וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמטכ"ל: הפעולה בגבול סוריה בוצעה בשליחות איראנית

7.8.2020 / 23:31

רא"ל כוכבי אמר לראשונה באופן פומבי כי איראן עומדת מאחורי ניסיון הנחת המטענים בגבול רמת הגולן בתחילת השבוע. בשיחה שקיים עם לוחמי מגלן, הוא שלל למעשה את האפשרות שמדובר בפעולת נקם של חיזבאללה על הרג אחד מפעיליו, בפעולה שבדמשק ייחסו לישראל

הרמטכ"ל אביב כוכבי אמר היום (שישי) כי חוליית המחבלים שנורתה על ידי כוח צה"ל בגבול סוריה בתחילת השבוע - פעלה בשליחות איראנית. כוכבי אמר את הדברים בשיחה שקיים עם צוות לוחמי יחידת מגלן שהשתתף בפעילות, ולמעשה אישר לראשונה באופן פומבי כי איראן עומדת מאחורי הפעולה.

בכך, שלל כוכבי את האפשרות שהפעולה הייתה ניסיון נקמה מצד חיזבאללה על הרג אחר מפעיליו בתקיפה האווירית בדמשק בחודש שעבר, שיוחסה לישראל. "אתם סיכלתם חוליה בשליחות איראנית שהיא חלק מתהליך ההתבססות של הציר הרדיקלי בסוריה", אמר ללוחמים.

הרמטכ"ל שיבח את צוות היחידה על תפקודו באירוע. "ברכות על ביצוע מדויק. בסוף, חוליית מחבלים רוצה לבצע פיגוע ואתם מסכלים אותה", מסר לחיילים. "זה מה שנדרש מכם, זה מה שמצופה מכם וזה מה שעשיתם באופן מאוד מקצועי". הוא הוסיף כי ל"סיכול שאתם עשיתם יש אימפקט".

תיעוד המחבלים בגבול סוריה שחוסלו על ידי כוח צה"ל. 03 באוגוסט 2020. צילום מסך, אתר רשמי
מתוך תיעוד התקרית בגבול סוריה/אתר רשמי, צילום מסך

התקרית בגבול סוריה, התרחשה בלילה שבין ראשון לשני, כשכוח צה"ל זיהה חוליית מחבלים שהניחו מטעני חבלה סמוך לקו הגבול ברמת הגולן. הכוח זיהה את החולייה, שמנתה ארבעה מחבלים, וירה לעברה.

דובר צה"ל, הדי זילברמן, הסביר לאחר התקרית כי הכוח שהה במקום לאחר שהתקבלה התרעה על ניסיון לבצע פיגוע באזור. "הכוח ששכב במארב במקום כמה ימים ירה ירי מטול, נשק קל ומקלעים בשילוב ירי מהאוויר", אמר. לדבריו, באזור נכחו כמה מארבים בזמן האירוע, כשבין חוליית המחבלים לכוחות היו בין מאה למאות מטרים. "הם היו לגמרי בשטח ישראל, למרות שהגדר ממערב להם", הוסיף.

אתמול החליט הרמטכ"ל אביב כוכבי על שימור ההיערכות המבצעית של צה"ל בגבול הצפון. זאת, בתום הערכת מצב שקיים בנושא. החלטתו של כוכבי מגיעה לאחר שורה של תקריות ביטחוניות בין צה"ל לחיזבאללה בגבול לבנון והתקרית המדוברת בגבול סוריה, ויומיים לאחר הפיצוץ בנמל ביירות שהביא למותם של יותר ממאה איש, פצע אלפים והחריף את המשבר במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully