וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הביקורת על היעדר נשים: השרה מירב כהן צורפה לקבינט הקורונה

עודכן לאחרונה: 10.8.2020 / 11:45

לפורום צורף גם שר השיכון ליצמן לאחר שהביע זעם על ההרכב. השניים כיהנו עד כה כמשקיפים בקבינט הקורונה, ואחרי לחץ, הממשלה אישרה את ההצעה להפוך אותם לחברים קבועים. כהן: "שמחה להצטרף ומברכת על ההחלטה"

בווידאו: נתניהו בשערי צדק: "מתקדמים למציאת חיסון במכון הביולוגי בנס ציונה"/צילום: רוני כנפו

השרה לשוויון חברתי מירב כהן צורפה לקבינט הקורונה, יחד עם השר יעקב ליצמן. הממשלה אישרה היום (שני) את ההצעה בדבר הפיכתם של השניים, שעד כה שימשו כמשקיפים, לחברים קבועים בפורום.

ההצעה בנושא באה בעקבות ביקורת נרחבת על כך שהקבינט, בו מתקבלות הכרעות בנוגע לצעדים לבלימת התפשטות נגיף הקורונה, אינו כולל נשים. עד כה, הן כהן והן ליצמן שימשו כחברים משקיפים, אך כעת הממשלה אישרה את השינוי בהרכב הוועדה כך שיהפכו לחברים קבועים.

מירב כהן, השרה לשוויון חברתי. ללא, פלאש 90
תצורף כחברה בקבינט הקורונה. השרה מירב כהן/פלאש 90, ללא

בסוף חודש יולי הממשלה אישרה את הרכב קבינט הקורונה החדש והמצומצם. לפי ההחלטה, לפורום החדש מונו עשרה שרים בלבד במקום 16 שרים קודם. כעת, הממשלה מבקשת להגדיל את הפורום ל-12 חברים עבור כהן וליצמן.

שר הבריאות, יעקב ליצמן במהלך הצהרה בנושא נגיף הקורונה, משרד רה"מ, ירושלים 12 במרץ 2020. אולבייה פיטוסי/פלאש90, צילום מסך
זעם על ההרכב. ליצמן/צילום מסך, אולבייה פיטוסי/פלאש90

הקבינט הקודם שהוקם עם השבעת הממשלה הפסיק לפעול עוד קודם בטענה כי הוא גדול ומסרבל את הליך קבלת ההחלטות. את המהלך הובילו אז ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש הממשלה החליפי בני גנץ. ההרכב החדש עורר ביקורת גדולה בעקבות היעדר נשים בו. גם השר ליצמן זעם על כך שאינו נוכח בהרכב, הצביע נגד ההרכב החדש ועזב אז את ישיבת הממשלה.

השרה לשוויון חברתי וגמלאים, ח"כ מירב כהן מסרה בתגובה כי היא "שמחה להצטרף לקבינט הקורונה ומברכת על ההחלטה הזו". לדבריה, "מעבר לייצוג הנשי שהוא חשוב, אני מבטיחה לייצג את האינטרסים של האוכלוסייה המבוגרת בישראל שהיא כידוע, הפגיעה ביותר במשבר הקורונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully