וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות עובדי הוראה הפגינו מול ביתו של גלנט: "תציל את חינוך ילדי הפריפריה"

7.8.2020 / 23:28

צוותי תכנית קרב ובני משפחותיהם ערכו מחאה בדמות קבלת שבת מול ביתו של שר החינוך בעמיקם, בשל הקפאת הפרויקט בעקבות משבר התקציב. המפגינים קראו למניעת פיטורי כ-4,000 עובדים והצלת הילדים שנעזרים בתכנית. "העתיד שלנו והעתיד של החינוך בפריפריה - בידיים של גלנט"

בווידאו: מורים ועובדי קבלן של "תכנית קרב" יצאו להפגין, 13 ביולי 2020/-

עשרות עובדי תכנית קרב ובני משפחותיהם, הפגינו היום (שישי) מול ביתו של שר החינוך יואב גלנט בעמיקם. זאת, בעקבות המשבר התקציבי במשרד החינוך והתכניות החינוכיות שהוקפאו, פחות מחודש לפני תחילת שנת הלימודים. העובדים, המעניקים שיעורי העשרה בפריפריה, ערכו מול ביתו של גלנט מחאה בדמות קבלת שבת, והפגינו נגד הפסקת פעילות התכנית, והעמדת אלפי אנשי הוראה בסכנת פיטורים.

יו"ר ועד עובדי קרב, אורלי לוי, אמרה כי מדובר בהצלת ילדי הפריפריה. "העתיד שלנו והעתיד של חינוך ילדי הפריפריה בידיים של גלנט", אמרה. "דבר אתנו ותציל את חינוך ילדי הפריפריה. אנחנו 3,800 עובדים לפני פיטורים, 3,800 משפחות שממתינות כבר שבועות לפגישה עם שר החינוך".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפגנת עובדי קרב מול בית הדין לעבודה בבת ים, לפני כשבוע/מערכת וואלה!, צילום מסך

משרד החינוך מוציא בימים האחרונים מכתבים על הקפאתן של תכניות חינוכיות רבות לנוער בסיכון ונוער נושר. בין המשמעותיות היא תכנית קרב, המעניקה שיעורי העשרה בכל התחומים באזורי פריפריה חברתיים וגיאוגרפיים. בקרב פנו לבית הדין לעבודה בבת ים, שהכריע כי על הצדדים לנהל משא ומתן כדי לפתור את הסוגייה.

במשרד החינוך טוענים כי משום שעדיין לא עבר תקציב שנתי, חסרים להם ארבעה מיליארד שקלים לתכניות המשלימות. כפי שזה נראה כעת, העימותים הפוליטיים סביב התקציב הביאו לפגיעה של אלפי ילדים ברחבי הארץ, וכן אנשי חינוך רבים.

במסיבת העיתונאים שערך אתמול השר גלנט, הוא ניסה לתלות את האשמה על יו"ר כחול לבן בני גנץ, ואמר כי "כל עוד גנץ לא יחתום על תקציב חד-שנתי, התכניות יוקפאו". ארגונים רבים התרעמו על התבטאותו של גלנט, וטענו כי האחריות המלאה לפתרון הבעיה היא בידו של שר החינוך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully