וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות הפגינו מול מעון ראש הממשלה בי-ם: "ההסכם לא יגרום לנו ללכת"

מאות הגיעו למחאה נגד התנהלותו של נתניהו במשבר הקורונה והשחיתות השלטונית ברחוב בלפור. הפגנה נוספת התקיימה מול ביתו הפרטי בקיסריה. "ההסכם עם איחוד האמירויות לא הופך את ראש הממשלה שלנו לפחות מושחת", קרא ברוק, אחד הנואמים בהפגנה

בווידאו: אלפים הפגינו נגד נתניהו בבלפור ובביתו בקיסריה/צילום: ניב אהרונסון,רוני כנפו, רויוטרס ו- SATVIEW

מאות מפגינים הגיעו היום (שישי) למחות מול מעון ראש הממשלה בנימין נתניהו ברחוב בלפור בירושלים. זאת, כחלק מהמחאה נגד התנהלותו של נתניהו במשבר הקורונה והשחיתות השלטונית. במסגרת המחאה, קיימו המוחים בירושלים "קבלת שבת", הנערכת זה כמה שבועות במקום. הפגנה נוספת התקיימה מול ביתו הפרטי של ראש הממשלה בקיסריה.

עלי ברוק, אחד הנואמים בהפגנה, אמר כי ההסכם שנחתם עם איחוד האמירויות הערביות לא פותר את המשבר הכלכלי - ו"לא סוגר" להם את המינוס בבנק. "ההסכם הזה לא הופך את הממשלה שלנו ליותר מתפקדת, ההסכם הזה לא הופך את ראש הממשלה שלנו לפחות מושחת, וההסכם הזה, מעל הכל, לא יגרום לנו ללכת לשום מקום", אמר.

רונית ארנפרוינד, ממובילות מחאת "אין מצב", אמרה כי ההסכם נעשה בחירה של נתניהו להסיט את תשובת הלב של הציבור מכתבי האישום בהם הוא מואשם. "אומרים שהשבוע אתה מנסה לשבור שיא נוסף בהשחתה השלטונית, בכך שאתה מבקש להיות מעורב לכאורה במינוי ראש התביעה הכללית ומפקד המשטרה ואז אולי בטעות לאשר את תקציב המדינה לכחול לבן", אמרה.

מחאה מול מעון ראש הממשלה נתניהו בבלפור, ירושלים, 31 ביולי 2020. יהונתן ולצר, TPS
המחאה מול מעון ראש הממשלה בבלפור, לפני שבועיים/TPS, יהונתן ולצר

"ועל מנת להסוות ולהסיט את השיח על המהלכים שלך שדומים למהלכים של מאפיה, אתה מגייס לכאורה את אשתך בניסיון להגדיר מחדש מה זו אישה מוכה ומה זו הטרדה מינית לנשים, אתה לא מתבייש כמה נמוך עוד תרד?", אמרה ארנפרוינד.

אסף אגמון, גם הוא ממובילי המחאה, זעם על הטבות המס שביקש נתניהו. "איך יתכן שראש ממשלה שיודע שיש כאן כמעט מיליון מובטלים מתעקש לקבל עכשיו, כן ממש עכשיו, מיליון שקלים החזרי מס?", תקף אגמון. "עושה יום הולדת לבן שלו על גג מלון פאר בתל אביב כשהוא יודע שכל אותם מיליון מובטלים לא יודעים איך יאכילו את ילדיהם בסוף היום".

פינוי מפגינים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו מגן העצמאות בירושלים,. 7 באוגוסט 2020. יונתן זינדל, פלאש 90, פלאש 90
"ההסכם הזה לא יסגור לנו את המינוס. פינוי מפגינים מול מעון נתניהו בירושלים, לפני שבוע/פלאש 90, יונתן זינדל, פלאש 90

"איך אדם נורמלי שגרר את מדינת ישראל לשלוש מערכות בחירות תוך שנה, מאיים לגרור אותנו למערכה רביעית כשהכלכלה שלנו קורסת מכיוון שהוא מתעקש על בנית תקציב לשלושה חודשים בלבד כאשר הוא חתום על הסכם לבניית תקציב עד לסיום 2021 תוך מאה יום מכינון הממשלה?", הוסיף אגמון. לדבריו, "אין הסבר מניח את הדעת להתנהלות ולהחלטות שלו מלבד המחשבה שיש כאן ראש ממשלה שהינו בלתי כשיר עם תסמינים מחשידים לכאורה המזכירים את התופעה המכונה שיגעון בשנים".

בשבוע שעבר הפגינו מאות בני אדם בשני המוקדים, וקראו לנתניהו להתפטר מתפקידו. כוחות משטרה רבים נפרסו במהלך ההפגנות. המפגינים בירושלים הניפו שלטים עם הכיתוב "לעולם לא נפסיק להפיץ את 'מחלת' החופש" ו"ביבי תכין אליבי". כמו כן, המוחים קראו קריאות נגד נתניהו, בהן "נאשם פלילי לא ראש הממשלה שלי" ו"נתניהו תתפטר". להפגנה הגיעו גם אורנה בנאי, תומר שרון ואחינועם ניני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully