וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניגוד לעמדת המומחים: רגב מתעקשת על נמל תעופה בדרום

10.8.2020 / 8:45

בדיון בהשתתפות משרד הביטחון, צה"ל וגופי התחבורה האזרחית, הורתה השרה לקדם מתווה להקמת נמל תעופה משלים לנתב"ג בדרום. זאת, למרות המלצות גורמי המקצוע, שטענו כי הדבר לא יסייע בפתיחת נתיב כניסה נוסף לישראל ואף יקשה על הפיכתו לאטרקטיבי לחברות התעופה והנוסעים

בווידאו: דיון בוועדת הקורונה על פתיחת השמיים/צילום: ערוץ כנסת

שרת התחבורה מירי רגב הנחתה אתמול (ראשון) על קידום הקמת נמל תעופה משלים לנמל התעופה בן גוריון בדרום הארץ, בניגוד להמלצות אנשי המקצוע. בדיון שהתקיים בהשתתפות משרד הביטחון, צה"ל, גופי התעופה האזרחית ונתיבי ישראל, טענה רגב כי החלופות שהובאו בפניה אינן טובות, וכי הקמת נמל תעופה באזור היא בבחינת "צורך לאומי אסטרטגי".

במסגרת הדיון, הציגה רגב שני עקרונות מנחים נוספים מלבד מיקומו של הנמל החדש. בין השאר, קבעה כי רשות התעופה האזרחית תציג עד סוף אוקטובר חלופה נוספת בדרום לשדה התעופה בנבטים, וכן צורך בבחינת מיקומים שיאפשרו חיבור למסילת הרכבת המזרחית. ראש המל"ל וראש מטה חיל האוויר הבהירו בדיון כי מבחינת חיל האוויר: "חלופת נבטים לא אופציה".

שדה התעופה בן גוריון, 10 במרץ 2020. רויטרס
קריאה לבחינת חלופות לנמל משלים בדרום. נתב"ג/רויטרס

זאת ועוד, קריאתה הנוספת של השרה, לבחון מיקומים נוספים שיאפשרו חיבור למסילה המזרחית, טומנת בחובה קושי נוסף - משום שהיא אינה קיימת בפועל באזור הדרום, ומסתיימת בלוד.

מתוך 21 החלופות שהובאו בפני השרה - תשע היו באיזור הדרום. בין החלופות - נבטים, חצור, עוזרד, מצדה, חצרים, תמנע ועובדה. כולן נפסלו מסיבות שונות למעט נבטים. אולם מעבר לכך, גורמים המעורבים בתהליכי התסקיר ובחינת החלופות אישרו כי פרק זמן של חודש וחצי אינו מספיק להבאת תסקיר אמיתי ורציני.

פתיחת משפטו של רה"מ, בנימין נתניהו | שרת התחבורה, ח"כ מירי רגב 24 במאי 2020. ראובן קסטרו
הנחייה - בניגוד להמלצות גורמי המקצוע. רגב/ראובן קסטרו

מומחים רבים קראו שלא לבחור באזור הדרום כמיקום חלופי לנמל, בין השאר משום שהדבר ימשיך להעמיס על נתיב הכניסה לישראל הקיים. קושי נוסף הנובע ממיקום זה - הפיכת השדה לאטרקטיבי לחברות התעופה ולנוסעים, תוך הפעלתו באמצעות מפעיל פרטי. לכך מצטרף שיקול ביטחוני, שכן כל נמל שיוקם בצפון או בדרום - יהיה חשוף לאיומים מצד חיזבאללה וחמאס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully