וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גבר בשנות ה-30 לחייו נספה בשריפה בירושלים

עודכן לאחרונה: 10.8.2020 / 8:28

כוחות חילוץ והצלה שהגיעו לדירה בה התלקחה השריפה, ברחוב עבודת ישראל בעיר, חילצו אותו ללא סימני חיים, לאחר שעל גופו ניכרו כוויות קשות. צוות מד"א קבע את מותו במקום

בווידאו: גבר בשנות ב-30 לחייו מת בשריפה בירושלים/צילום: מד"א

גבר בשנות ה-30 נספה הבוקר (שני) בשריפה שפרצה בדירת מגורים, ככל הנראה מאולתרת, ברחוב עבודת ישראל בירושלים. צוות מד"א שהוזעק למקום יחד עם כוחות כיבוי והצלה, מצא אותו ללא רוח חיים ונאלץ לקבוע את מותו בזירה.

הדיווח הראשוני במוקדי החירום התקבל סמוך לשעה 06:15, אז נודע על הדליקה שפרצה בקומת הקרקע בבניין, הכולל שתי קומות. חמישה צוותי כיבוי והצלה שהגיעו למקום חילצו מהבניין הבוער את האיש, ללא כל סימני חיים, ועל כן הפראמדיקים נאלצו לקבוע את מותו. במקביל, כוחות הכיבוי המשיכו לפעול עד להשגת שליטה בלהבות ובהתפשטות העשן הרב.

בנין ברחוב עבודת ישראל בירושלים, לאחר שריפה בה נהרג גבר בשנות ה-30 לחייו, 10 באוגוסט 2020. מד"א
הפראמדיקים קבעו את מות האיש במקום. הבניין בו התלקחה השריפה בירושלים/מד"א

רב רשף מוטי מלמד, שפיקד על כוחות הכיבוי באירוע, סיפר כי הצוותים זיהו מיד את השריפה. "הגענו למקום במהירות עם מספר צוותי כיבוי וזיהינו מיד את השריפה באחת הדירות במבנה ישן, שבתוכו הייתה דירה קטנה שעל פניו נראית כדירה מאולתרת", שחזר. "לוחמי האש נכנסו לתוך הדירה הבוערת תוך סיכון עצמי, ותוך זמן קצר מאוד, מצאו בתוכה אדם כבן 30 כשהוא ללא הכרה".

פרמדיקית מד"א, חוגלה ארז, הוסיפה: "כוחות הכיבוי פעלו במקום, ולאחר שהתאפשר הם נכנסו לדירה, שם אותר וחולץ אלינו גבר בשנות ה-30 לחייו מחוסר הכרה, עם כוויות ושאיפת עשן רב. ביצענו בדיקות רפואיות, הוא היה ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותו במקום".

בעקבות המקרה, בכבאות והצלה לישראל מחוז ירושלים קראו לציבור שלא לשנות מבנים למגורים שלא באישור ולא על פי התקן. "שינוי כזה במבנים יכול להפוך את המבנה בעת שריפה למלכודת מוות המונעת הימלטות מהירה והגנה על הדיירים במקום", ציינו. "הבנוסף, התקנת גלאי עשן בבתים, הוכחה כמצילת חיים ואף מונעת במקרים רבים מאוד פגיעה קשה ברכוש ואת מניעת התפתחות האש עוד בתחילתה".

לפני כחודשיים נספה בשריפה בן 45 בדליקה שהתקלחה בהוסטל ברחוב הר מוריה ברחובות. צוותי כיבוי שהוזעקו אז לזירה השתלטו על האש וחילצו מהבית כ-22 דיירים, שפונו במצב קל לבית החולים אסף הרופא כשהם סובלים משאיפת עשן. צוות מד"א איתר את הגבר כשהוא סובל מכוויות וקבע את מותו במקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully