וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לעיניי בתה: אישה נהרגה מתקיפת כריש בחופי מיין בארה"ב

ג'ולי הולווץ' ששחתה באזור איי ביילי שבמדינת מיין, הותקפה בפתאומיות על ידי כריש מסוג עמלץ לבן. היא חולצה על ידי שייטי קייאקים, ומותה נקבע בבית החולים. בתה ששחתה לצדה וצפתה במתרחש, נפצעה בתקרית. עדי ראייה סיפרו: "לפתע היא החלה לזעוק לעזרה, היה הרבה דם במים"

בפעם השלישית השנה: גולש בן 60 נהרג בתקיפת כריש באוסטרליה/צילום: רויטרס, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

אישה בת 63 נהרגה מתקיפת כריש שלשום (שני) באזור איי ביילי בקרבת העיר פורטלנד שבמדינת מיין. האישה היא ג'ולי הולווץ', תושבת ניו יורק, מנהלת בתחום האופנה שיצאה לאחרונה לגמלאות. על פי הרשויות בפורטלנד, היא שחתה יחד עם בתה והתרחקה כ-18 מטרים מהחוף, כשהותקפה בפתאומיות על ידי כריש מסוג עמלץ לבן. הבת ששחתה לצדה, נפצעה בתקרית.

עד ראייה שצפה בתקיפה ממשרדו, טום ווייט, אמר כי שמע את זעקותיה של הולווץ'. "היה אפשר לשמוע אותה צוחקת ונהנית כשלפתע היא החלה לזעוק לעזרה", סיפר. "זה היה נראה כאילו היא נמשכת מתחת למים". לדבריו, הבת ששמעה את הקריאות החלה לשחות לכיוון אמה. עד ראייה נוסף תיאר כי "היה הרבה מאוד דם במים".

ג'ולי הולווץ', נהרגה מתקיפת כריש בארצות הברית, 27 ביולי 2020. ללא, צילום מסך
"רצתה לבלות את הזמן עם משפחתה". ג'וליה הולוויץ, 2020/צילום מסך, ללא

שני שייטי קייאקים הגיעו לאזור על מנת לסייע להולווץ' להגיע לחוף. משם היא הובהלה על ידי אמבולנס לבית החולים, ומאוחר יותר נקבע מותה.

חלק משן הכריש שנמצא בזירה, הוכיח כי היא הותקפה על ידי עמלץ לבן. עדי ראייה סיפרו שהולוויץ' לבשה חליפת שחייה בניגוד לבתה, ולכן ההשערה היא שהכריש זיהה אותה בתור כלב ים.

"היא הייתה אחת מהנשים המאושרות והאנרגטיות ביותר, הייתה לה התלהבות גדולה מהחיים", סיפרה חברתה קרן מוריי, והוסיפה כי הולווץ' השאירה אחריה שני ילדים, בן ובת. "היא רצה מרתונים ועשתה טריאטלונים. היא הייתה בכושר מצוין, הרוויחה את כספה ורצתה לבלות את הזמן עם משפחתה".

עוד בוואלה!

בפעם השנייה בתוך שבוע: גולש בן 15 נהרג בתקיפת כריש באוסטרליה

לכתבה המלאה
כריש במדינת האיים פלאו. פיש אנד פינס, אתר רשמי
"זה היה נראה כאילו ג'ולי נמשכת מתחת למים". כריש במדינת האיים פלאו, 2019 (צילום: פיש אנד פינס)/אתר רשמי, פיש אנד פינס

כרישים מסוג עמלץ לבן אינם נפוצים באזור בשל טמפרטורת המים הקרירה. עם זאת, בקיץ האחרון הם נצפו מול חופי מיין, ככל הנראה בעקבות כלבי הים ששוחים במקום.

מדובר בתקיפת הכרישים השנייה שנרשמה אי פעם במיין. הפעם האחרונה שבה אדם הותקף על ידי כריש במדינה הייתה בשנת 2010, אז צוללן הדף כריש מסוג למנה חוטמנית ויצא ללא פגע.

בשבועות האחרונים נצפו כרישים בכמה מקומות לאורך החוף הצפון-מזרחי של ארצות הברית, בעיקר בסביבת לונג איילנד וניו יורק. כרישים נצפו גם בקייפ קוד, במדינת מסצ'וסטס, שם נהרג גולש בספטמבר 2018.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully