וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלסטינים שרפו את תמונת שליט האמירויות: "אל-אקצא בסכנת מוות"

14.8.2020 / 19:01

תושבים זועמים מחו נגד הסכם הנורמליזציה עם ישראל, שבמסגרתו אמורה להיות גישה גדולה יותר לאתר למוסלמים מרחבי העולם. בגדה שרפו בובות של טראמפ, נתניהו ובן זאיד, הפגנות נרשמו גם בעזה

בווידאו: טראמפ אומר שאחרי ההסכם עם איחוד האמירויות הסיפוח ירד מהשולחן/צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

תושבים פלסטינים מחו היום (שישי) נגד איחוד האמירויות הערביות בעקבות ההסכם עם ישראל, שלטענתם מסכן את מסגד אל-אקצא. חלקם שרפו את תמונתו של יורש העצר של האמירויות, מוחמד בן זאיד, לקראת תפילות יום השישי במסגד, שנחשב לאתר השלישי בקודשו באסלאם. במסגרת "הסכם אברהם", שתווך על ידי ארצות הברית, למוסלמים אמורה להיות גישה גדולה יותר למסגד דרך הטיסות הישירות המתוכננות מאבו דאבי לנתב"ג.

הפלסטינים זעמו על הסכם הנורמליזציה בין המדינות הנאבקות יחד באיראן, שאמור לכלול גם החלפת שגרירים. "אחינו באמירויות מעמידים את המסגד המקודש שלנו בסכנת מוות", אמר קאמל עטון בן ה-60, תושב מזרח ירושלים וסוחר מהעיר העתיקה. כשנשאל אם הוא יברך מוסלמים מהאמירויות או ממדינות המפרץ תחת נסיבות אלו, הוא השיב: "ראיתם כיצד משת"פים מערב הסעודית התקבלו בעבר. זה מה שמצפה לאמירותים".

הוא התייחס לבלוגר סעודי פרו-ישראלי, שהותקף כשעבר דרך העיר העתיקה בשנה שעברה.

מפגינים שורפים את תמונת יורש העצר של איחוד האמירויות הערביות ליד מסגד אל-אקצא, 14 באוגוסט 2020. רויטרס
"ראיתם כיצד משת"פים מערב הסעודית התקבלו בעבר". מפגינים ליד מסגד אל-אקצא, היום/רויטרס

הפלסטינים חוששים כי הסכמי נורמליזציה בין ישראל לבין מדינות ערב יחסל כל סיכוי שמזרח ירושלים תהיה בירת המדינה הפלסטינית העתידית, אם זו תוקם.

מוחמד שריף, ערבי ישראלי בן 45, אמר כי הוא לא כועס על האזרחים המוסלמים במפרץ "רק כי המנהיגים שלהם עשו טעות". עם זאת, במנהיגים הוא השתלח בתקיפות. "שיתוף פעולה עם איחוד האמירויות הערביות גרוע פי מאה משיתוף פעולה עם ישראל. שיח מוחמד בן זאיד והכלבים המטונפים שלו דואגים לעצמם ולאינטרסים שלהם ואנחנו יכולים ללכת לעזאזל", אמר.

ראש מועצת הווקף, שיח עבד אל-עזים סלהב, אמר כי הוא "לא מוכן שמסגד אל-אקצא המקודש יהיה נתון למריבות פוליטיות. הוא נעלה יותר מאשר ממשיכות החבל האלו".

פלסטינים שורפים תמונות של דונלד טראמפ, בנימין נתניהו ושל מוחמד בן זאיד בעיר שכם, 14 באוגוסט 2020. רויטרס
"שיתוף פעולה עם איחוד האמירויות הערביות גרוע". מפגינים שורפים תמונות בשכם, היום/רויטרס

הרשות הפלסטינית הביעה עמדה דומה, כשהעומד בראשה אבו מאזן אמר כי ההסכם הוא "בגידה בירושלים, באל-אקצא ובסוגיה הפלסטינית".

הפגנות נגד ההסכם נערכו גם ברצועת עזה וברחבי הגדה. בעיר שכם שרפו מפגינים תמונות של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, ראש הממשלה בנימין נתניהו ושל יורש העצר של איחוד האמירויות - שלושת אדריכלי ההסכם שבמסגרתו התחייבה ישראל שלא לספח שטחים בגדה המערבית.

התגובות ברחבי העולם הערבי והמוסלמי היו חלוקות, בין תמיכה מצד מצרים, בחריין ועומאן, וזעם רב שהשמיעו איראן וטורקיה, יריבות אזוריות של איחוד האמירויות הערביות. תמיכה הגיעה גם מכיוון הדמוקרטים והרפובליקנים בארצות הברית, אירופה והאו"ם, אך ערב הסעודית, אדריכלת יוזמת השלום הערבית מתחילת שנות ה-2000, עדיין שותקת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully