וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות ביצים הושמדו לאחר שהוחזקו באופן לקוי בלול גדול בצפון

4.8.2020 / 8:51

פקחי משרד החקלאות גילו במחסן הלול כ-570 ביצים שנשטפו או התייבשו בשמש, למרות החוק האוסר על פעולה זו בשל סכנת חדירת חיידקים מהקליפה אל פנים הביצה. כלל הביצים הושמדו, ובעל הלול נלקח לחקירה - שעד לסופה לא יותר המשך שיווק המוצר מהמשק

במבצע משותף למשטרת ישראל, עיריית ת״א, משרד הבריאות ומשרד הכלכלה, אותרו 94 בקבוקי אלכוהול מזויף המסכן חיי אדם בחנויות בתל אביב/צילום: משטרת ישראל, עריכה: עמית שמחה

בלול בצפון הארץ התגלה לאחרונה מחסן ובו כיור מלא בביצים שטופות, דבר האסור על פי חוק בשל סכנה בריאותית. בלול נמצאו כ-570 ביצים, חלקן נשטפו, אחרות ממתינות לשטיפה בסמוך לאותו כיור וחלקן מתייבשות בשמש. הביצים נמצאו במסגרת פעילות יזומה של מפקחי מערך בריאות העוף בשירותים הווטרינריים במשרד החקלאות. לול זה משווק יותר מ-5,000 ביצים מדי יום.

לנוכח הסכנה המהותית לבריאות הציבור בצריכת ביצים שטופות, השמידו פקחי המשרד את כל הביצים שהיו במקום, ובעל הלול נחקר. כמו כן, מנהל השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות החליט לעכב את שיווק הביצים מהמשק עד לסיום החקירה, על מנת למנוע סכנה בריאותית אפשרית.

ביצים שטופות שנמצאו בלול בצפון הארץ, 4 באוגוסט 2020. משרד החקלאות, אתר רשמי
הלול שיווק אלפי ביצים מדי יום. הביצים שנתפסו/אתר רשמי, משרד החקלאות

האיסור בחוק על שטיפת ביצים טרם הפצתן נובע מסכנה זיהומית. זאת, משום שקליפת הביצים אינה אטומה, ושטיפתן עלולה לגרום להחדרת החיידקים הנמצאים על גביה לחלקה הפנימי - ולסכן את בריאות הצרכנים. בשל כך, לא מומלץ ואף מסוכן לעשות זאת גם לפני הכניסה למקרר הביתי.

אם למרות האיסור ישנו רצון לשטוף את קליפת הביצה, יש לעשות זאת בסמוך לבישול או לטיגון בלבד. באופן גורף, מומלץ לצרוך ביצים רק לאחר טיפול בחום - המשמיד את רוב גורמי המחלות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully