וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיראק: פיצוץ במחסן נשק בבסיס של המיליציות השיעיות בבגדאד

26.7.2020 / 19:12

הצבא אמר כי הפיצוצים בבסיס "סקר" היו במחסן נשק של המשטרה הפדרלית, כתוצאה מחום גבוה ומתחזוקה לקויה. עם זאת, גורמים המזוהים עם המיליציות הנתמכות על ידי איראן אמרו כי ייתכן שהייתה זו תקיפה אמריקנית. בשנה שעברה אירע פיצוץ נוסף באותו בסיס, שיוחס לישראל

פיצוץ בבסיס "סקר" בבגדאד המשמש את מפקדת כוחות הגיוס העממי/--

כמה פיצוצים אירעו היום (ראשון) בבסיס בדרום בגדאד, שבו מוצבים גם כוחות של המיליציות השיעיות הפרו-איראניות. לטענת צבא עיראק, הפיצוצים אירעו במחסן נשק השייך למשטרה הפדרלית בבסיס "סקר" כתוצאה מהחום הגבוה ומתחזוקה לקויה. עם זאת, גורמים המזוהים עם המיליציות טענו כי ייתכן שהפיצוץ הוא תוצאה של תקיפה אווירית. לא דווח על נפגעים.

בשנה שעברה, אדם אחד נהרג ו-29 איש נפצעו כשמחסן נשק של המיליציות התפוצץ באותו הבסיס, וכתוצאה מכך שוגרו רקטות לעבר אזורי מגורים. ברשויות אמרו אז כי גורם שלישי תקף את המקום, ולפי דיווחים זרים, היו אלו כלי טיס ישראליים או אמריקניים, כחלק מהמאמץ למנוע מאיראן העברת כלי נשק לסוריה או הצבת טילים המסוגלים לאיים על ישראל ועל כוחות אמריקניים באזור.

כמה תקיפות מסתוריות נוספות נגד יעדים של אותן המיליציות יוחסו בשנה שעברה לישראל ולארצות הברית.

פיצוץ בבסיס "סקר" בבגדאד המשמש את מפקדת כוחות הגיוס העממי 26 ביולי 2020. -, אתר רשמי
עשן מיתמר מהבסיס בבגדאד, היום/אתר רשמי, -

המיליציות השיעיות, המאוגדות תחת כוחות הגיוס העממי, שיחקו תפקיד במלחמה של עיראק בארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש), אך הן ממשיכות לפעול בצורה עצמאית מכוחות הביטחון הרשמיים גם אחרי שהוכרז ניצחון על הארגון הסוני הקיצוני ב-2017. ראש הממשלה החדש, מוסטפא אל-כזימי, מנסה לרסן את כוחן, אך נקלע לכמה עימותים מולן מאז שנכנס לתפקידו במאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully