וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פולין תפרוש מאמנה למאבק באלימות נגד נשים: "מחייבת לימודי מגדר לילדים"

26.7.2020 / 16:45

שר המשפטים הודיע כי הממשלה תחל בהליך יציאה מאמנת איסטנבול, בטענה שהיא "מכילה אלמנטים בעלי אופי אידיאולוגי מזיק". אלפים הפגינו נגד הממשלה: "גיהינום לנשים". לפי ארגון הבריאות העולמי, אלימות נגד נשים התגברה ביבשת במהלך חודשי סגר הקורונה

צילום: רויטרס

(בווידאו: תוצאות סופיות בבחירות בפולין: ניצחון לנשיא הלאומני דודה)

פולין תתחיל בהליך פרישה מהאמנה האירופית נגד אלימות כלפי נשים - כך אמר שר המשפטים בממשלת הימין השמרנית. זאת משום שלטענת הממשלה הלאומנית, אמנת איסטנבול "פוגעת בזכויות ההורים" בכך שהיא מחייבת את בתי הספר ללמד ילדים על מגדר.

שר המשפטים, זביגנייב ז'יוברו, אמר אתמול במסיבת עיתונאים שמשרדו יגיש מחר (שני) בקשה למשרד העבודה והמשפחות להתחיל בתהליך הנסיגה מהאמנה. "היא מכילה אלמנטים בעלי אופי אידיאולוגי, שאנו רואים כמזיקים", אמר ז'יוברו.

מפלגת השלטון הלאומנית "חוק וצדק" וחברותיה לקואליציה קשרו את עצמן בצורה הדוקה לכנסייה הקתולית והן מקדמות אג'נדה חברתית שמרנית. העוינות לזכויות הקהילה הגאה הייתה אחד מהנושאים המרכזיים שקידם הנשיא אנדז'יי דודה במהלך קמפיין הבחירות המוצלח שלו החודש.

מפגינות מוחות בוורשה על כוונת ממשלת פולין לפרוש מאמנת איסטנבול, 24 ביולי 2020. AP
מפגינות בוורשה נגד המהלך לפרישה מאמנת איסטנבול, שישי/AP

ביום שישי, אלפי אנשים, רובם נשים, הפגינו בוורשה ובערים אחרות נגד הכוונה לפרוש מהאמנה. "המטרה היא לעשות לגליזציה לאלימות בתוך המשפחה", אמרה מגדלנה למפרט, אחת ממארגנות עצרת המחאה בוורשה. חלק מהמפגינים נשאו כרזות שעליהן נכתב כי מפלגת השלטון היא "גיהינום לנשים".

המפלגה הביעה את התנגדותה לאמנת איסטנבול, שאותה אשררה ממשלת המרכז הקודמת ב-2015, במשך תקופה ארוכה. הממשלה טוענת שהאמנה פוגעת בדת ודורשת להעביר תכנים ליברליים בבתי הספר, אף שעד עתה היא נמנעה מלפרוש ממנה.

ז'יוברו הוא חבר מפלגת ימין קטנה יותר החברה בקואליציה. בממשלה לא הגיבו אתמול לשאלה אם הכרזתו על הפרישה מהאמנה מייצגת החלטה משותפת של הקבינט, אך היא אמרה בכמה הזדמנויות כי החוקים הקיימים במדינה מספקים הגנה לנשים.

לפי ארגון הבריאות העולמי, האלימות נגד נשים התגברה השנה באירופה במהלך חודשי הסגר שהוטל לצורך בלימת התפשטות נגיף הקורונה. שש מדינות החברות באיחוד האירופי לא אשררו את האמנה, בהם הונגריה ובולגריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully