וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השמורות ייפתחו ללא תשלום לאוכלוסיות מוחלשות: "הטבע הוא של כולם"

עודכן לאחרונה: 12.8.2020 / 19:40

פרויקט של המשרד לחיזוק וקידום קהילתי בשיתוף רט"ג, יעמיד לרשות אוכלוסיות רווחה הסעות וסיורים מאורגנים בחינם, זאת במטרה להקל על הגעתם לשמורות הטבע והגנים הלאומיים בימי הקורונה. "מיזם זה חשוב שבעתיים בתקופת משבר כלכלי-חברתי שנוצר בתקופה זאת"

צילום: רשות הטבע והגנים, יובל שרון, איימן ברגס

אוכלוסיות רווחה יוכלו להגיע בשאטלים לסיורים מאורגנים בשמורות הטבע והגנים הלאומיים, ללא תשלום - כך הודיעו המשרד לחיזוק וקידום קהילתי, המשרד להגנת הסביבה ורשות הטבע והגנים. "הטבע הוא של כולם, וכולם זכאים ליהנות ממנו, גם מי שידם אינה משגת. התפקיד שלנו הוא להסיר את החסמים, ולהנגיש את הטבע עבורם", אמרה השרה לקידום קהילתי, אורלי לוי אבקסיס.

דמי הכניסה לאתרים מגיעים לעשרות שקלים לאדם, למעט הנחות שונות לסטודנטים, חיילים, אזרחים ותיקים וקבוצות. כמו כן, רבים מהאתרים אינם נגישים בתחבורה ציבורית. כעת הוחלט לארגן סיורים מאורגנים בחינם, תחת השם "פרויקט קהילה בשמורה". בשלב זה לכל רשות מקומית המעוניינת יתאפשר ביקור אחד עד לסוף השנה.

פרויקט קהילה בשמורה יוצא לדרך. המשרד לקידום וחיזוק קהילתי ורשות הטבע והגנים, אתר רשמי
פרסום פרויקט "קהילה בשמורה"/אתר רשמי, המשרד לקידום וחיזוק קהילתי ורשות הטבע והגנים

במשרד לחיזוק וקידום קהילתי הסבירו כי הנחו את נציגיהם לארגן את הביקורים יחד עם עובדי הרשויות, ומתוכננים בימים אלה סיורים של תושבים מקריית מלאכי ומועצת שדות נגב. "היוזמה חשובה מפני שהיא מחברת מציאות ארוכת שנים של אוכלוסיות המתקשות להנות משמורות הטבע והגנים הלאומיים בארץ בשל מצבן הכלכלי, לבין המציאות העכשווית המחדדת עוד יותר את הצורך של המשפחות להפגה ורענון - ואין מקום טוב לעשות זאת מאשר בטבע", הסבירה לוי אבקסיס.

עוד בוואלה!

דחיית התקציב מאיימת לסגור את התכניות החינוכיות: "לא יתקיימו השנה"

לכתבה המלאה
מטיילים בגן הלאומי בית שאן. 25 ביולי 2020. יניב כהן רשות הטבע והגנים, אתר רשמי
מטיילים בגן הלאומי בית שאן/אתר רשמי, יניב כהן רשות הטבע והגנים

לדברי השרה להגנת הסביבה גילה גמליאל, "תרבות הפנאי חשובה במיוחד דווקא בימים אלה. עלינו לוודא כי כלל שכבות האוכלוסייה יוכלו ליהנות בגנים הלאומיים ובשמורות הטבע של רשות הטבע והגנים. אני מברכת על היוזמה שתהווה פתח לפעילויות דומות נוספות בעתיד".

מנכ"ל רשות הטבע והגנים שאול גולדשטיין הוסיף כי "מתוך הבנת המצוקה של אוכלוסיות הרווחה בישראל, יצאנו במיזם משותף השנה, במסגרתו נארח בשמורות הטבע והגנים הלאומיים ללא עלות רשויות מקומיות עם מעמד סוציו-אקונמי נמוך. מיזם זה חשוב שבעתיים בתקופת משבר כלכלי-חברתי שנוצר בתקופה זאת".

תנועת שוברות קירות, ועו"ד אוהד אמר מהקליניקה המשפטית לייצוג אוכלוסיות בפריפריה באוניברסיטה העברית, שפעלו בנושא רבות, בירכו על היוזמה. "הבשורה על צעד נוסף בהתייחסות הרשות לאוכלוסיות שחיות בעוני בעקבות התערבותה של השרה לחיזוק וקידום קהילתי אורלי לוי אבקסיס ובפעולה מבורכת יחד עם רשות הטבע והגנים, היא צעד חברתי חשוב ואנחנו מברכים על כך", נמסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully