וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם: צפון קוריאה ככל הנראה פיתחה ראשי קרב גרעיניים לטילים בליסטיים

4.8.2020 / 10:40

דוח חשאי של מומחים עצמאיים העלה כי פיונגיאנג ממשיכה בתכנית הגרעין שלה, והצליחה לפתח ראשי קרב מוקטנים שיותאמו לטילים הבליסטיים שלה. גם אתר הניסויים הגרעיניים שלה, מעריכים בדוח, היא יכולה לבנות מחדש בתוך זמן קצר

בווידאו: מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און/צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

קוריאה הצפונית ממשיכה לפתח את כתנית הגרעין שלה, וכמה מדינות סבורות שהיא ככל הנראה הצליחה לפתח ראשי קרב מוקטנים כדי להתקינם על טילים בליסטיים - כך נכתב בדוח חשאי של האו"ם, שחובר על ידי מומחים עצמאיים המפקחים על הסנקציות של האו"ם. אותן מדינות, שזהותן לא נחשפה, סבורות ששת הניסויים הגרעיניים של קוריאה הצפונית עזרו לה לפתח את ראשי הקרב המוקטנים. היא לא ערכה ניסוי גרעיני מאז ספטמבר 2017.

דוח הביניים, שהגיע לידי רויטרס, הוגש אתמול (שני) ל-15 חברות מועצת הביטחון של האו"ם. בדוח נכתב כי פיונגיאנג ממשיכה לפתח את תכנית הגרעין שלה, כולל יצור של אורניום מעושר ברמה גבוהה והקמת כור מים קלים. "אחת המדינות העריכה כי הרפובליקה הדמוקרטית העממית של קוריאה ממשיכה לייצר נשק גרעיני", נכתב.

שגרירות קוריאה הצפונית באו"ם לא הגיבה לפניות על הדוח של האו"ם. המנהיג קים ג'ונג און אמר בשבוע שעבר כי לא תפרוץ מלחמה נוספת בחצי האי הקוריאני בזכות הנשק הגרעיני של ארצו, ששומר על ביטחונה ועתידה למרות הלחץ החיצוני הבלתי-נגמר והאיומים הצבאיים.

בדוח של האו"ם נכתב כי מדינה אחת, שלא זוהתה, מעריכה כי קוריאה הצפונית מתכננת שיפורים טכנולוגיים נוספים בראשי הקרב המוקטנים ואף לפתח מערכות שיאפשרו שיגורים של כמה ראשי קרב.

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און בישיבת המפלגה, 7 ביוני 2020. רויטרס
לא צפוי לוותר על הנשק הגרעיני. קים ג'ונג און/רויטרס

צפון קוריאה נתונה לסנקציות של האו"ם מאז 2006 בשל תכניות הטילים והגרעין שלה, במטרה למנוע את המשך מימומן. קים ג'ונג און ונשיא ארצות הברית דונלד טראמפ נפגשו שלוש פעמים מאז 2018, אך לא הצליחו להתקדם בשיחות על פירוק תכנית הגרעין בתמורה להסרת הסנקציות.

במאי 2018 מילאה קוריאה הצפונית את התחייבותה לפוצץ מנהרות באתר ניסויי הגרעין הראשי שלה, פונגיי-רי. לטענת פיונגיאנג, זאת הוכחה לנכונותה לחדול מניסויים גרעיניים, אך המשטר הקומוניסטי לא אפשר למומחים עצמאיים לפקח על פירוק האתר. בדוח נכתב כי מאחר שידוע רק הרס המנהרות ולא של האתר כולו, מדינה אחת העריכה כי קוריאה הצפונית תוכל לבנות ולפרוס מחדש בתוך שלושה חודשים את התשתית הדרושה לביצוע ניסוי גרעיני.

המומחים אמרו כי פיונגיאנג מפרה את הסנקציות, כולל "באמצעות יצוא ימי לא חוקי של פחם", אם כי היא השעתה זאת זמנית בין סוף ינואר לתחילת מרץ בגלל מגיפת הקורונה.

בשנה שעברה אמרו המומחים כי קוריאה הצפונית גרפה כשני מיליארד דולר באמצעות מתקפות סייבר נרחבות ומתוחכמות נגד בנקים ואתרי סחר במטבעות קריפטו. "הפאנל ממשיך להעריך כי ספקי שירותי נכסים וירטואליים ונכסים וירטואליים ימשיכו להיות יעדים משתלמים עבור הרפובליקה העממית הדמוקרטית של קוריאה לייצר הכנסות, כמו גם לכריית מטבעות קריפטו" נכתב בדוח האחרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully