וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ימין קיצוני ומתנגדי חיסונים: אלפי מכחישי קורונה צעדו בברלין

1.8.2020 / 21:20

קרוב ל-17 אלף בני אדם צעדו ברחובות בירת גרמניה במחאה על ההגבלות, תוך שהם לא חובשים מסיכות או שומרים מרחק. "המסיכות משעבדות", אמרו בזמן שגרמניה ראתה שיא של 3 חודשים במספר הנדבקים. המשטרה פתחה בחקירה, ופוליטיקאים רבים גינו: "מסכנים את ההצלחה שלנו"

בווידאו: אלפים הפגינו בברלין נגד הגבלות הקורונה/צילום: רויטרס

אלפי בני אדם צעדו היום (שבת) בברלין במחאה נגד הצעדים שהוטלו כדי לעצור את התפשטות הקורונה בגרמניה, בטענה כי הם פוגעים בזכויותיהם ובחירויותיהם. זאת בזמן שהרשויות חוששות כי המדינה נמצאת בעיצומו של גל חדש, לאור עלייה במספר הנדבקים.

לפי הערכות המשטרה, קרוב ל-17 אלף מפגינים צעדו במרכז הבירה, כשקהל המפגינים כלל ליברטריאנים, תומכי החוקה ומתנגדי חיסונים. לצדם נרשמה גם נוכחות של פעילי ימין קיצוני ומפגינים שנשאו את דגל הקיסרות של גרמניה.

המפגינים רקדו ושרו "אנחנו אנשים חופשיים!" לצלילי השיר "We Will Rock You" של קווינס, ואחרים צעדו עם שלטים ואמרו "אנחנו עושים רעש משום שגונבים את החופש שלנו", ו"תחשבו ואל תעטו מסיכה". אחד מהמפגינים, שביקש להישאר בעילום שם, אמר כי "הדרישה שלנו היא לחזור לדמוקרטיה. המסיכה שמשעבדת אותנו חייבת להיעלם".

אלפים הפגינו בברלין נגד הגבלות הקורונה במדינה, 1 באוגוסט 2020.. רויטרס, רויטרס
"דורשים לחזור לדמוקרטיה". אלפי מפגינים בשער ברנדנבורג, היום/רויטרס, רויטרס

ההפגנות החלו בעקבות קריאתו של מייקל באלווג, יזם שארגן עצרות דומות גם בשטוטגרט ומתמודד גם לראשות העיר שבדרום-מערב המדינה. המשטרה הגישה תלונה נגדו, משום שלא הקפיד על כך שהצועדים יעטו מסיכות וישמרו על מרחק. המספרים של המשטרה היו נמוכים בהרבה מאלו שמסרו המפגינים - כחצי מיליון. "אנחנו הגל השני", צעקו חלק מהמפגינים, בזמן שצעדו אל שער ברנדנבורג בעוד שאחרים קראו ל"התנגדות", ותיארו את המגיפה בתור "תיאוריית הקונספירציה הגדולה מכולן".

קבוצה קטנה של אנשים ערכה הפגנת נגד. הם כינו את עצמם "סבתות נגד הימין הקיצוני" וצעקו קללות נגד המפגינים "הנאצים", שצעדו תחת סיסמת "יום החירות". זהו שם של סרט תיעודי מ-1935 של הבמאית הנאצית לני ריפנשטאהל על כינוס של המפלגה הנאצית של אדולף היטלר.

עוד בוואלה!

מחקר: 3 מיליון מקרי מוות מקורונה נמנעו באירופה בזכות הסגר

לכתבה המלאה
אלפים הפגינו בברלין נגד הגבלות הקורונה במדינה, 1 באוגוסט 2020.. רויטרס, רויטרס
מפגיני ימין קיצוני עם דגלי הקיסרות הגרמנית/רויטרס, רויטרס

פוליטיקאים ממרכז המפה הפוליטית מתחו ביקורת על המפגינים, כשססקיה אסקן, אחת משני מנהיגי המפלגה הסוציאל-דמוקרטית, אף כינתה אותם "קובידיוטים".

"הם לא רק מסכנים את בריאותנו, הם מסכנים את ההצלחה שלנו נגד המגיפה", צייצה אסקן, שמפלגתה היא שותפה בקואליציה של הקנצלרית אנגלה מרקל. לאחר ההצלחה הראשונית של גרמניה בריסון המגיפה, כמות הנדבקים המאומתים עולה פעם נוספת.

יותר מ-200 אלף איש נדבקו בנגיף במדינה וכמעט אלף בני אדם מתו, ורק ביממה האחרונה אובחנו 955 איש נוספים - מספרים שלא נראו מאז 9 במאי.

אלפים הפגינו בברלין נגד הגבלות הקורונה במדינה, 1 באוגוסט 2020.. רויטרס, רויטרס
"אנחנו אנשים חופשיים!". מפגינים נגד הגבלות הקורונה בברלין/רויטרס, רויטרס

מרבית האנשים בגרמניה אמנם מכבדים את הכללים למלחמה בנגיף, הכוללים חבישת מסיכות במקומות ציבוריים, בעוד שהממשלה בדיוק הטילה חובת בדיקות על נופשים החוזרים מאזורים בעלי סיכון גבוה. אבל מיעוט קולני מתנגד למגבלות.

"רק מדענים מעטים ברחבי העולם עוקבים אחר הנהגת הממשלה ונשמעים להוראות", אמר המפגין פיטר קונץ. מי שיש לו דעות שונות "מושתק, מצונזר או מוצג כמי שמאמין בתיאוריות קונספירציה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully