וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעל לטובת מנהל בתי בושת בתמורה לשוחד: אישום נגד רכז מודיעין במשטרה

24.1.2019 / 15:07

מח"ש הגישה כתב אישום נגד רכז המודיעין גרי רבינוביץ', בגין מסירת מידע משטרתי למנהל בתי בושת והעלמת עין מעסקיו הבלתי חוקיים בתמורה לקבלת טובות הנאה. עורכת דינו: "הדברים נתונים לפרשנות". שניים נוספים מואשמים בסרסרות לזנות

צילום: יואב איתיאל, וואלה!NEWS,עריכה: איתי עמרם

המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) בפרקליטות המדינה הגישה (חמישי) לבית המשפט המחוזי בחיפה כתב אישום נגד גרי רבינוביץ', רכז מודיעין במחוז חוף במשטרה, בגין עבירות שוחד, הפרת אמונים ושיבוש מהלכי משפט. לצורך כך, גייסה הפרקליטות בעל בית בושת שישמש כעד מדינה כנגדו. שני נאשמים נוספים, בעלי בתי בושת בחיפה, מואשמים בשוחד, בסרסרות לזנות, בקשירת קשר לביצוע פשע ובגרימה לעזיבת המדינה לשם זנות.

רבינוביץ', תושב זיכרון יעקב בן 51, הכיר במסגרת תפקידו כרכז מודיעין בתחנת חיפה, במהלך שנת 2017, את ברק פגי ששימש כמנהליו של בתי בושת בחיפה שבוצעו בהם פשיטות משטרתיות. בין הנאשם לבין ברק נוצר קשר, שבמסגרתו נהגו השניים להיפגש מדי שבוע ולשוחח טלפונית, בין היתר באמצעות טלפון מבצעי.

במסגרת הקשר בין רכז המודיעין לבין ברק, סיפר ברק לרכז המודיעין על אודות עסקי בתי הבושת שאותם ניהל, על הרווחים אותם מפיק ועל הפעילות העסקית של בתי הבושת. הוא אף עדכן אותו בעניין הבאת נשים לארץ לצורך העסקתן בזנות. רכז המודיעין, תוך ניצול תפקידו, מואשם בכך שסייע לברק, בין היתר בכך שמסר לו מידע על אודות פעילות משטרתית, סייע לו והתערב בעת ביצוע פעילות משטרתית בבתי הבושת שבניהולו של ברק, והעלים עין מעסקי בתי הבושת והעבירות הפליליות החמורות שאותן ביצע ברק ושעליהן דיווח לו.

עוד בוואלה! NEWS:
משפחות שכולות לשרה רגב: "בטלי את פרס מפעל החיים ליהונתן גפן"
"מקומה פה": תועד חופר קבר לאחותו בת ה-16, מאיים על חייה ונעצר
חסימות באיילון ועומסים: כל הפרטים לקראת העבודות בגשר יהודית

רכז המודיעין ממחוז חוף גרי רבינוביץ' המואשם בשוחד ובקשרים עם מנהל בית בושת. יואב איתיאל, אתר רשמי
מכחיש את העבירות. רבינוביץ'/אתר רשמי, יואב איתיאל

על פי כתב האישום, בתמורה לסיוע המשטרתי, קיבל השוטר מברק טובות הנאה, ובכלל זה, מכשיר טלפון לשימוש כטלפון מבצעי, תשלום בגין הטענת הטלפון המבצעי בכסף ומתן זכות שימוש בדירה בחיפה. בנוסף לכך, קשר השוטר קשר שוחד נוסף עם אלכס נוביקוב, שהפעיל בתי בושת באזור חיפה, והעניק לו, בין היתר, הגנה מפני פעילות משטרתית, בתמורה לכספים אותם נתן אלכס נוביקוב לשוטר. נוביקוב שיתף פעולה עם הפרקליטות, וחתם הסכם עד מדינה במסגרתו יעיד כי העביר לרבינוביץ' כספים.

השופט ניצן סילמן שיחרר את רבינוביץ' למעצר בית משוחרר למעצר בית בפיקוח. בנוסף אליו, ברק פגי ועמאר כנאענה מואשמים בגין ניהול בתי הבושת, הבאת נשים לישראל לצורך העסקתן בבתי הבושת וקשירת קשר לביצוע פשע, ברק פגי מואשם גם במתן שוחד לשוטר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

עורכת דינו: "מתוקף תפקידו יש לו קשר עם גורמים עברייניים"

עו"ד יפעת כהן, המייצגת את רבינוביץ' יחד עם עו"ד מיכאל כרמל, אמרה: "מרשי מכחיש כל קשר לעבירות שמיוחסות לו. מדובר ברכז מודיעין למעלה מ-20 שנה שנמצא בתור מערכת. ברור שמתוקף תפקידו יש לו קשר ישיר עם גורמים עבריינים, כך שבצורה כזאת או אחרת הוא מוצא את עצמו בקשר טלפוני איתם".

עו"ד כהן אמרה כי "הדברים שכתובים בכתב האישום נתונים לפרשנות, ואחרי שנקבל את כל חומרי החקירה נדע לפרט יותר". בנוסף לכך, היא הדגישה כי הנאשם שיתף פעולה באופן מלא בחקירתו ומכחיש את קיומו של תשלום השוחד.

עו"ד שאדי סרוג'י ממשרד עו"ד תמי אולמן המייצג את עמאר כנאענה אמר כי "הוא מכחיש את כל המיוחס לו וטוען זו הפללה של המשטרה ושאינו קשור לכל הפרשה הזו", לדבריו, "אחרי שנקבל את חומרי החקירה נוכל לטעון את כל טענותינו בפני בית המשפט". עו''ד ראניה סרוג'י, המייצגת את ברק פגי מטעם הסניגוריה הציבורית, אמרה כי "למרבה הצער המדינה בחרה לנקוט בעמדה הזויה בעיני והסכימה לשחרר את השוטר תוך שהיא מתעקשת להחזיק במעצר את מי שלכל היותר שימש כשכיר אם בכלל". עוד הוסיפה סרוג'י כי "נלמד את התיק, נצלם את חמרי הראיות ואין לי ספק שבבוא היום נציג תמונה אחרת והוא ישתחרר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully