וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאבטחים ירו בפלסטיני חירש במחסום קלנדיה לאחר שלא נשמע להוראותיהם

עודכן לאחרונה: 17.8.2020 / 17:25

מאבטחים אזרחיים ירו לעבר האיש, בשנות ה-60 לחייו, לאחר שהגיע למעבר הרכבים האסור להולכי רגל ולא נענה לקריאות לעברו לעצור. הוא פונה לבית החולים שערי צדק, שם התברר כי הוא בעל לקות שמיעה ודיבור. המאבטח היורה עוכב לחקירה, ולאחריה שוחרר למעצר בית של חמישה ימים

בווידאו: פלסטיני בעל לקות שמיעה נורה ונפצע בקלנדיה לאחר שלא נשמע לקריאות מאבטחים/באדיבות מערכת חדשות בטחון שדה

מאבטחים אזרחיים הפועלים במחסום קלנדיה שמדרום לרמאללה ירו היום (שני) לעבר פלסטיני ופצעו אותו באורח קל-בינוני. עם פינויו לבית החולים התברר כי האיש, בשנות ה-60 לחייו, סובל מלקויות שמיעה ודיבור. מאוחר יותר, המשטרה פתחה בחקירת האירוע, במסגרתה עוכב המאבטח היורה. לאחר החקירה, שוחרר המאבטח למעצר בית של חמישה ימים.

האירוע התרחש בשעות הבוקר, אז הבחינו המאבטחים באיש פוסע במעבר המיועד לכלי רכב באזור אסור להולכי רגל. הוא עורר את חשדם והם קראו לעברו לעצור. משלא נענה - המאבטחים פתחו בנוהל מעצר חשוד, ובסיומו הם ירו לעברו. הפלסטיני נפגע בפלג גופו התחתון.

בעקבות האירוע, הודיעה המשטרה בהמשך היום, כי עיכבה את המאבטח היורה שביצע את נוהל המעצר לחקירה, וכי פתחה בחקירת נסיבות האירוע.

מאבטחים ירו ופצעו פלסטיני בעל לקות שמיעה בקלנדיה לאחר שלא נשמע לקריאותיהם, 17 באוגוסט 2020. המרכז הפלסטיני לתקשורת, צילום מסך
האיש לא נענה לקריאות לעצור, ונורה. מחסום קלנדיה, הבוקר/צילום מסך, המרכז הפלסטיני לתקשורת

בשבוע שעבר הפסיקו נציגי המשרד לביטחון הפנים והמשטרה את השתתפותם בדיוני הוועדה הבין-משרדית שהוקמה כדי לשפר את התמודדות אנשי רשויות האכיפה והביטחון מול אנשים עם מוגבלויות. מי שעדכן בכך היו חברי הוועדה, שהוקמה לאחר הריגתו של איאד אל-חלאק. קודם לכן פורסם ב"הארץ" כי המשרד לביטחון הפנים אסר על השתתפות עובדיו ונציגי המשטרה בוועדות.

הוועדה הבין-משרדית הוקמה לפני כחודשיים, ביוזמת נשיא המדינה ראובן ריבלין ובשיתוף שר העבודה והרווחה איציק שמולי ושר המשפטים אבי ניסנקורן, לאחר שורת מקרים שבהם נפגעו אנשים עם מוגבלויות במפגשים עם שוטרים. מטרת הוועדה היא לגבש כלים לזיהוי של בעלי מוגבלויות, תכניות הכשרה לגורמי האכיפה וחקיקה בנושא.

עוד בוואלה!

מחבל שניסה להשליך בקבוק תבערה לעבר קבר רחל נורה על ידי צה"ל

לכתבה המלאה
מאבטחים ירו ופצעו פלסטיני בעל לקות שמיעה בקלנדיה לאחר שלא נשמע לקריאותיהם, 17 באוגוסט 2020. המרכז הפלסטיני לתקשורת, צילום מסך
מחסום קלנדיה, הבוקר/צילום מסך, המרכז הפלסטיני לתקשורת

לוועדה הוקמו גם שלוש ועדות משנה, בהן חברים נציגים של משרדי העבודה והרווחה, המשפטים, הבריאות, החינוך, בית הנשיא, וכן ארגונים ועמותות חברתיים העוסקים בנושא. ועדות המשנה קיימו כבר כמה דיונים, ולדברי החברים בהן, בדיונים הראשונים השתתפו גם נציגים של המשרד לביטחון הפנים והמשטרה. אולם, לאחרונה התבשרו כי נציגים אלו לא ימשיכו להגיע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully