפול בעיר קלייד, אוהיו.

"הוא מקדם את האג'נדה של השמאל הרדיקלי: לקחת את הרובכים שלכם, להרוס את את התיקון השני שלכם, בלי דת, בלי כלום, לפגוע בתנ"ך, לפגוע באלוהים", אמר טראמפ בקליבלנד. "הוא נגד אלוהים". התיקון השני לחוקה מעניק לאמריקנים את הזכות להחזיק ולשאת כלי נשק.

טראמפ לא הסביר למה הוא מתכוון, אך הפחדותיו עשויות לבסס את התמיכה בו בקרב הגוש הנוצרי-שמרני הגדול במפלגתו ולפגוע גם בדעת הקהל על ביידן, סגן הנשיא הקתולי הראשון בתולדות ארצות הברית. ג'ון קנדי היה הנשיא הקתולי הראשון והיחיד עד כה.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ במפעל מכונות כביסה של ווירפול בקלייד, אוהיו, 6 באוגוסט 2020. רויטרס
זקוק לאוהיו כדי לזכות בכהונה שנייה./רויטרס

ביידן אמר בתגובה כי ההתקפה של טראמפ הייתה "מבישה" וכי האמונה היא יסוד מרכזי בחייו. "דבריו של הנשיא טראמפ חושפים עליו יותר מאשר על כל אחד אחר. הם חושפנים בפנינו אדם שמוכן לרדת לכל שפל לטובת רווח פוליטי, ומישהו שפעולותיו לא עומדות בקנה אחד עם הערכים והמסורות שהוא מתיימר להאמין בהם", אמר ביידן.

על פי מרכז פיו, יותר משלושה רבעים מהאמריקנים מקיימים את אורחות הנצרות או דתות אחרות. אף שהוא ממעט לדבר על אמונתו הפרסביטריאנית וללכת לכנסייה, טראמפ פועל בשיתוף פעולה הדוק עם הנוצרים האוונגליסטים ומקדם את האג'נדה שלהם, החל מהגבלות על הפלות ומניעת פיקוח על אחזקת כלי נשק.

אחרי הטבח שבו נהרגו 20 ילדים בבית הספר בניוטאון, קונטיקט ב-2012, קידם ביידן מגבלות מסוימות על אחזקת כלי נשק, אבל הוא לא הביעה תמיכה בהחרמתם. הוא אמר כי הוא יפעל לאסור על רובי תקיפה וכלי נשק עם קיבולת ירי גבוהה וירחיב את בדיקות הרקע למי שרוכש כלי נשק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully