וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדלשטיין: נפסיק את ההגבלות בסופי השבוע, אין הוכחה ליעילותן

4.8.2020 / 12:01

שר הבריאות הצהיר כי לא התקבלו נתונים המעידים שהפסקת פעילותם של מרכזי קניות ואתרי הבילוי בסופי השבוע מסייעת בבלימת התחלואה בקורונה. זאת, לאחר שעסקים רבים הכריזו על מרד ופתחו את שעריהם למרות ההגבלות. "אם לא מתקיים סגר מלא בסופ"ש - אין טעם להגבלות", אמר

בווידאו: נתניהו, אדלשטיין וגמזו בסיור בבית החולים שיבא בתל השומר/צילום: יותם רונן

שר הבריאות יולי אדלשטיין הצהיר היום (שלישי) כי בכוונת משרדו להסיר את המגבלות שהוטלו בשבועות האחרונים על הפעילות במשק, זאת משום שלא הוכחה יעילותן. "היו מחשבות על הסגר במהלך סופי השבוע", הסביר אדלשטיין בסיור שערך בבית החולים וולפסון שבחולון. "חוץ מלהפריע לציבור - הוא לא תורם דבר. אין הוכחה לכך שהגבלות הללו עוזרות".

בהמשך, השר אמר כי הוא מצפה שמנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, ופרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו, יגבשו המלצות להורדת התחלואה עד לישיבת קבינט הקורונה, שתתקיים מחר. "כרגע בלמנו את העלייה של חולי הקורונה. אבל לא נוכל לחיות לאורך זמן במספרים האלו אם אין עלייה נוספת. עלינו להוריד את העקומה. נשתדל מאוד להכניס קריטריונים אחידים למגבלות בתחומים השונים", הבהיר.

לדבריו, יש צורך בקבלת החלטה חד משמעית לגבי סופי השבוע. "דבר אחד ברור לקראת הישיבה מחר: אין דבר כזה חצי היריון. אם לא מתקיים סגר מלא בסופי השבוע, אין שום טעם בהגבלות החלקיות שמתקיימות בסופ"שים".

שר הבריאות יולי אדלשטיין בסיור במרכז הרפואי וולפסון 4 באוגוסט 2020. לשכת העיתונות הממשלתית
ההגבלות בסוף השבוע יופסקו. אדלשטיין, היום/לשכת העיתונות הממשלתית

"שמעתי אתמול על חולה מאומת שהפר בידוד וטס לחו"ל. כל אדם כזה גורם לצוותים רפואיים שעות של עבודה נוספת ומסכן ציבור רב. אני מבקש מכל האזרחים - לשמור על ההנחיות ועל הכללים, רק ביחד ננצח את הקורונה!", הוסיף השר.

אדלשטיין התייחס למאבקי הכוחות על תחומי האחריות בטיפול בנגיף, וגיבה את הפרויקטור גמזו. "שמעתי מתקפות אנונימיות על הפרויקטור. כוחנו יחד במאבק הזה. כל ניסיון לגלגל אחריות על מישהו אחר ועל ידי כך להראות שאני לא קשור או לא אשם - ייכשל. כולנו יחד בסוף ננצח", אמר לסיכום. "בואו נפסיק לגלגל את האשמה על אחרים. אני, יחד עם מנכ"ל המשרד פרופ' חזי לוי ועובדי המשרד, נותנים גיבוי מלא לפרויקטור פרופ' רוני גמזו".

מנהלת בית החולים, ד"ר ענת אנגל, ליוותה את אדלשטיין במהלך הסיור. "אנחנו מודים לשר הבריאות שהגיע למרכז הרפואי וולפסון וראה את מה שקורה עכשיו בשטח, נפגש והקשיב לכל הצוותים. מה שלומדים ועושים בשבוע של קורונה זה כמו שנה בשגרה נטולת קורונה", סיפרה. "הקשב של השר והסיוע שלו מאד משמעותיים וחשובים למטופלים של בית החולים וולפסון, שחלקם אוכלוסיה מאד מבוגרת ועם גורמי סיכון רבים".

שר הבריאות יולי אדלשטיין בסיור במרכז הרפואי וולפסון ביחד עם המנכלית דר ענת אנגל וחברי הנהלת ביה"ח. 4 באוגוסט 2020. שלומי יוסף, אתר רשמי
"חוץ מלהפריע לציבור - הסגר בסופ"ש לא תורם דבר". אדלשטיין ואנגל/אתר רשמי, שלומי יוסף

הצהרתו של אדלשטיין באה לאחר שאתמול התקיים דיון בקבינט הקורונה בנושא הגבלות סופי השבוע, אך הוא הסתיים ללא כל הכרעה. שלוש הסוגיות המשמעויות שעלו לדיון הן ביטול סגירת הקניונים בסוף השבוע, הטלת סגרים בערים אדומות והצבת מודל חדש לפתיחת חללים סגורים. בנוסף, נדונו גם אפשרויות נוספות כדי להיאבק בתחלואה, ובהן הטלת סגר כללי על כל המדינה, סגרים בסופי שבוע וכן סגרים ליליים.

הדיון נקבע לאחר שבשבוע שעבר, הוחלט באמצעות משאל טלפוני להמשיך את ההגבלות זה השבוע השלישי ברציפות. לפניו, קיים ראש הממשלה בנימין נתניהו ישיבה עם אדלשטיין ומנכ"ל משרד הבריאות, במסגרתה הציגו את עמדת גמזו ומשרד הבריאות כי יש להסיר את המגבלות על הקניונים והמרכזים המסחריים מאחר ש"אין טעם בחצי סגר אם לא מטילים סגר מלא".

מתחם ביג פאשן באשדוד, 1 באוגוסט 2020. -, אתר רשמי
עסקים רבים נפתחו למרות המגבלות. מתחם ביג פאשן באשדוד, בשבת/אתר רשמי, -

בתגובה, הורה פורום העסקים והקניונים לכל מרכזי הקניות שנהגו לעבוד בשבת להמשיך לפעול כרגיל, על אף החלטת הממשלה. זאת, לאור עמדת משרד הבריאות, שראשיו טענו כי אין טעם להגבלות. כתוצאה מכך, עסקים רבים ברחבי הארץ פתחו את שעריהם במהלך סוף השבוע, אולם בחלקם נרשמה תנועה נמוכה בשל אי הוודאות לגבי פתיחתם.

במשרד הבריאות הזכירו בתגובה להחלטת בעלי העסקים כי הם מתכננים לגבש בהקדם נוהל אחיד המגביל התקהלות במקומות סגורים בכלל הענפים ותחומי החיים. לדבריהם, הנוהל יגובש באמצעות "שולחן עגול" שיתכנס שלוש פעמים בשבוע, בראשות פרופ' גמזו, ובהשתתפות נציגי משרדי הממשלה השונים, ושצעדים בנושא ההגבלות יובאו לקבינט הקורונה כבר ביום שני הקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully