וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חסימות בנתיבי איילון: כל הפרטים לקראת העבודות בגשר יהודית

24.1.2019 / 12:59

נתיבי איילון יחסמו לתנועה בסוף השבוע מכיוון דרום לצפון ממחלף לה גווארדיה עד מחלף דרך השלום בשל העבודות המתחדשות בתל אביב. התנועה באיילון דרום תתאפשר כרגיל. כל הפרטים החשובים לנהגים - בפנים

הדמיה: רוקח אשכנזי

העבודות להנפת גשר יהודית בתל אביב מתחילות מחר (שישי) לאחר דחייה של כחמישה חדשים. המשמעות היא שבמשך החודשיים הקרובים, ייחסם בכל סוף שבוע אחד מכיווני נתיבי איילון למשך יום שלם.

ראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי בירך על המהלכים בבג"ץ שאפשרו את תחילת העבודות. "כפי שחזרתי ואמרתי - גשר יהודית קום יקום", אמר חולדאי. "שר התחבורה נאלץ לרדת מהעץ, לחזור בו ולהורות על המשך העבודות. חבל שפרויקט כה חשוב לציבור עוכב בגלל סיבות פוליטיות". עם זאת, במשרד התחבורה אמרו כי בניגוד להודעת עיריית תל אביב, הגשר יוקם בהתאם לעקרונות שקבע השר ישראל כץ. במשרד התחבורה מדגישים גם כי חסימת נתיבי איילון לצורך העבודות תתבצע במקביל לעבודות לחשמול קו הרכבת ירושלים-תל אביב, שממילא דורשות את חסימת הציר.

לקריאה נוספת:
אחרי חצי שנה: העבודות להקמת גשר יהודית יחודשו בסוף השבוע
עיריית ת"א עתרה לבג"ץ: הורה לקיים את עבודות הקמת גשר יהודית בשבת

פרוייקט בניית גשר יהודית מעל נתיבי איילון. חן אדריכלים., מערכת וואלה! NEWS
הדמיית גשר יהודית/מערכת וואלה! NEWS, חן אדריכלים.

מחר משעה 17:00 ועד מוצאי שבת בשעה 18:00 ייחסמו נתיבי איילון לתנועה מכיוון דרום לצפון ממחלף לה גווארדיה עד מחלף דרך השלום. לא תתאפשר כניסה לכל כלי הרכב, כולל רכבי ביטחון. לבאים מכביש 20 מדרום לצפון ומכביש 1 ,ייסגר המקטע בין מחלף לה גווארדיה לשלום. לא תתאפשר הכניסה לנתיבי איילון לכיוון צפון בצומת חולון לבאים מכביש 44, לוי אשכול ודרך בן צבי.

אשר לדרכי הנסיעה החלופיות: לנוסעים מכיוון כביש 1 לאיילון צפון תתאפשר יציאה במחלף לה גווארדיה לכיוון מזרח ומערב לרחובות הרכבת ומנחם בגין לכיוון צפון וכניסה חזרה לנתיבי איילון צפון במחלף השלום. לבאים מכיוון חולון על נתיבי איילון לצפון תתאפשר הפנייה בצומת הולץ לכביש 461. התנועה באיילון דרום תתאפשר כרגיל לכל אורך סוף השבוע. לנוחיות הנהגים, חסימות הצירים יסומנו באפליקציית waze.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

מבצע בניית הגשר

חברת נתיבי איילון תבצע הנפת שש קורות פלדה מאסיביות המרכיבות את גשר יהודית מעל נתיבי איילון. משקלן הכולל של הקורות מעל 1,100 טון ואורכן כ-55 מטר. העבודות יתבצעו במשך שישה סופי שבוע, - כאשר בכל פעם ייחסם רק כיוון אחד של נתיבי איילון, צפון או דרום, למשך כ-24 שעות. העבודות מתבצעות בתיאום ובהנחיית משטרת ישראל ובאישור משרד העבודה והרווחה.

העבודות להנפת הגשר מתקיימות בעורק התחבורה הראשי והעמוס ביותר של מדינת ישראל, שבו עוברים כ-750 אלף שלי רכב ביום חול, כמו גם עשרות רכבות הנוסעות מצפונה של המדינה לדרומה, ולהיפך. בשל העבודות ומורכבותן, הדורשות חסימה חלקית של התנועה בנתיבי איילון וכלל תנועת הרכבות וכן שיקולי בטיחות, העבודות מתקיימות בסופי השבוע, למרות התנגדות מצד החרדים. זאת, בהנחיית כלל הגורמים המקצועיים, בהם משטרת ישראל.

עבודת בגשר יהודית, נתיבי איילון, תל אביב, 23 באוגוסט 2018. ראובן קסטרו
עבודות בגשר יהודית/ראובן קסטרו

במשרד התחבורה ביקשו השבוע להדגיש כי לאורך כל ההליכים המשפטיים בג"ץ קיבל את עמדת משרד התחבורה והשר במלואה ודחה את כל בקשות עיריית תל אביב לקבל צו עשה שיחייב את השר להקים מיידית את הגשר, בהתאם לבקשת העירייה. בית המשפט נעתר לבקשת משרד התחבורה והעניק לחברת הרכבת את הזמן הנדרש לגיבוש תכנית עבודה מוסדרת לחשמול הקו שבמסגרתה יבוצעו עבודות הענפה של גשר יהודית.

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני זועם. בתגובה להחלטה לקיים את עבודות גשר יהודית בשבת הוא הבטיח: "נבחן חוק שימנע את העבודות הללו בעתיד בשבתות ובמועדי ישראל". הוא שוחח עם כץ ואמר לו כי "השבת לא ניתנה לעם ישראל כדי לחללה ולעשות בה עבודות שיפוצים".

עבודות בגשר יהודית, נתיבי איילון, תל אביב, 23 באוגוסט 2018. ניב אהרונסון
עבודות בגשר יהודית/ניב אהרונסון

לדבריו, "רואים זאת בחוש שהשבת תובעת את עלבונה, התקלות המשונות שעוצרות את עבודות הרכבת ומשבשות את לוח הזמנים באופן לא טבעי הם הראיה הטובה ביותר כי לא תרוויחו כלום מהעבודות האלו בשבת".

עידוד שימוש באופניים וחיבור חלקי העיר

שיטת בניית הגשר, גשר הפלדה הראשון מעל נתיבי איילון, מפחיתה משמעותית את ההפרעה לתנועה, מאחר שמרבית עבודות ההרכבה מתבצעות כבר מראש. במהלך המבצע תתבצע רק הנפת הקונסטרוקציה, העמדת הקורות במיקומן הסופי וריתוכים בין האלמנטים.

גשר יהודית יאפשר מעבר בטיחותי להולכי רגל ורוכבי אופניים ומיועד לייצר רצף אורבני ממזרח העיר תל אביב למערבה. הפרויקט החל כיוזמה של עיריית תל אביב, שיצאה בתחרות אדריכלים לעיצוב הגשר, שבה זכה האדריכל ניר חן. כיום, הפרויקט מנוהל ומשותף לעיריית תל אביב, משרד התחבורה וחברת נתיבי איילון. אורכו של הגשר יהיה כ-110 מטרים, גובה השיא כ-18 מטרים ורוחבו כ-11 מטרים. הגשר יהיה מחולק למסלול אופניים ולשביל הולכי רגל עם ריצוף עץ, כאשר בין השניים יפריד אזור ישיבה עם ריהוט רחוב ומתקני חנייה לאופניים, וחלקו העליון של הגשר יהיה מקורה.

מדובר בפרויקט שיעודד תחבורה "ירוקה" ובטוחה להולכי רגל ורוכבי אופניים תוך להפחתת מספר כלי הרכב בגוש דן. הגשר ישמש את תושבי שכונות ביצרון ומונטיפיורי בתל אביב, עובדים במרכז התעסוקה שביגאל אלון, תושבי רמת גן וגבעתיים ואת נוסעי תחנת הרכבת הקלה העתידית המתוכננת ברחוב המסגר בסמוך לשדרות יהודית.

פרוייקט בניית גשר יהודית מעל נתיבי איילון. חן אדריכלים., מערכת וואלה! NEWS
הדמיית גשר יהודית/מערכת וואלה! NEWS, חן אדריכלים.

גשר יהודית הוא נדבך חשוב בתוכנית רחבה של משרד התחבורה ועיריית תל אביב, המעודדת שימוש באופניים ככלי תחבורה "ירוק", במטרה להפחית את מספר כלי הרכב בתל אביב. במסגרת זו, נסללים בימים אלו שבילי אופניים רבים ברחבי העיר תל אביב כדוגמת ציר הולכי הרגל והאופניים משכונת ביצרון לכיוון הים. שבילי האופנים בגשר יהודית יתחברו לרשת האוטוסטראדות של שבילי אופניים בינעירוניים, "אופני דן", פרויקט אשר את תכנונו מובילים משרד התחבורה וחברת נתיבי איילון בכל מטרופולין תל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully