וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר ועדת החוץ והביטחון: "אם הבידוד לא יקוצר, לא נאשר איכוני שב"כ"

10.8.2020 / 12:45

ח"כ האוזר דרש לקצר את התקופה הנדרשת לבידוד בעקבות הימצאות סמוך לחולה מאומת, זאת לאחר שהממשלה החליטה לאפשר למשרד הבריאות להסתייע באמצעי שב"כ. סגן שר הבריאות: "האיכונים הם כלי אפקטיבי, תפסיק להיות פופוליסט על הגב שלנו"

בווידאו: נתניהו בשערי צדק: "מתקדמים למציאת חיסון במכון הביולוגי בנס ציונה"/צילום: רוני כנפו

יו"ר ועדת חוץ וביטחון בכנסת, ח"כ צבי האוזר (דרך ארץ), אמר בדיון על איכוני שירות הביטחון הכללי כחלק מהמאבק בקורונה, כי אם לא תקוצר תקופת הבידוד - הוא לא יאשר להמשיך את השימוש בהם. "אם תהיה בקשה של הממשלה לאפשר את המשך השימוש בכלי, ללא כל התייחסות למשך תקופת הבידוד ל-12 יום, אמליץ לחברי שלא לאשר זאת", אמר האוזר.

בתגובה, סגן שר הבריאות יואב קיש הביע זעם על הדברים. "איכוני שב"כ הוא כלי אפקטיבי, טוב, שמשלים לנו את החקירות האפידמיולוגיות", אמר. "אתה נלחם במגיפה, לא משחק בקומזיץ. רק מדינה אחת בכל העולם קיצרה את תקופת הבידוד מ-14 ימים, יש פה מהלך תקדימי עולמי. יש במשרד הבריאות צוות מקצועי שבוחן את הדברים. תפסיק להיות פופוליסט על הגב שלנו". האוזר מצדו, אמר כי הוועדה תמתין לסיום בחינת הנושא בידי משרד הבריאות, ובהתאם לכך היא תגבש החלטה בנושא.

פעולות אכיפת המשטרה לצורך בלימת התפשטות נגיף הקורונה בתל אביב 7 ביולי 2020. ראובן קסטרו
"לא נאפשר את המשך האיכונים". פעולות אכיפה/ראובן קסטרו

דרישה דומה הובאה בפני משרד הבריאות עוד בדיון שהתקיים אתמול בוועדת השרים לאיכוני שב"כ ולצמצום התפשטות הקורונה. הוועדה אישרה אתמול את השימוש באמצעי שב"כ ב-21 ימים, והשר המודיעין אלי כהן העומד בראש הוועדה ביקש ממשרד הבריאות לסיים את העבודה על בחינת קיצור תקופת הבידוד מ-14 ל-12 ימים, בשל היעדר הנחיצות הבריאותית והעלות הגבוהה למשק.

בחודש האחרון נכנסו כ-400 אלף אזרחים ששהו בקרבת חולי קורונה לבידוד בעקבות השימוש באיכונים ובחקירות האפידמיולוגיות של משרד הבריאות. זאת ברקע הגשת חוות הדעת של הרשות להגנת הפרטיות לוועדה, בה הציעה להעדיף את השימוש באפליקציית "המגן 2" על פני האיכונים.

צבי האוזר (כחול לבן) במהלך דיון בועדת הכנסת 20 במאי 2019. הדס פרוש / Flash90, פלאש 90
קרא לקיצור תקופת הבידוד. ח"כ האוזר/פלאש 90, הדס פרוש / Flash90

בדיון בוועדה אתמול השתתפו שר הביטחון בני גנץ, שר החוץ גבי אשכנזי, נציגי המל"ל ונציגי הרשות להגנת הפרטיות. לבקשתו של השר אשכנזי, בדיון הבא שתקיים הוועדה יציגו נציגי משרד הבריאות את הצעדים להגברת השימוש באפליקציית המגן החדשה.

זמן קצר לפני הדיון, הרשות להגנת הפרטיות הגישה חוות דעת חדשה לצוות השרים, בה שבה והדגישה כי השימוש בשב"כ לאיתור חולים ואנשים שהיו איתם במגע פוגע פגיעה קשה בפרטיות של כל אזרחי המדינה. "מכאן מתחזק הצורך באיתור ובשימוש באמצעים חלופיים מידתיים, אשר יוכלו לשמש לטווח ארוך, גם בעתות גאות ושפל של המגפה", נכתב.

בחוות הדעת נכתב בנוסף כי הרשות סומכת ידה על אפליקציית "המגן 2" שהושקה לאחרונה ואותה היא בחנה, וקוראת לנקוט בכל האמצעים לטובת הטמעתה לאלתר בקרב הציבור. הרשות מדגישה כי יעילות האפליקציה מחייבת מאמץ מיידי בקמפיין שיווקי והסברתי מאסיבי, שיכלול מסרים של שקיפות ופרטיות במטרה להעלות את אמון הציבור באפליקציה ולעודד את התקנתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully