וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפגינים בתאילנד גייסו את הארי פוטר למחאה נדירה נגד המלך

4.8.2020 / 11:57

המחאה נגד הממשלה הנתמכת על ידי הצבא הפכה כמעט ליומית, אך באופן חריג הושמעה ביקורת על הארמון - עבירה שדינה עד 15 שנות מאסר. 200 המפגינים, שרובם היו לבושים כדמויות מהסדרה, דורשים את ביטול סמכויות החירום של המלך והחוקה הפרו-צבאית. "לא קוראים לביטול המלוכה"

צילום: רויטרס

מפגינים נגד ממשלת תאילנד קראו אתמול (שני) לשינויים בממלכה ולצמצום כוחו של הארמון, בהתבטאויות חריגות נגד המוסד. העונש על פגיעה במשפחת המלוכה בתאילנד הוא עד 15 שנות מאסר, אך השוטרים לא עצרו את ששת הנואמים. אולם, המשטרה אמרה כי היא תחקור עבירות חשודות.

רבים מ-200 המפגינים היו לבושים כמו הארי פוטר ודמויות אחרות מהסדרה הפופולרית. הם מחו נגד מה שהם מתארים בתור חוסר צדק גובר תחת הממשלה המגובה על ידי הצבא.

אנון נמפה, עורך דין בן 34, האשים את הארמון בלקיחת סמכויות מוגברות הפוגעות בדמוקרטיה ובחוסר מעש נגד המתקפות על מתנגדי ממשלתו של פריות צ'אן-אוצ'ה, מנהיג החונטה לשעבר.

לאחר שהמלך מאהה וצ'יראלונגקון עלה לכס ב-2016, הארמון דרש תיקונים במסגרת חוקה חדשה שהעניקה לו סמכויות חירום גדולות יותר. המלך השתלט מאז באופן אישי על כמה יחידות צבא ועל נכסים של הארמון בשווי עשרות מיליארדי דולרים.

בנוסף לכך, כמה פעילים התלוננו על רדיפה של הרשויות ואמרו שלפחות תשעה אנשי אופוזיציה גולים נעלמו בשנים האחרונות. שניים נמצאו מתים.

הפגנה בדרישה להתפטרות ראש ממשלת תאילנד, בנגקוק, 4 באוגוסט 2020. רויטרס
מפגינים בבנקוק, אתמול/רויטרס

"אנחנו לא מדברים על להפיל את המלוכה, אלא לאפשר למונרכיה להתקיים בחברה התאילנדית בצורה הנכונה ובאופן חוקי במסגרת מונרכיה דמוקרטית וחוקתית", אמר אנון למפגינים, שהתכנסו סמוך לאנדרטת הדמוקרטיה בבנגקוק.

לאחר מכן, שתי קבוצות סטודנטים הצהירו על דרישותיהם: "ביטול ותיקון הרפורמות בחוקים המרחיבים את כוחו של המלך העלולים לפגוע בדמוקרטיה שבה המלך הוא ראש המדינה". בארמון לא הגיבו על הביקורת שהופנו כלפי המלך ובית המלוכה.

בממשלה אמרו כי על המשטרה להחליט אם לפעול נגד המפגינים. "הממשלה רוצה שהמפגינים הצעירים ישמרו על החוק כך שהם יוכלו להמשיך לממש את זכותם להביע את דרישותיהם ושהמדינה תישאר שלווה", מסרה סגנית דובר הממשלה.

עוד בוואלה!

"אלוהים חיים": מלך תאילנד הוכתר רשמית בטקס מפואר בבנגקוק

לכתבה המלאה

קבוצות הסטודנטים גם קראו לממשלה לבטל את החוקים האוסרים על השמעת ביקורת כלפי הארמון.
הפגנות של סטודנטים בדרישה להתפטרות הממשלה ולגיבוש חוקה חדשה מתרחשות כמעט מדי יום, אך אתמול זו הייתה הפעם הראשונה שהושמעה ביקורת גלויה על המלוכה, שעד כה הייתה רק מרומזת.

בחודש יוני אמר ראש הממשלה כי לא היו מעצרים בעת האחרונה על בסיס חוקים אלו לבקשת המלך, אולם הוא הזהיר מפני ביקורת על הארמון. תחת המלך הקודם והנערץ, פומיפון, שמת ב-2016 אחרי 70 שנים כל הכס, הבעת מחאה נגד המונרכיה הייתה חריגה ביותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully