וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התשובה לטילים האיראניים: תיעוד הניסוי במערכת חץ 2

עודכן לאחרונה: 13.8.2020 / 15:00

במסגרת הניסוי יורט טיל המדמה את "שיהאב 3" האיראני, במהלכו כלל המערכות עבדו בהצלחה והשמידו מטרה ששוגרה מלב ים לעבר ישראל. משרד הביטחון: "יודעים להתמודד עם מגוון איומים, כולל אלו שלא קיימים עדיין". בימים אלו עוסקים בפיתוח חץ 4, שצפויה לפעול בעשור הבא

בווידאו: תיעוד הניסוי במערכת חץ 2 להתמודדות עם טילי גרעין איראניים/צילום: דוברות משרד הביטחון

הניסוי המוצלח שבוצע הלילה (חמישי) במערכת "חץ 2" סיפק מענה למטח טילים איראניים. במסגרת הניסוי של מנהלת חומה במשרד הביטחון יורט טיל המדמה את "שיהאב 3" האיראני, המסוגל לשאת ראש קרב גרעיני, כדי לבחון שינויים במיירט, באלגוריתמיקה ובמערכות השליטה והבקרה. כל המערכות תפקדו כמצופה והשמידו באופן מלא את המטרה, ששוגרה מלב ים לעבר ישראל. בניסוי השתתפו כל מערכות ההגנה האוויריות של צה"ל - סוללות כיפת ברזל, פטריוט ושרביט קסמים.

סמנכ"ל התעשייה האווירית בועז לוי אמר כי המכ"ם זיהה והתמקד בטיל המדמה טיל איראני. לאחר מכן המיירט שוגר לעברו, תוך שהחיישן האלקטרו-אופטי התביית על הטיל, הפעיל את ראש הנפץ הקרבי - והשמיד אותו לחלוטין.

ניסוי היירוט המוצלח הלילה של מערכת הנשק חץ, 13 באוגוסט 2020. משרד הביטחון
ניסוי היירוט, הלילה/משרד הביטחון

לפי דוקטרינת ההגנה של צה"ל, מערכת חץ 3 נועדה להתמודד עם טילים ארוכי-טווח מחוץ לאטמוספירה. אם המיירטים של חץ 3 לא פוגעים, יתר המערכות, ובראשן מערכת חץ 2, אמורות להוות שכבות הגנה נוספות. מערכת חץ 2 הוכיחה בעשור האחרון כי היא יעילה נגד מגוון איומים, בהם רקטות וטילים לטווח בינוני.

ראש מנהלת חומה במשרד הביטחון משה פתאל הסביר כי שתי המערכות יודעות להתמודד גם עם מטחי טילים, ואף עם איומים עתידיים שטרם הבשילו. זאת בזכות מכ"ם מתקדם והיקף מיירטים מתאים, כמו גם נגד טילי קרקע-קרקע מתמרנים. לדבריו, "המענה שלנו יודע להתמודד עם מגוון איומים בו זמנית, כולל אלו שלא קיימים עדיין".

ניסוי היירוט המוצלח הלילה של מערכת הנשק חץ, 13 באוגוסט 2020. משרד הביטחון
מתוך ניסוי היירוט, הלילה/משרד הביטחון

מנהלת חומה ציינה לאחרונה 20 שנים למסירת מערכת חץ 2 לידי חיל האוויר, במהלכן בוצעו חמישה שדרוגים מהותיים במערכת, במסגרת ההתמודדות עם טילים ארוכי-טווח קיימיים ועתידיים. זאת, בהתאם לניסוי היירוט במערכת חץ 3 שנערך בשנה שעברה באלסקה שבארצות הברית.

בימים אלו מפתחת מנהלת חומה את מערכת חץ 4, שנועדה להתמודד עם איומים עתידניים שטרם הבשילו טכנולוגית. המערכת תהווה את שכבת ההגנה העליונה ביותר על מדינת ישראל בעוד עשור והלאה.

נתניהו: "ידעו אויבינו שאנו ערוכים נגד כל איום"

ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך את מערכת הביטחון והתעשיות הביטחוניות על הניסוי המוצלח. "הוכחנו שוב שמדינת ישראל מחזיקה בידיה יכולות הגנה והתקפה מהחזקות והמתקדמות בעולם", מסר ראש הממשלה. "אני מבקש להביע הערכה עמוקה לבת בריתנו ארצות הברית, על קידום משותף של ביטחוננו. ידעו אויבינו ומבקשי רעתנו כי מדינת ישראל ערוכה נגד כל איום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully