וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

100 עצורים, 13 שוטרים פצועים: לילה של ביזה ואלימות בשיקגו

10.8.2020 / 19:17

המשטרה אמרה כי לא היו אלו הפגנות מאורגנות, אלא מעשי "פשע טהור" בעקבות ירי של שוטרים לעבר חשוד. המתפרעים הרסו חנויות, וכוחות גדולים שוטרים נפרסו במרכז העיר. "זאת מתקפה", אמרה ראשת עיריית שיקגו

בווידאו: מאה עצורים לאחר ליל ביזה המונית בשיקגו/צילום: רויטרס

יותר ממאה בני אדם נעצרו אחרי לילה של מהומות וביזה בשיקגו, שבמהלכו נפצעו 13 שוטרים. שכונת הקניות היוקרתית "מגניפיסנט מייל" ספגה נזקים כבדים, אך מפקד המשטרה, דייוויד בראון, אמר היום (שני) כי לא היו אלו הפגנות מאורגנות, אלא "פשע טהור" שהחל בעקבות ירי של שוטרים יום קודם לכן בשכונה אחרת בעיר לעבר אדם חשוד.

בשלב מסוים, נורו יריות לעבר שוטרים, שהשיבו באש. הוא אמר כי המשטרה צפויה להתפרס בכוחות מתוגברים במרכז העיר, עד להודעה חדשה. העצורים חשודים בביזה, הפרות סדר ותקיפת שוטרים. לדבריו, "הם עוקבים אחרי הרשתות החברתיות ואיתרנו פוסט על שיירת מכוניות שעושה את דרכה למרכז העיר ובוזזת". מגרשי חניה היו מלאים בזכוכיות ובחפצים מחנויות שנשדדו.

ראשת העיר, לורי לייטפוט, אמרה כי העיר הפעילה תכנית להגנת שכונות, "עד שהשכונות שלנו יהיו בטוחות. זאת הייתה מתקפה על העיר שלנו". עסקים רבים שנבזזו רק נפתחו לאחרונה מחדש, אחרי הפגנות סוערות שפרצו בעיר בעקבות ההרג של ג'ורג' פלויד ב-25 במאי בעיר מיניאפוליס.

"ברור שזה היה מאורגן", אמר הכומר הקתולי והפעיל החברתי הבולט מייקל פיפלגר.

חנות של איב סאן לורן בעיר שיקגו אחרי שנבזזה, 10 באוגוסט 2020. רויטרס
חנות מנופצת של איב סאן לאורן בשיקגו, היום/רויטרס
ליל ביזה ומהומות בשיקגו, ארה"ב, 10 באוגוסט 2020. Charles Rex Arbogast, AP
אמצעי התחבורה למרכז העיר הושבתו זמנית. הרס בחנות בשיקגו/AP, Charles Rex Arbogast

בעקבות המהומות, שירותי הרכבות והאוטובוסים במרכז העיר הושבתו זמנית וגשרים על נהר שיקגו הורמו כדי למנוע הגעת אנשים נוספים לאזור כשכוחות ממשטרת מדינת אילינוי סגרו כמה יציאות לתוך מרכז העיר. בשעות הבוקר היום, התנועה שבה לסדרה.

שיקגו ופרבריה, כמו ערים רבות אחרות בארצות הברית, היו עדות למהומות לאחר ההרג של פלויד, עצור שחור שנחנק תחת ברכו של שוטר לבן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully