וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקורונה חזרה אחרי 102 יום: סגר בעיר הגדולה בניו זילנד

11.8.2020 / 13:31

ראשת הממשלה העלתה את רמת חומרת המצב באוקלנד ל-3, והתושבים נדרשים להישאר בבתים ובתי עסקים רבים ייסגרו בשלושת הימים הקרובים. זאת אחרי שאותרו 4 חולים בבית אחד ממקור הדבקה לא ידוע. הרמה ביתר המדינה תעלה ל-2. "יודעת שהמצב הזה קשה לעיכול"

בווידאו: ראשת ממשלת ניו זילנד מכריזה על מקרים חדשים של קורונה/צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

ראשת ממשלת ניו זילנד ג'סינדה ארדרן אמרה היום (שלישי) כי הרשויות איתרו ארבעה מקרים של נגיף הקורונה בבית אחד בעיר אוקלנד ממקור לא ידוע. זאת ההדבקה המקומית הראשונה במדינה אחרי 102 ימים.

ארדרן אמרה כי חומרת המצב באוקלנד, העיר הגדולה ביותר במדינה, עלתה לרמה 3, ומשמעות הדבר היא שהתושבים יידרשו להישאר בבתים וכי ברים ובתי עסקים רבים אחרים ייסגרו, החל ממחר בצהריים ועד חצות בשישי. יתר חלקי המדינה יהיו תחת רמה 2. רק שלשום הזהירו הרשויות מפני שאננות, אחרי שצוינו מאה ימים ללא מקרה הדבקה מקומי במדינת האיים, שנחשבת לסיפור הצלחה עולמי במאבק בנגיף.

"שלושת הימים הללו יתנו לנו זמן להעריך את המצב, לאסוף מידע, להבטיח איתור מגעים נרחב כך שנוכל לדעת יודעת לגבי המקרים האלו ולקבל החלטות כיצד להגיב", אמרה. "אני יודעת שהמידע הזה קשה מאוד לעיכול. כולנו קיווינו שלא למצוא את עצמו במצב הזה שוב, אבל התכוננו לכך. וכקבוצה, היינו במצב הזה כבר".

ראשת ממשלת ניו זילנד, ג'סינדה ארדרן במהלך מסע"ת בנשוא נגיף הקורונה בולינגטון 11 באוגוסט 2020. AP
צרות לקראת הבחירות? ארדרן, היום/AP

לפי ארדרן, שבעוד שישה שבועות תתתמודד על כהונה נוספת, שבה היא צפויה לזכות לפי הסקרים, תיאסר נסיעה לאוקלנד פרט לאלו הגרים בה או יוצאים ממנה. בשאר חלקי המדינה, שכבר חזרה לשגרה בחודשים האחרונים, תוגבל ההתקהלות לעד מאה איש ויהיה צורך לשמור על ריחוק חברתי.

מנכ"ל משרד הבריאות, אשלי בלומפילד, אמר כי הנדבקים אובחנו אחרי שאדם בשנות ה-50 לחייו הגיע לרופא אתמול עם תסמינים ונדבק פעמים - ובשתי הבדיקות הוא יצא חיובי. שלושה אנשים נוספים מאותו משק הבית אובחנו כחיוביים מתוך שישה שנבדקו. "חשוב לציין, שאותו אדם לא טייל בחו"ל", אמר בלומפילד.

עד היום, המקרים הידועים היחידים שנותרו בניו זילנד היו 22 נוסעים, ששבו לאחרונה מחו"ל והוחזקו במתקן בידוד בגבול המדינה שבה חיים כחמישה מיליון אנשים. עם זאת, יש שהזהירו כי המדינה הפכה שאננה מדי בנושא, לאור קיום משחקי ראגבי באצטדיונים עמוסים וישיבה ללא מגבלות במסעדות ובברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully