וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת הפגנות המחאה בקיסריה: חלקים נרחבים ממרכז היישוב גודרו

30.7.2020 / 22:50

בין היתר גודרו הצמתים ואיי התנועה, המדשאות והכיכרות במרכז היישוב, שבו ממוקם ביתו הפרטי של נתניהו, כדי למנוע התגודדות של מפגינים וירידה לכביש. פעילי מחאה האשימו: "הגדרות האלה נועדו לדבר אחד: לצמצם את זכות ההפגנה". בשבוע שעבר הפגינו במקום מאות אנשים

בווידאו: הצמתים והכיכרות בקיסריה גודרו לקראת ההפגנה נגד ראש הממשלה/צילום: יואב איתיאל

חברת הפקה בשירות המשטרה גידרה חלקים נרחבים במרכז קיסריה, לקראת הפגנות המחאה הצפויות להתקיים ביישוב בסוף השבוע נגד השחיתות השלטונית וראש הממשלה בנימין נתניהו, שביתו הפרטי ממוקם בו. בין היתר, גודרו הצמתים ואיי התנועה, המדשאות והכיכרות באזור. זאת, כדי למנוע התגודדות של מפגינים לאורך הצירים וגלישה שלהם לכביש.

שתי הפגנות צפויות בסוף השבוע הקרוב בקיסריה, לא הרחק מביתו של ראש הממשלה: "קבלת שבת" ביום שישי והפגנה גדולה יותר במוצאי שבת. פעילי מחאה האשימו כי הצבת הגדרות היא ניסיון לפגוע בחופש ההפגנה. "ראש הממשלה בלחץ", אמרו.

"הגדרות האלה נועדו לדבר אחד: לצמצם את זכות ההפגנה", אמר לוואלה! NEWS מעוז ינון, פעיל חברתי שצפוי להשתתף בהפגנות בסוף השבוע. "תוך כך הן גם יוצרות פגיעה באיכות החיים של תושבי קיסריה שאיש לא שואל אותם והם נאלצים לשתוק".

גידור מחוץ למעון רה"מ בקיסריה לקראת ההפגנות הצפויות 30 ביולי 2020. -, אתר רשמי
נערכים להפגנה. הגידור במרכז קיסריה, היום/אתר רשמי, -

"לצערי זה המצב כשיש שכן ראש ממשלה שנאשם במרמה, שוחד והפרת אמונים, ושהציבור צריך לממן לו שני בתים", הוסיף ינון. "כשהציבור בא למחות על זה, אז הוא עושה הכל כדי להדוף את המפגינים ושוב, על חשבון הציבור שנמצא כרגע במשבר כלכלי שלא היה כדוגמתו מאז קום המדינה". הוא ביקש להדגיש כי הגידור "לא ימנע מאלפי אזרחים להגיע גם בשישי וגם בשבת".

עדי קליין, אשת עסקים ונשיאת מועדון רוטרי קיסריה לשעבר, סיפרה בשיחה עם וואלה! NEWS כי "ביתי סמוך לבית ראש הממשלה והיום השכונה 'התקשטה' גדרות - מראה לא נעים ומאוד לא אופייני לנוף המקומי". לדבריה, "כתושבת היישוב, אני יכולה להעיד על כך שבשבת שעברה התקיימה הפגנה מסודרת ומתורבתת. אין ספק שכל אזרח זכאי להביע את עמדתו ולהשתמש בזכותו הדמוקרטית. יחד עם זאת, אנו מדינת חוק. ויש חוק ברור לגבי שעות הפגנה, אופי ההפגנה וכו. כולי תקווה שגם ההפגנה המתוכננת תסתיים בצורה מתורבתת והעדר אלימות מצד זה או אחר".

עוד בוואלה

הייתי במחאה מחוץ לבית נתניהו בקיסריה, אבל אל תאמינו לאף מילה שתקראו כאן

לכתבה המלאה

בחברה לפיתוח קיסריה מכחישים שמועות שהופצו הערב כי הישוב ייסגר כביכול בשל התפרצות קורונה וכך כביכול תימנע האפשרות להפגין. בחפ"ק מפריכים גם את השמועה כי המשטרה תופסת פיקוד על הישוב בשונה מההפגנות אחרות. "על התנועה במוקדי ההפגנה, עניין רגיל", אמרו. המשטרה הודיעה לועד התושבים של קיסריה שהשערים והגישה לישוב ישארו פתוחים לאורך שעות ההפגנה.

בשבוע שעבר, לפני ההפגנה שנערכה במקום בהשתתפות מאות בני אדם, הוצבו גדרות לאורך מאות מטרים ביישוב, סביב ביתו הפרטי של נתניהו וכל הבתים הנמצאים בשכנות אליו. משאיות רבות הגיעו לשכונת המגורים ללא הודעה מראש, והחלו לפרוק את הגדרות והמחסומים.

במשך שעות ארוכות הותקנו הגדרות, המבצרות את הבתים, ומחסומים נפרסו בכל הכניסות לרחוב. הגדרות הוצבו מאחורי הבתים, בשל החשש כי המפגינים יצליחו להגיע לפתח ביתו של נתניהו.

גידור מחוץ למעון רה"מ בקיסריה לקראת ההפגנות הצפויות 30 ביולי 2020. -, אתר רשמי
מאות מפגינים היו שם בשבוע שעבר. מרכז קיסריה, היום/אתר רשמי, -

השכנים סיפרו שהם פנו לאנשי הביטחון של שב"כ כדי לברר מדוע הוצבו המחסומים, ונענו כי מערך האבטחה סביב הבית תוגבר בשל ההפגנות הצפויות. עוד אמרו כי מדובר בצעד זמני ולא קבוע. כמה מהשכנים מתנגדים להצבת הגדרות, והתלוננו על כך לחברה לפיתוח קיסריה הממונה מוניציפלית על השטח.

ההפגנה מול ביתו הפרטי של נתניהו בקיסריה נערכה תחת הכותרת "המצור על הארמון בקיסריה מתחיל". כמה מפגינים החלו להתאסף במקום כבר בשעה מוקדמת, ואחד מהם עוכב לחקירה על ידי המשטרה מבלי שהוסברה לו הסיבה לכך. במחאה השתתפו כ-500-400 מפגינים, שהתמקמו ליד המרכז המסחרי בעיר, ובמהלך הערב כמחצית מהם החלו לצעוד לעבר ביתו של נתניהו.

הם חסמו כבישים ומנעו מהחלק מהמכוניות לעבור, בהן גם רכב מאבטחיו של נתניהו שנקלע לאזור. הם המשיכו ביצירת "פקק נושם", שבמסגרתו הם אפשרו למכוניות מעטות בלבד לנסוע, כשהם קוראים "הון שלטון עולם תחתון", משתמשים במשרוקיות ומכים בתופים.

(עדכון ראשון: 20:44)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully