וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירים במשטרה: צ'יקו אדרי מנסה לחבל בהליך מינוי המפכ"ל

3.8.2020 / 16:28

קצינים במשטרה טוענים כי מנכ"ל המשרד לביטחון הפנים, שהיה בעבר מועמד לתפקיד המפכ"ל ונפסל, מנסה לקדם את אחד ממקורביו לתפקיד ולהכפיש ניצבים אחרים. בכיר בארגון: "הוא רוצה להיות 'מפכ"ל על' ולהשפיע על המשטרה". אדרי: "הכפשות חסרות בסיס"

בווידאו: השר אוחנה על מינוי מפקח כללי חדש למשטרה/צילום: לע"מ, עריכה: שאול אדם

בכירים במשטרה מותחים ביקורת חריפה על התנהלותו של מנכ"ל המשרד לביטחון הפנים צ'יקו אדרי, המנסה לטענתם לחבל בהליך מינוי המפכ"ל שמוביל השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה. לדברי האחרון, הוא יכריז עד אמצע החודש על שם המועמד למפכ"ל קבוע.

קצין בכיר במשטרה אמר בשיחה עם וואלה! NEWS כי אדרי, שהתמודד על תפקיד המפכ"ל ונפסל על ידי הוועדה למינוי בכירים, פועל ממטרות לא ענייניות. "הוא מבין שהוא לא יהיה מפכ"ל. הוא מנסה לקדם את אחד ממקורביו במשטרה לתפקיד המפכ"ל, ועל הדרך הוא מנסה להכפיש כמה מהניצבים שנחשבים מועמדים למפכ"לות", אמר.

משה צ'יקו אדרי, מנכ"ל המשרד לביטחון פנים, 22 בינואר 2019. יונתן זינדל, פלאש 90
"מנסה להכפיש אחרים ולקדם את מקורביו". אדרי/פלאש 90, יונתן זינדל

באחרונה מתרוצצות בקבוצות הווטסאפ של גמלאי המשטרה הודעות שמטיחות האשמות שונות בחלק מן המועמדים לתפקיד. מבדיקה של הדברים עולה כי אין להן ביסוס במציאות. בין היתר, הופצו שמועות על התנהלות כספית של מפקדי מחוזות שונים שנטען ששיפצו את לשכותיהם במיליונים, ומטעם מקורבי אדרי נטען שאחד הניצבים קיים רומן עם פקודתו. הטענות התבררו כלא נכונות.

"המטרה של מי שמפיץ בימים אלו מידע לא מבוסס על קצינים בכירים ברורה והיא אחת - לסכל את האפשרות שאחד מהם יהיה מפכ"ל", אמר קצין בכיר במשטרה. גורם בכיר אחר בארגון אמר: "אדרי מנסה להריץ למפכ"לות את אחד הניצבים שנחשב מקורב אליו. המטרה שלו היא להיות מפכ"ל על ולהשפיע על מה שקורה במשטרה".

בכיר במערכת אכיפת החוק מתח אף הוא ביקורת על אדרי. "מלכתחילה נדהמנו לגלות שאחרי פסילתו של אדרי למפכ"לות בוועדת גולדברג הוא לא הודח ממשרתו כמנכ"ל המשרד לביטחון הפנים על ידי גלעד ארדן, ובוודאי שלא על ידי השר אוחנה", אמר בשיחה עם וואלה! NEWS. "נדמה כי תסכולו מכישלונו הצורם ברור ובולט, והוא עושה הכול להתסיס את השטח ממש לקראת ההכרזה על המפכ"ל הבא. אדרי מונע מנקמנות ותסכול".

השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה במסע"ת בעקבות ההפגנות והמחאות, ירושלים, 15 ביולי 2020. ללא, פלאש 90
יכריז בקרוב על זהות המפכ"ל הבא. אוחנה/פלאש 90, ללא

בחודש שעבר פורסם בוואלה! NEWS כי חושף השחיתויות רפי רותם הגיש תלונה במשטרה ובנציבות שירות המדינה נגד אדרי, בחשד לשיבוש עבודת הוועדה למינוי בכירים בעת שהיה מועמד לתפקיד מפכ"ל המשטרה בשנת 2018. לטענתו, אדרי הסתיר מהוועדה את הפגישה בין השניים - אותה פגישה שהובילה בסופו של דבר לפסילת מועמדותו לתפקיד המפכ"ל.

לפי רותם, שאיים אז לחשוף שחיתויות שבהן היה אדרי מעורב כביכול, יזם הניצב בדימוס מפגש עם בא כוחו, ביקש לדעת אילו טענות יש לרותם נגדו, לא תיעד את הפגישה בלו"ז הרשמי ולא דיווח עליה לוועדה למינוי בכירים שעסקה אז במועמדותו. התלונה, שהוגשה בחודש פברואר האחרון במרחב ירקון שעליו פיקד אדרי בעבר, הועברה לעיון המטה הארצי במשטרה ומשם הועברה להמשך טיפול באגף החקירות והמודיעין. לבסוף, המשטרה סגרה את התלונה שהגיש רותם נגד אדרי מבלי שביצעה פעולות חקירה וזימון של עדים.

רותם הופיע בפני הוועדה יחד עם פרקליטו פיני פישלר ושטח בפניה את טענותיו על אדרי. לדבריו, בוועדה נדהמו למשמע דבריו, וביקשו ממנו לפרט כיצד לטענתו אדרי פגע בזכויותיו, לטענתו תוך ניסיון לטייח שחיתות ברשות המסים. "השופט גולדברג והצוות שלו היו בהלם וביקשו שנרחיב על כל ההיכרות שלי עם אדרי, על הפשעים שהוא טייח ועל האלימות שלו נגדי והמעצרים ההזויים".

גורם במערכת אכיפת החוק המעורה בפרטים אמר כי במשטרה "מנסים להרוויח זמן ולטייח את התלונה. אם אין כוונה לחקור, שיסגרו את התיק, זה שהוא נשאר פתוח ומעלה אבק - מעלה שאלות קשות".

בדצמבר 2018 נחשף בוואלה! NEWS כי אדרי הסתיר מוועדת גולדברג פגישה לילית שלו עם בוחנת הפוליגרף שהוסמכה כדי לבדוק אותו. גם הבוחנת, חווה יודפת, לא סיפרה לוועדה שלפני הבדיקה נפגשה עם אדרי וסייעה לו להתכונן.

רפי רותם המואשם בהעלבת עובד ציבור, בימ"ש השלום תל אביב. 15 בדצמבר 2015. מגד גוזני
התלונן במשטרה בחשד לשיבוש עבודת הוועדה למינוי בכירים. רותם/מגד גוזני

מהמשרד לביטחון הפנים נמסר: "האמור בפנייה אינו אלא בליל של הכפשות ורכילויות שאין בהן ממש. מנכ"ל המשרד אינו עוסק בנושא ואין בכוונתנו להתייחס לתדרוכים שקריים אנונימיים גם אם הם נקראים 'גורמים בכירים במשטרה'".

ממשטרת ישראל נמסר ביחס לסגירת התלונה שהגיש רותם כי "התלונה נשוא פנייתך הועברה לעיון הגורמים הרלוונטיים. בסיום הבחינה הוחלט, על דעת המשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים, על גניזת התלונה בשל היעדר תשתית ראייתית מינימלית שתצדיק פתיחה בחקירה. מעבר לאמור, אין בכוונתנו להתייחס לנושא".

תגובת עו"ד פיני פישלר, פרקליטו של רפי רותם: "אין ולא היה צידוק לגנוז את תיק החקירה, לבטח משלא בוצעה בו ולו פעולת חקירה אחת. כמובן שנגיש ערר, במועד, בפני מחלקת העררים בפרקליטות המדינה. מרשי, רפי רותם לא ייכנע ולו לרגע דל. נמשיך במאבק לחשיפת האמת כולה. זכות הציבור לדעת הכל".

לדבריו, "מצאנו כאן המחשה מובהקת, ממשית ומוחשית בדמות חיפוי וטיוח במלוא עוצמתה. הקולגות במטה הארצי צופפו שורות, נתקבצו ובאו יחד, 'התגייסו' לטובת הקולגה החבר, ניצב בדימוס צ'יקו אדרי. הם הרי מכירים את הראיה הקונקלוסיבית והמוחצת שהציג רפי רותם - צילום מסך לוח הזמנים ממנו הושמטה הפגישה תוך הסתרתה מידיעת ועדת גולדברג. לא זו אף זו, רפי רותם מסר שמות עדים. איש מהם, דרך פלא, לא זומן למסור עדות. ללמדכם כי מלכתחילה ביקשה המשטרה למרוח את התיק, לטייח ובעיקר לחפות על הקולגה ולסייע לו במצוקתו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully