וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן: ההסכם של האמירויות עם ישראל - בגידה בפלסטינים

13.8.2020 / 22:54

ברשות הפלסטינית הביעו תרעומת על הסכם השלום שנחתם בין ירושלים לאבו דאבי, וטענו כי הוא מהווה "ניפוץ של יוזמת השלום הערבית". הרשות הודיעה כי תשיב את השגריר מאיחוד האמירויות והזהירה מדינות נוספות מהליכה בדרכה של איחוד האמירויות

בווידאו: נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ מכריז על הסכם נירמול היחסים בין ישראל ואיחוד האמירויות/מערכת וואלה! NEWS

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן אמר היום (חמישי) כי הסכם השלום שנחתם בין ישראל לאיחוד האמירויות מהווה בגידה בירושלים ובסוגיה הפלסטינית. "ההנהגה הפלסטינית מחשיבה את הצעד הזה כניפוץ יוזמת השלום הערבית, ההנהגה מזהירה מפני כניעה ללחצים האמריקניים והליכה בדרך של איחוד האמירויות".

בהודעת הרשות דרשה ההנהגה הפלסטינית מאבו דאבי לחוזר בה מיד מהצהרתה "אף צד אחר לא יכול לדבר בשם הפלסטינים ולהחליט על זכויותיהם". הרשות הפלסטינית הודיעה כי תשיב את השגריר מאיחוד האמירויות.

יו"ר הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס בפגישת ההנהגה הפלסטינית, רמאללה 19 במאי 2020. רויטרס
"ניפוץ יוזמת השלום הערבית". אבו מאזן/רויטרס

בירדן אמרו כי הם רואים את המהלך כהזדמנות לקידום רצונות הפלסטינים, אך הבהירו כי השפעתו תהיה בהתאם למעשי ישראל. "אם ישראל תראה את ההסכם כצעד לכיוון חזרה לגבולות 1967 האזור יתקדם לכיוון שלום צודק", אמר שר החוץ של המדינה איימן ספדי, והסתייג. "אם לא תעשה זאת, היא תעמיק את הסכסוך - שיהווה איום על האזור כולו. ישראל צריכה להתקדם באופן מיידי למשא ומתן ישיר ורציני לפתרון שתי המדינות. ירדן תומכת בכל מאמץ לסיום הכיבוש".

גם מצרים ובחריין הדגישו את חשיבות הסוגיה הפלסטינית כשבירכו על ההסכם. בהודעתה הרשמית של בחריין, נמסר כי "ההסכם בין ישראל לאמירויות מחזק את הסיכויים לשלום. אנו מצפים למאמצים נוספים על מנת להגיע לפתרון כולל וצודק עבור הפלסטינים".

עוד בוואלה!

איחוד האמירויות הערביות, המעצמה הערבית העולה

לכתבה המלאה

לדברי נשיא מצרים, עבד אל-פתאח א-סיסי, ההסכם יכול להוביל לשלום. "עקבתי בעניין ובהערכה אחרי ההצהרה המשותפת של ארצות הברית, איחוד האמירויות הערביות וישראל לעצור את הסיפוח הישראלי של האדמות הפלסטיניות ולקחת צעדים שיביאו לשלום במזרח התיכון", צייץ. "אני מעריך את המאמצים של אלו האחראים להסכם להשיג שגשוג ויציבות באזור שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully