וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היכו, זרקו כיסאות ונמלטו: שני נערים מלוד נאשמים בתקיפת ההומואים ביפו

11.8.2020 / 16:58

מכתב האישום עולה כי השניים, תושבי לוד בני 15 ו-17, חיכו על החוף לספינת סיורי שיט, כשזיהו צעירים והסיקו שהם הומואים. בעל הספינה סירב לאפשר להם לעלות אליה עד שיתנצלו ולקראת חצות נתקלו שוב בצעירים וחבטו בהם, ניסו להשליכם אל הים והצליפו בהם באמצעות צינור מים

בווידאו: תקיפה על רקע הומופובי בנמל יפו/דוברות משטרת ישראל

כתב אישום הוגש היום (שלישי) נגד שני נערים, בני 15 ו-17 מלוד, שתקפו צעירים הומואים בנמל יפו לפי כעשרה ימים. פרקליטות מחוז תל אביב מייחסת להם תקיפה הגורמת חבלה של ממש בנסיבות מחמירות, ממניע של עוינות כלפי הציבור מחמת נטייה מינית. כמו כן, הגישה הפרקליטות בקשה למעצר עד תום ההליכים.

על פי כתב האישום, שני הנערים חיכו על החוף יחד עם קבוצת צעירים נוספת לספינת סיורי שיט, כשזיהו צעירים והסיקו שהם הומואים. החבורה קיללה אותם, וכמה מהם אף ירקו לעברם. בעל הספינה סירב לאפשר להם לעלות אליה עד שיתנצלו ויתחייבו להתנהג באופן ראוי על הספינה, והם אכן עשו זאת. אולם, לקראת חצות, נתקלו שוב הנאשמים בצעירים בנמל.

בשלב זה, הגיח אחד הנערים מאחורי אחד הצעירים, קרא לו: "חזרתי אליך יא הומו". הצעיר שאל אותו מיהו ושלף גז מדמיע - ובתגובה הנער חבט בפניו ובעט ברגליו, הפיל אותו ונמלט.

תקיפת נערים להט"בים בנמל יפו, 1 באוגוסט 2020. -, צילום מסך
תיעוד מתוך תקיפת הנערים ההומואים ביפו, החודש/צילום מסך, -

בהמשך חזרו הנאשמים וחבריהם ותקפו את הצעירים פעם נוספת. הם התנפלו על אחד מהצעירים ההומואים, בעטו בו והכו אותו בכל חלקי גופו, בעוד הוא מנסה להגן על פניו. לאחר מכן, הפילו אותו ודרכו עליו. בתגובה ריסס המתלונן גז מדמיע, ממנו נפגע גם הוא, והתוקפים נסוגו. בעל הספינה ואחד מחבריו סייעו להגיע למזח וטיפלו בו.

באותה נקודה הנערים הנאשמים החלו לרדוף אחר הצעירים, תוך שהם צועקים ומקללים אותם - בין היתר על רקע נטייתם המינית. כשהצעירים השיבו בצעקות ובקללות, החלה זריקת כיסאות הדדית. בהמשך, הצליף אחד הנאשמים בצעיר נוסף שריסס לעברו גז מדמיע, באמצעות צינור מים. בתגובה, בעל הספינה דחף את הנאשם והשליכו לים על מנת למנוע ממנו להמשיך במעשה.

במקביל, תקף הנאשם השני את אחד הצעירים באכזריות תוך השמעת כינויי גנאי בערבית, כשבין היתר קרא לעברו "אתם הומואים". לאחר מכן בעט בו, סטר על פניו והיכה אותו בראשו, ובהמשך אף ניסה להשליך אותו אל הים. כשבעל הספינה ניסה למנוע ממנו להמשיך, הנאשם נגח בראשו ודחף אותו. לבסוף רדף אחר הצעיר בשנית, הכה בחוזקה בראשו, בעט בגבו ונמלט לכיוון הטיילת.

עוד בוואלה!

נער מלוד נעצר בחשד לתקיפת צעירים הומואים בנמל יפו

לכתבה המלאה

האודה למען הלהט"ב: "נורה אדומה לכולנו"

באגודה למען הלהט"ב גינו את התקיפה ואמרו כי הם מלווים את קורבנות האירוע, וכן קראו לשינוי במעמד הלהט"ב בחברה הערבית. "האגודה מלווה את קורבנות התקיפה ומספקת להם סיוע, כדי לשמור על ביטחונם ושלומם האישי ובהתאם לרגישות המקרה. התקיפה הזו צריכה להדליק נורה אדומה לכולנו, אם לא ייעשו צעדים קונקרטיים לשיפור מעמד הלהט"ב בחברה הערבית זה עשוי להיגמר הרבה יותר גרוע", נמסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully