וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת חוששת מאיבוד שליטה על הקורונה: "אנחנו בכיוון הלא נכון"

עודכן לאחרונה: 12.8.2020 / 23:58

הממשלה הרחיבה את הדרישות לעטיית מסיכה, והאיסור על התקהלות של יותר מ-5,000 בני אדם הוארך עד לאוקטובר. "המצב האפידמיולוגי מידרדר", הזהיר ראש הממשלה אחרי 2,000 מקרים חדשים ביותר. מוקדי ההדבקה הם בקרב צעירים, בפריז ובמארסיי

עריכה: ניר חן

צרפת מזהירה כי היא הולכת ב"כיוון הלא נכון" בשל קפיצה במספר מקרי הקורונה בשבועיים האחרונים. ראש הממשלה ז'אן קסטה הורה לרשויות המקומיות להרחיב את הדרישה לחבישת מסיכות בפומבי, והאיסור על התקהלות של יותר מ-5,000 בני אדם הוארך עד ל-30 באוקטובר.

"המצב האפידמיולוגי, שאחריו אנחנו עוקבים מקרוב, מתדרדר. 2,000 מקרים חדשים בהשוואה לאלף לפני שלושה שבועות", אמר אתמול ראש הממשלה במסיבת עיתונאים בעיר מונפילייה. "בכל יום מאותרים 25 מוקדים חדשים, בהשוואה לחמישה לפני שלושה שבועות".

כבר כיום, חבישת מסיכות היא חובה בעת נסיעה בתחבורה ציבורית או במקומות סגורים, כמו חנויות ומשרדי ממשלה. לרשויות המקומיות יש סמכות לכפות חבישת מסיכות, ויש שעשו זאת כבר גם במקומות פתוחים, כמו פריז באתרי תיירות מרכזים ועל גדות נהר הסן.

יותר מ-30 אלף איש כבר מתו מהמחלה בצרפת, שהייתה בשיאה בחודשי מרץ ואפריל. מניין המתים בצרפת נותר השביעי בגובהו בעולם, אם כי הוא נמצא הרחק מתחת לארצות הברית וברזיל.

תיירים עם מסיכה בפריז, צרפת, 10 באוגוסט 2020. AP
ענף התיירות נפתח אחרי הסגר הממושך. תיירים בפריז/AP

אחרי הסגר הארצי שהטילה, צרפת הקלה על המגבלות במאי וביוני וענף התיירות במדינה נפתח מחדש. התקהלויות הפומביות של יותר מ-5,000 איש, כולל הופעות או אירועי ספורט, היו אמורות להתחדש בסוף החודש, אך התחלואה הגבוהה הובילה לדחיית המהלך.

בסוף השבוע האחרון, יותר מעשרת אלפים איש השתתפו במסיבה לא חוקית באזור הררי נידח בדרום צרפת. ראש הממשלה אמר כי אם האזרחים לא יישמרו, המדינה תעמוד בפני "סיכון גבוה לחידוש המגיפה ויהיה קשה לשלוט עליה". לפי משרד הבריאות בצרפת, ההתפשטות הנוכחית של הווירוס בולטת במיוחד בקרב צעירים ובערים כמו פריז ומארסיי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully