וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קושנר: לא ניתן לישראל אור ירוק לסיפוח בזמן הקרוב

17.8.2020 / 17:29

יועצו הבכיר של טראמפ אמר כי נתניהו הבטיח לממשל האמריקני כי לא יבצע מהלכים של החלת ריבונות בלי הסכמת הבית הלבן: "אנחנו לא מתכוונים לתת הסכמה כזו בזמן הקרוב". הוא ציין כי הוא מצפה מהפלסטינים לשוב לשולחן המו"מ: "האמינות של ההנהגה הפלסטינית הידרדרה לשפל"

בווידאו: נתניהו אומר שתכנית הסיפוח לא ירדה מהפרק/צילום: לשכת העיתונות הממשלתית

יועצו הבכיר וחתנו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, ג'ארד קשנר, אמר היום (שני) כי ראש הממשלה בנימין נתניהו נתן לממשל האמריקני ערבויות שהוא לא יבצע מהלכי סיפוח בגדה המערבית, ללא הסכמת הבית הלבן. זאת, על רקע ההסכם בין ישראל לבין איחוד האמירויות הערביות, ועצירת תהליך החלת הריבונות בעקבותיו. "אנחנו לא מתכוונים לתת הסכמה כזו בזמן הקרוב", אמר קושנר בתדרוך כתבים.

קושנר ציין כי ארה"ב רוצה שישראל תתרכז בתקופה הנוכחית ביצירת מערכות יחסים חדשות עם העולם הערבי ולא בסיפוח. "ישראל שולטת בשטח הזה ממילא ולכן אין שום דחיפות בלקדם סיפוח", אמר קושנר.

יועצו וחתנו של הנשיא טראמפ, ג'ארד קושנר בעת הגעתו לבית הלבן 14 באוגוסט 2020. AP
"לא מתכוונים לתת הסכמה לסיפוח בקרוב". קושנר/AP

לדברי יועצו הבכיר של טראמפ, הממשל האמריקני מצפה מההנהגה הפלסטינית לחזור כעת לשולחן המשא ומתן. "הם אמרו שהם רוצים להוריד את הסיפוח מסדר היום, ועכשיו זה ירד מהשולחן - אז הם יכולים לחזור ולדבר", אמר קושנר.

"האמינות של ההנהגה הפלסטינית הידרדרה לשפל של כל הזמנים", אמר. "יש הרבה תסכול לגבי הפלסטינים מצד בני בריתם באזור. אני לא מבין איך הפעולות של ההנהגה הפלסטינית משפרות את המצב של בני עמה".

פלסטינים שורפים תמונות של דונלד טראמפ, בנימין נתניהו ושל מוחמד בן זאיד בעיר שכם, 14 באוגוסט 2020. רויטרס
"אמינות ההנהגה הפלסטינית בשפל". שריפת תמונות טראמפ, נתניהו ובן זאיד בשכם/רויטרס

ישראל ואיחוד האמירויות הכריזו ביום חמישי האחרון על כינון יחסים דיפלומטיים ונורמליזציה מלאה, בתיווכו של הנשיא טראמפ. בתמורה, הסכימה ישראל שלא לקדם צעדי סיפוח בגדה המערבית. הצדדים הצהירו על ההסכם, שקיבל את השם "אברהם", לאחר שיחת טלפון משולשת בין טראמפ, נתניהו ויורש העצר של המדינה הערבית מוחמד בן זאיד א-נהיאן.

ביום ההכרזה, נתניהו מסר הצהרה בנושא חתימת ההסכם ואמר כי נפתח עידן חדש ביחסיה של ישראל עם העולם הערבי, וכינה את ההסכם "שלום תמורת שלום". ראש הממשלה התייחס אז לביקורת בדבר הוויתור על הריבונות בשטחי יהודה ושומרון בתמורה להסכם, וטען כי הוא מחוייב להחלת הריבונות, אך טראמפ ביקש ממנו להמתין באופן זמני עם המהלך.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, במהלך שיחת טלפון בלשכתו עם נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ ויורש העצר של איחוד האמירויות, השייח מוחמד בן- זיאד 13 באוגוסט 2020. קובי גדעון / לע"מ, אתר רשמי
טען כי הוא מחוייב להחלת הריבונות באיו"ש. נתניהו משוחח עם טראמפ ובן זאיד/אתר רשמי, קובי גדעון / לע"מ

עם זאת, בהצהרה שמסר הנשיא האמריקני יום לאחר מכן, הוא טען כי ישראל הסכימה שלא לספח שטחים מהגדה המערבית במסגרת ההסכם עם איחוד האמירויות. "זה יותר מאשר להוריד את זה מהשולחן - הם הסכימו לא לבצע זאת", אמר אז טראמפ.

בהצהרתו של קושנר עם ההכרזה על ההסכם, הוא רמז כי ייתכן שייחתם הסכם נוסף בין ישראל למדינה ערבית בקרוב. כמו כן, הוא אמר כי הוא מקווה שישראל לא תנקוט בצעד פרובוקטיבי של סיפוח, וציין כבר אז כי מהלך של החלת ריבונות יקודם רק בהסכמת ארצות הברית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully