וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי חצי שנה: העבודות להקמת גשר יהודית יחודשו בסוף השבוע

העבודות להקמת הגשר מעל לנתיבי איילון יימשכו שישה סופי שבוע לפי התכנון המקורי של השר כץ לאחר שהושעו בלחץ החרדים. "שר התחבורה נאלץ לרדת מהעץ", אמר ראש עיריית תל אביב. משרד התחבורה: "בג"ץ קיבל את עמדתנו וכל העקרונות שנקבעו - נשמרו במלואן"

עריכת וידאו: ניר חן

העבודות להקמת גשר יהודית מעל לנתיבי איילון יחודשו בסוף השבוע הקרוב ויימשכו שישה סופי שבוע לפי התכנון המקורי של שר התחבורה ישראל כץ. כך הודיעה היום (שלישי) פרקליטות המדינה לבית המשפט העליון. העבודות על גשר יהודית שיוקם בין שכונות ביצרון ומונטיפיורי בתל אביב הושעו בהוראת שר התחבורה לפני מספר חודשים בשל לחץ מצד החרדים על כך שאלה מתבצעות בשבת. המשך העבודה מתרחש הודות לתכנית חשמול שהציג משרד התחבורה לבג"ץ שאתה דרש מחברת נתיבי איילון.

בתחילת חודש אוקטובר האחרון עתרה עיריית תל אביב-יפו לבג"ץ על מנת לאפשר את המשך העבודות. כאמור, הפרקליטות הודיעה היום כי העבודות להקמת גשר יהודית יחלו בסוף השבוע הקרוב. ראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי אמר כי "כפי שחזרתי ואמרתי, גשר יהודית קום יקום. שר התחבורה נאלץ לרדת מהעץ, לחזור בו ולהורות על המשך העבודות. חבל שפרויקט כה חשוב לציבור עוכב בגלל סיבות פוליטיות".

לדבריו, "הקמת גשר יהודית-ביצרון הינה חלק ממדיניות עיריית תל אביב-יפו לחיזוק המארג העירוני בין חלקי העיר השונים ועידוד הליכה ברגל והשימוש באופניים ככלי רכיבה יום-יומי. הגשר, המתוכנן עבור הולכי רגל ורוכבי אופניים ללא תחבורה ממונעת, יחבר את מזרח העיר למערבה, יעודד תחבורה ירוקה ובטוחה ברגל ובאופניים, יאפשר לתושבי רמת גן וגבעתיים להגיע ללא רכב למרכז תל אביב, ויסייע להפחתת כמות כלי הרכב בתוך גוש דן - לרווחת כלל תושבי המטרופולין".

עבודת בגשר יהודית, נתיבי איילון, תל אביב, 23 באוגוסט 2018. ראובן קסטרו
העבודות יימשכו בסוף השבוע הקרוב. תחילת העבודות לפני כחצי שנה/ראובן קסטרו

ממשרד התחבורה נמסר כי בניגוד להודעת עיריית תל אביב, גשר יהודית יוקם בהתאם לעקרונות שקבע השר כץ. בין השאר: דחייה של חצי שנה בביצוע העבודות, ביטול התכנית לחסימה נפרדת להקמת הגשר וביצוע העבודות להקמת גשר יהודית במועדי העבודות לחשמול קו הרכבת ירושלים-תל אביב.

לטענת משרד התחבורה: "בניגוד להודעה שפורסמה על ידי עיריית תל אביב. בג"ץ קיבל את עמדת משרד התחבורה בכל הנוגע להקמת גשר יהודית וכל העקרונות שנקבעו על ידי שר התחבורה והמודיעין ישראל כץ נשמרו במלואן. בניגוד להודעת ראש עיריית תל אביב רון חולדאי שלושת העקרונות שנקבעו על ידי השר כץ יושמו באופן מלא; דחייה של חצי שנה בביצוע העבודות, ביטול התכנית לחסימה נפרדת להקמת הגשר וביצוע העבודות להקמת גשר יהודית במועדי העבודות לחשמול קו הרכבת ירושלים-תל אביב".

עוד הבהירו במשרד כי "הדחייה של חצי שנה במועד העבודות להקמת גדר יהודית נועדה לאפשר לרכבת להשלים את היערכותה לביצוע פרויקט החשמול בקו ירושלים. ביטול התכנית לחסימה נפרדת של נתיבי איילון שנועדה להתבצע באמצע השבוע או סופי השבוע במהלך שישה שבועות. וביצוע העבודות להקמת גשר יהודית אגב עבודות חשמול קו ירושלים תל אביב, תוך מתן עדיפות לרכבת בביצוע העבודות. כפי שהחליט השר כץ העבודות להקמת גשר יהודית בתל אביב יבוצעו במועדי העבודות לחשמול קו הרכבת ירושלים- תל אביב, כך שהעבודות לא יבוצעו בנפרד, אלא תוך כדי ביצוע עבודות החשמול וכל זאת בהתאם לנוהלי העבודה של הרכבת".

יו"ר ועדת הכספים חבר הכנסת משה גפני התייחס להחלטה לקיים את עבודות על הגשר בשבת ואמר כי "נבחן חוק שימנע את העבודות הללו בעתיד בשבתות ובמועדי ישראל". בעקבות עתירת חולדאי, קבע בג"ץ שמכיוון שצריך לסגור את נתיבי איילון בשל עבודות חישמול ברכבת ישראל, אז לא יכולים למנוע את העבודות בגשר יהודית שבכל מקרה עובדים שם לא יהודים. ח"כ גפני שוחח עם שר התחבורה שניסה למנוע את העבודות הללו, ואמר לו כי השבת לא ניתנה לעם ישראל כדי לחללה ולעשות בה עבודות שיפוצים. "התקלות המשונות שעוצרות את עבודות הרכבת ומשבשות את לוח הזמנים באופן לא טבעי הם הראיה הטובה ביותר כי לא תרוויחו כלום מהעבודות האלו בשבת. בכל מקרה, נבחן חוק שימנע את העבודות הללו בשבתות ובמועדי ישראל", מסר גפני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully