וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא פולין: "האידיאולוגיה הלהט"בית" הרסנית מהקומוניזם

14.6.2020 / 10:31

אנדז'יי דודה, בעל ברית של מפלגת השלטון הלאומנית המחפש כהונה שנייה בבחירות בעוד שבועיים, מבטיח שלא יאפשר נישואי הומואים או לימודים בנושא בבתי הספר. סוגיית זכויות הקהילה הגאה במדינה הקתולית השמרנית היא אחד הנושאים הבוערים בקמפיין

נשיא פולין אנדז'יי דודה בכינוס בחירות, 9 ביוני 2020. רויטרס
"ההורים שלנו לא נלחמו לחינם". דודה בעצרת בחירות בשבוע שעבר/רויטרס

נשיא פולין אנדז'יי דודה השווה אתמול (שבת) את "האידיאולוגיה" הלהט"בית לקומוניזם בנאום שנשא אתמול לקראת הבחירות לנשיאות בעוד שבועיים. מועמדים מהאופוזיציה וקבוצות למען זכויות הלהט"בים גינו את נאומו.

זכויות הקהילה הגאה במדינה הקתולית השמרנית הפכה לסוגיה בוערת במהלך הקמפיין. הנשיא הוא בעל ברית של מפלגת השלטון הלאומנית "חוק וצדק" (PiS), הרואה בקידום זכויות הלהט"ב השפעה זרה המערערת על ערכיה המסורתיים של המדינה.

ביום רביעי הציג דודה, המחפש כהונה שנייה, "כרטיס משפחתי" של הצעות בחירות, כולל הבטחה שלא לאפשר לזוגות הומואים להתחתן או לאמץ ילדים ולאסור חינוך על נושאי להט"בים בבתי הספר.

"הדור של ההורים שלי לחם במשך 40 שנה כדי לחסל את האידיאולוגיה הקומוניסטית בבתי הספר, כך שלא ניתן יהיה לכפות אותה על ילדים, כדי שלא ניתן יהיה לעשות שטיפת מוח לבני נוער, ילדים, חיילים וארגוני נוער", אמר דודה בעצרת בעיר ברזג שבדרום-מערב המדינה. "הם לא נלחמו כדי שתופיע אידיאולוגיה חדשה והרסנית עוד יותר".

ארגון הזכויות הפולני "Love Does Not Exclude" אמר כי ההצעות של דודה דומות להחלטת ממשלת רוסיה לאסור "תעמולה הומוסקסואלית".

מועמד השמאל בבחירות לנשיאות, רוברט ביידרון, הפוליטיקאי הפולני הראשון שיצא מהארון, קרא לדודה "להפסיק עם השנאה הזו" בציוץ בטוויטר לאחר הנאום.

פולין הייתה המדינה הראשונה במזרח אירופה שהפילה את המשטר הקומוניסטי ב-1989. על פי סקר פנימי של האיחוד האירופי, מצב זכויות הקהילה הגאה בשטחה הוא הגרוע ביותר בגוש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully