וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירה 27 כדורים מטווח קצר: תושב עוספיה מואשם ברצח הכפול בדליית אל-כרמל

30.7.2020 / 18:40

לפני כ-3 חודשים נרצחו בני הדודים עופר אבו סעדה וקרלוס אבו תמימי בכיכר השוטר בכפר. מכתב האישום שהוגש נגד תימור עטשי, עולה כי לאחר הירי, שבוצע בסיוע חשודים שלא נתפסו, הוא נמלט והצית את הרכב ששימש אותו. "המשטרה יודעת שהתיק חלש מבחינה ראייתית", אמרו סנגוריו

בווידאו: תימור עטשי מעוספיה מואשם בביצוע הרצח הכפול בדלית אל-כרמל/צילום: שלומי גבאי, עריכה: ניר חן

כתב אישום הוגש היום (חמישי) נגד תימור עטשי, תושב עוספיה בן 31, בגין רצח כפול שאירע בדליית אל-כרמל בחודש מאי האחרון, ובו נורו למוות שני תושבי עוספיה, עופר אבו סעדה בן ה-28 וקרלוס אבו תמימי בן ה-40. כתב האישום, שהוגש לבית המשפט המחוזי בחיפה, מייחס לו ‎שתי עבירות רצח בנסיבות מחמירות, עבירות בנשק, הצתה ושיבוש מהלכי משפט.

היחידה המרכזית של מחוז חוף חקרה את האירוע שהתרחש בליל שבת, 8 במאי. תימור עטשי נעצר כחודש וחצי לאחר מכן, ובמשטרה חשדו כי הרקע לרצח היה מאבק שליטה בקו הפצת סמים. עטשי מכחיש את המיוחס לו, ונכון לעכשיו לא נמצאו חשודים נוספים השותפים למעשה. עו"ד באסל פלאח, המייצג את עטשי יחד עו"ד יוסף חורי, אמר לוואלה! NEWS כי "גם המשטרה יודעת שמדובר בתיק חלש מאוד מבחינה ראייתית. נלמד את כתב האישום ונוכל להגיב לגופו של עניין".

במקביל להגשת כתב האישום, ביקשה הפרקליטות את הארכת מעצרו של עטשי עד תום ההליכים המשפטיים כנגדו. ובינתיים האריך השופט ניצן סילמן את מעצרו עד החלטה אחרת.

קרלוס אבו תמימי בן ה-39 ועופר אבו סעדה בן ה-27 נורו למוות  סמוך לכיכר השוטר בדלית אל-כרמל. ללא, עיבוד תמונה
קרלוס אבו תמימי ועופר אבו סעדה שנורו למוות בסמוך לכיכר השוטר בדליית אל-כרמל/עיבוד תמונה, ללא

מעובדות כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד בני פסקל ואפרת גרינבוים, עולה כי בין הנאשם לבין המנוח עופר אבו סעדה היה סכסוך ובמועד שאינו ידוע, קשר הנאשם קשר עם אחרים, כדי לירות בן למוות. ביום חמישי, 8 במאי בסביבות השעה 23:00, נסע אבו סעדה עם בין דודו המנוח קרלוס אבו תמימי לכיוון "כיכר השוטר" בדליית אל-כרמל על כביש 672, ועצרו בסמוך לחנות הנוחות "כיסא קפה".

כעבור כחצי שעה נכנס אבו סעדה לחנות, קנה כמה מצרכים, חזר לרכב והתיישב ליד הנהג. מיד לאחר מכן הגיח רכב המזדה שבו נסע הנאשם עטשי יחד עם אחרים ונעצר על הכביש, אז יצאו מתוך המזדה שני רעולי פנים עם קלצ'ניקוב והחלו לירה לעבר שני המנוחים לפחות 27 כדורים ממרחק קצר.

מיד עם סיום הירי, נכנסו השניים לרכב והחבורה נמלטה במהירות מהמקום לכיוון מחלף אליקים, משם המשיכו צפונה בחזרה לדליית אל-כרמל. "אנחנו מלווים את התיק כבר יותר מחודשיים ומכירים את הראיות בתיק", אמר הסנגור עו"ד באסל פלאח. "היו חשודים נוספים ששוחררו ושלפי כתב האישום מיוחס להם חלק מאוד פעיל ברצח עצמו. הדבר הזה מצביע על כך שכל הטענות שלנו על כך שהראיות בתיק אינן מספיקות כדי להוביל להרשעה הן נכונות".

כתב אישום | תימור עטשי, החשוד ברצח הכפול בדליית אל כרמל. המחוזי, חיפה , 30 ביולי 2020. שלומי גבאי
תימור עטשי, החשוד ברצח הכפול בדליית אל-כרמל, בביהמ"ש המחוזי בחיפה, היום/שלומי גבאי

בתיק החקירה קיים תיעוד רב של הרצח ממצלמות האבטחה שהותקנו בסמוך לזירה. בתיעוד ניתן לראות שני אנשים יוצאים מרכב המאזדה הגנוב שהוצת לאחר מכן, כשאחד מהם מחזיק נשק ארוך ומבצע ירי לעבר הרכב שבו שהו אבו סעדה ואבו תמימי.

תיעודים נוספים ממצלמות אבטחה במקומות שונים בעוספיה ובדליית אל-כרמל, מראים בין היתר את מסלול הנסיעה של רכב הנרצחים וכן את מסלול הנסיעה של החשוד ברצח מעוספיה לבית דודו בכפר.

עוד ניתן לראות בסרטונים שהתקבלו ממצלמות האבטחה הרבות הפרושות בשני הכפרים, את רכב היונדאי שבו נסעו שני חשודים בסיוע לעטשי, וכן את הגעת שני הרכבים לזירת האירוע - "כיכר השוטר" בדליית אל-כרמל, וההימלטות של עטשי מהזירה לאחר הירי.

עורכי הדין באסל פלאח ( מימין) ויוסף חורי, בהגשת כתב האישום נגד החשוד בביצוע הרצח הכפל בדליית אל כרמל. יואב איתיאל, אתר רשמי
"הראיות בתיק אינן מספיקות להרשעה". עו"ד באסל פלאח/אתר רשמי, יואב איתיאל

מבדיקת קו הטלפון של עטשי, שבוצע לבקשת ימ"ר חוף, עולה כי התקיים קשר טלפוני בין עטשי לבין שאדי ניג'ם וחליל כיוף, שנסעו אחרי רכב המנוחים עד להגעתם לזירה, ושוחחו עמו במהלך הנסיעה כמה פעמים. הפרקליטות טענה כי בשיחות אלה שאדי וחליל מסרו לנאשם פרטים על מקום הימצאם של המנוחים.

עטשי התוודה בפני דודו על ביצוע הרצח

לפי מסמכים שהוגשו לבית המשפט, הדוד מסר בחקירתו כי רכב המאזדה חנה במתחם החניה של ביתו במשך כשבוע או שבוע וחצי לפני הרצח וכי בליל הרצח, סמוך לחצות, ראה את עטשי יוצא מרכב המאזדה ונכנס לרכב ה-ב.מ.וו, וכן ראה אדם נוסף רעול פנים שישב בכסא הנהג של הרכב שאליו נכנס. עוד באותה עדות, מסר הדוד כי למחרת הרצח נפגש עם עטשי, והוא התוודה בפניו כי ביצע את הרצח.

לטענת הפרקליטות, הדוד סיפר כי עטשי מסר לו כמה פרטים בנוגע לנסיבות הרצח. בין היתר, סיפר עטשי כי ביצע את הרצח ביחד עם שותפים, וכן היו סייענים נוספים שמסרו לעטשי "מודיעין" בנוגע למנוחים. לאחר הרצח, חזרו עטשי ושותפיו ל"מתחם עסמי" דרך כביש עוקף דליה, פוריידיס ועין ח'וד, שם הציתו את רכב המאזדה. על מצית שאותרה במקום, מצאה המשטרה את ה-DNA של עטשי.

אירוע ירי בדליית אל כרמל, בו נהרגו שני גברים שנמצאו במכוניתם. 9 במאי 2020. ללא, אתר רשמי
זירת הירי בחודש מאי בדליית אל-כרמל/אתר רשמי, ללא

לטענת הפרקליטות, נמצאו ראיות המחזקות את מהימנות התוודותו לכאורה של עטשי בפני הדוד - שתי מצלמות משטרתיות שתיעדו את רכב המאזדה בנתיב הבריחה מהזירה, מצלמת אבטחה שתיעדה את רכב המזדה מתקרב לביתו של הדוד, מהכיוון ההפוך לזה שממנו יצאה לזירת הרצח, באופן התואם את הגרסה לפיה הרכב חזר למתחם דרך כבש עוקף דליה.

בנוסף לכך, תמונת רכב המאזדה מופיעה בפרסום באתר "יד 2", עם מספר הרישוי שהופיע על רכב המאזדה הגנוב שבו נעשה שימוש באירוע, כפי שנצפה במצלמות המשטרתיות. עוד אותרו תמונות של רכב המאזדה כשהוא שרוף כליל, ותמונת של רכב מאותו סוג וצבע שצולמו במתחם החניה כמה ימים קודם לכן על ידי בנו של הדוד.

התובע עו"ד בני פסקל, בהגשת כתב האישום נגד החשוד בביצוע הרצח הכפל בדליית אל כרמל. יואב איתיאל, אתר רשמי
התובע בתיק, עו"ד בני פסקל, היום בביהמ"ש/אתר רשמי, יואב איתיאל

בנוסף לכך, בתיק עדות נוספת של גבר שטוען כי הוא ראה את רכב המאזדה זמן קצר לאחר הרצח, בעת שנמלט מהזירה, ובתוך הרכב שני רעולי פנים. אדם אחר העיד כי בסמוך לחצות בליל הרצח, הגיע למתחם החניה של הדוד שם ראה את עטשי, כשהוא עומד ליד שני רכבים ואדם נוסף שישב בתוך אחד מכלי הרכב. תיעוד ממצלמות אבטחה מחזק את הגרסה הזו.

למרות שהרקע לאירוע הקטלני נותר עלום בכתב האישום, בתיק החקירה ישנן עדויות המצביעות על סכסוך לכאורה בין תימור עטשי לבין עופר אבו סעדה המנוח. במהלך חקירתו שתק עטשי וסירב לשתף פעולה ולהשיב לשאלות החוקרים. בשלב מאוחר בחקירה, טען כי דודו משקר במטרה להפליל אותו, בשל חוב כספי של הדוד כלפיו. יחד עם זאת, התביעה טוענת כי ניסיונות החוקרים לברר עמו פרטים בנוגע לחוב, נבלמו בחומת שתיקתו.

מבקשת המעצר עולה כי לתימור עטשי ארבע הרשעות קודמות, בין היתר, בעבירות סמים וסחר בסמים, נהיגה פרועה ברכב והפרעה לשוטר במילוי תפקידו. הוא ריצה בעבר ארבע עונשי מאסר בגין עבירות שונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully