וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העלים עין מסחר בבני אדם תמורת שוחד: ביהמ"ש הרשיע רכז מודיעין במשטרה

11.8.2020 / 8:21

גרי רבינוביץ', רכז מודיעין ששירת בתחנת חיפה והואשם שפעל לטובת מנהלי בתי בושת בעיר תמורת שוחד, הורשע בביהמ"ש המחוזי בעיר בגין עבירות אלה. השופט בהכרעת הדין קבע: "הרעיון ששוטר ייתן לאזרח הרגשה של יחס מיוחד במשטרה פסול ופוגע באמון הציבור במשטרה"

צילום: יואב איתיאל, וואלה!NEWS,עריכה: איתי עמרם

בית המשפט המחוזי בחיפה הרשיע אתמול (שני) את גרי רבינוביץ', רכז מודיעין ששירת בתחנת חיפה ובתחנת טירת הכרמל, בגין מסירת מידע משטרתי למנהלי בתי בושת בעיר וקבלת טובות הנאה וכספים. במסגרת החקירה נגדו, מח"ש גייסה עד מדינה שהפליל את רבינוביץ'.

"כתב האישום בתיק זה נסב על הנעשה בעולם הצללים המודיעיני בו פועל רכז המודיעין בתחנת המשטרה ביחסו של זה עם גורמים עבריינים שונים", ציין השופט ארז פורת בהכרעת הדין. הוא הוסיף כי "הרעיון ששוטר ייתן לאזרח הרגשה שאותו אזרח מקבל יחס מיוחד במשטרה, רק משום שיש לו 'מכר' מהמשטרה - הינו פסול, הוא פוגע בטוהר המידות של המשטרה ובאמון הציבור במשטרה". הוא קבע כי מח"ש הוכיחה את כלל האישומים המיוחסים לרבינוביץ' ככתבו של כתב האישום, וזאת "מעל ומעבר לכל ספק סביר".

העבירות המיוחסת לרבינוביץ' בין היתר הן מתן סיוע שלא כדין למנהלי בית הבושת בענייניהם המשטרתיים, והעלמת עין מהעבירות אותן ביצעו. ובכלל זה, עבירות בתחום הסחר בבני אדם.

רכז המודיעין ממחוז חוף גרי רבינוביץ' המואשם בשוחד ובקשרים עם מנהל בית בושת. יואב איתיאל, אתר רשמי
עד של מח"ש הפלילו. רבינוביץ'/אתר רשמי, יואב איתיאל

רבינוביץ', תושב זכרון יעקב בן 51, הכיר במסגרת תפקידו כרכז מודיעין במהלך שנת 2017 את ברק פגי ששימש כמנהליו של בתי בושת בחיפה שבוצעו בהם פשיטות משטרתיות. בין רבינוביץ' לבין ברק נוצר קשר, שבמסגרתו נהגו השניים להיפגש מדי שבוע ולשוחח טלפונית, בין היתר, באמצעות טלפון מבצעי. במסגרת הקשר ביניהם, סיפר ברק לרבינוביץ' אודות עסקי בתי הבושת שאותם ניהל, על הרווחים אותם מפיק ועל הפעילות העסקית של בתי הבושת.

ברק אף עדכן אותו בעניין הבאת נשים לארץ לצורך העסקתן בזנות. רבינוביץ', תוך ניצול תפקידו, הורשע בכך שסייע לברק, בין היתר בכך שמסר לו מידע על אודות פעילות משטרתית, סייע לו והתערב בעת ביצוע פעילות משטרתית בבתי הבושת שבניהולו של ברק והעלים עין מעסקי בתי הבושת והעבירות הפליליות החמורות שאותן ביצע ברק ושעליהן דיווח לו.

רכז המודיעין הורשע בשיבוש הליכי משפט, שכן באחת הפשיטות המשטרתיות שנערכו על בית הבושת שתחת ניהולו של ברק, הוא נתפס בשקר בפני הכוח המשטרתי שפשט על הדירה, בכך שאמר כי ברק אינו מפעיל במקום בית בושת ואף הדריך את ברק למסור גרסה שקרית בחקירתו. בנוסף לכך, הוא קשר קשר שוחד נוסף עם אדם נוסף שהפעיל בתי בושת באזור חיפה, והעניק לו, בין היתר, הגנה מפני פעילות משטרתית, בתמורה לכסף.

עוד בוואלה!

פעל לטובת מנהל בתי בושת בתמורה לשוחד: אישום נגד רכז מודיעין במשטרה

לכתבה המלאה

"חיבל בעבודת המשטרה ופגע באמון הציבור"

עו"ד שקד דהן מהמחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה הביע שביעות רצון מכך שבית המשפט קיבל את עמדת מח"ש: "בית המשפט קבע כי מדובר במערכת יחסים שוחדית בין שוטר האמון על מניעת עבריינות, אשר מסר מידע פנים משטרתי לבעלי בתי הבושת, סייע בענייניהם המשטרתיים ואף העלים עין מביצוע עבירות חמורות על ידם".

עו"ד דהן הוסיף עי "עוד נקבע כי הקשר השוחדי הוא ההסבר היחיד לטיב הקשר ההדוק בין שוטר, נציג חוק במערך המודיעין, הנפגש באופן ידידותי עם עבריינים ומנהלי בתי בושת פעילים ומקיים עמם מערכת יחסים מוסוות, לא מדווחת, מתחת לאפה של המשטרה, תוך שימוש בקודים, לאורך זמן ובתדירות גבוהה. מח"ש טענה כי שוטר אשר נמנע מלדווח על עבירות עליהן הוא מתוודה, מסייע לעבריינים ומוסר מידע פנים משטרתי, מחבל בעבודת המשטרה וגורם לפגיעה באמון הציבור".

בית המשפט קיבל את בקשת הפרקליטות והתיר לפרסם חלקים מהכרעת הדין. "נלמד את הכרעת הדין ונחליט אודות המשך דרכו של התיק הזה", אמר לוואלה! NEWS עו"ד משה אורן, המייצג את גרי רבינוביץ'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully