וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניגוד למגבלות הקורונה: מאות פרצו את המחסומים ברחבת הכותל

29.7.2020 / 23:36

מאות שהגיעו לרחבת הכותל לתפילות תשעה באב, פרצו בכוח את המחיצות שהוצבו במקום בשל ההנחיות לצמצום התקהלות כחלק מהמאבק במגיפה. המתפללים התעמתו עם הסדרנים במקום ואף דחפו אותם. צפו בתיעוד

בווידאו: עשרות פרצו את המחסומים ברחבת הכותל ונכנסו לתפילה/צילום: יחיאל גורפיין/TPS, אנשי הדממה

מאות בני אדם פרצו הערב (רביעי) את המחסומים ברחבת הכותל המערבי שבירושלים. זאת, לאחר שהמחיצות הוצבו על מנת לחלק את הרחבה למתחמי תפילה מצומצמים, בעקבות המגבלות למאבק בנגיף הקורונה. המתפללים שהמתינו לכניסה למתחם, החליטו לפרוץ את המחסומים בכוח ואף התעמתו עם הסדרנים במקום ודחפו אותם.

בעקבות כך, המשטרה כרזה לנמצאים ברחבת הכותל כי בשל העומס ומספר האנשים הרב הממתינים בתור, יש להתפלל תפילה קצרה - ולצאת מיד מהרחבה.

רחבת הכותל המערבי בירושלים, 29 ביולי 2020. -, צילום מסך
מאות פרצו את המחסומים ברחבת הכותל. ירושלים, היום/צילום מסך, -

מוקדם יותר השבוע הודיעה הקרן למורשת הכותל כי הרחבה תחולק למתחמים, כך שהתפילות בכותל במהלך תשעה באב יתקיימו במתכונת של 20 מתפללים ו-20 מתפללות בכל חלק ברחבה הפתוחה. זאת, בהתאם לנהלי משרד הבריאות. על פי התכנון, רחבת הכותל תכיל עד כאלף איש בו זמנית, ולא עשרות אלפים כבשנה רגילה.

מתפללים בכותל המערבי בירושלים, 29 ביולי 2020. אולבייה פיטוסי/פלאש 90, פלאש 90
עד 20 מתפללים בכל מתחם. רחבת הכותל, הערב/פלאש 90, אולבייה פיטוסי/פלאש 90

רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים הרב שמואל רבינוביץ אמר כי "ימים אלה בצל הריחוק החברתי ומשבר כלכלי עמוק, מחייבים את כולנו להגביר את אהבת החינם, הערבות ההדדית והחיבור אל מורשת ומסורת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully