וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כים משני צדי הבית בפניה לנתניהו: קדם את הבטחותיך לפיקוח על הגנים

10.8.2020 / 8:10

כ-20 ח"כים מהקואליציה והאופוזיציה, שרובם הורים לילדים קטנים או סבים לנכדים, הגישו מכתב בנושא לרה"מ ברקע מקרי התעללות בפעוטות בגנים ולקראת דיון שיתקיים בוועדה לזכויות הילד. הם ציינו כי שני חוקים שנועדו למנוע התעללות אינם מיושמים: "תפקידך לשמור על הילדים"

בווידאו: ח"כ אלהרר יזמה מכתב ח"כים לרה"מ בדרישה לקיים את הבטחותיו במאבק נגד התעללות בגנים/עריכה: אסף דרורי

כ-20 חברי כנסת מסיעות הקואליציה והאופוזיציה פנו היום (שני) לראש הממשלה בנימין נתניהו בדרישה שיקדם את הבטחותיו להגביר את הפיקוח בגנים. זאת, שבועות ספורים לפני פתיחת שנת הלימודים וברקע מקרי התעללות בפעוטות במעונות יום ובגנים. את הפנייה יזמה ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד), שהצהירה כי המצב כיום "לא יעלה על הדעת".

לפני שבועיים נחשפה התעללות ממושכת בפעוטון ברמלה. החקירה אמנם בעיצומה, אך הח"כים, שציינו כי "בשנים האחרונות אירעו אין ספור מקרים קשים מאוד של התעללות בפעוטות במעונות היום", אמרו כי המידע שפורסם במסגרת הפרשה "לא נותן מנוח".

חברי הכנסת, שרבים מהם הורים לילדים או סבים לנכדים בגילאי 0-3, ציינו במכתב כי כבר לפני כשנתיים נחקקו בכנסת שני חוקים - חוק הפיקוח על מעונות היום לפעוטות וחוק התקנת מצלמות שתפקידם לפקח, להגביר את ההרתעה ולוודא שמקרי התעללות לא יישנו. אולם, עד היום שני החוקים האלה לא יושמו, והיום הוועדה לזכויות הילד בכנסת תדון בכך.

כינוס ועדת החינוך | היערכות לפתיחת שנה"ל תשפ"א. כנסת, ירושלים 5 באוגוסט 2020. עדינה ולמן, דוברות הכנסת, אתר רשמי
שיתוף פעולה חוצה מפלגות. ח"כים בוועדת החינוך/אתר רשמי, עדינה ולמן, דוברות הכנסת

לפני יותר משנה הצהיר נתניהו כי תפעול הפעוטונים יעבור לאחריות משרד החינוך, לאחר מחאות ממושכות של הורים. כמו כן, בשבוע האחרון הוא הצהיר כי יפעל להחמרת הענישה בגננות וסייעות שהורשעו בהתעללות.

הח"כים כתבו לנתניהו כי "נוכח העיכוב הבלתי נסבל ביישום החקיקה חרף העובדה שהמועד לביצוע כבר חלף ונוכח הצהרותיך שלך, אנו קוראים לך לפעול לאלתר ליישום החקיקה והעברת הנושא כולו לתחום משרד החינוך".

לדברי חברי הכנסת, "פעולות אלו נחוצות לשמירה על בטיחותם וחייהם של פעוטות שמתפקידך כראש הממשלה לשמור עליהם". מלבד אלהרר, חתמו על המכתב גם חברי הכנסת מיקי לוי (יש עתיד), יוסף ג'אברין והיבא יזבק (הרשימה המשותפת), תמר זנדברג (מרצ), קטי שטרית (הליכוד), מרב מיכאלי (העבודה), משה ארבל (ש"ס), בצלאל סמוטריץ' (ימינה) והילה שי וזאן (כחול לבן).

עוד בוואלה!

פרשת ההתעללות בגן ברמלה: בעלה של הגננת נעצר בחשד לאלימות כלפי ילדים

לכתבה המלאה
חברת הכנסת קארין אלהרר מיש עתיד, 26 בדצמבר 2018. ראובן קסטרו
יזמה את הפניה. ח"כ אלהרר/ראובן קסטרו

אלהרר אף הציעה לקדם שתי הצעות חוק שהגישה. הראשונה שבהן מציעה להחמיר את הענישה על תקיפת קטין או חסר ישע, והשנייה מטרתה להעביר את האחריות על הגיל הרך למשרד החינוך. הצעות אלו, כך לדבריה, גובשו בעקבות שורת מקרים קשים מהשנים האחרונות, בהם מותם של הפעוטה יסמין וינטה והפעוט דוד דייגי, ונועדו לארגן את הטיפול תחת גורמי ממשלה רלוונטיים באופן אחיד ורציף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully