וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רצח באום אל-פחם: גבר בן 35 נורה למוות בדרכו לעבודה בעיר

26.7.2020 / 7:25

במהלך האירוע נורה גבר נוסף כבן 30, שניהם תושבי העיר, והם פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים העמק בעפולה, שם כעבור שעות נקבע מותו של חאלד וליד חמד. כוחות המשטרה שהגיעו למקום פתחו בסריקות אחר החשודים, והאירוע נחקר חשד לרצח

צילום: דוברות המשטרה

גבר בן 35 נורה למוות הלילה (ראשון) באום אל-פחם, במהלך אירוע ירי שבו נורה גבר נוסף כבן 30. השניים, תושבי העיר שככל הנראה היו בדרכם לעבודה, פונו על ידי צוותי רפואה במצב קשה ובינוני לקבלת טיפול רפואי בבית חולים העמק בעפולה. כעבור שעות, נקבע מותו של חאלד וליד חמד, , המכונה ג'עו.

המשטרה הודיעה כי האירוע נחקר כחשד לרצח. "כוחות משטרה פתחו בסריקות אחר מבצעי העבירה לצד איסוף ממצאים בזירה על ידי חוקרי הזיהוי הפלילי, לבחינת הרקע והנסיבות", מסרו במשטרה.

מנתוני מרכז אמאן למאבק באלימות, עולה כי עד כה נרצחו מתחילת השנה 57 בני אדם בחברה הערבית, בהם תשע נשים.

חאלד וליד חמד, המכונה ג׳עו
בן 35 שנורה למוות באום אל פחם. צ, צילום מסך
נורה למוות בדרכו לעבודה. וליד חמד/צילום מסך, צ

מנהלות קהילות בטוחות בעמותת יוזמות אברהם, רות לוין חן ועולא נג'מי יוסף, קראו לטיפול מידי בתופעת האלימות במגזר הערבי. "הנתונים הקשים חושפים שמכת האלימות והפשיעה בחברה הערבית לא נעלמה או הצטמצמה בצל הקורונה - אלא רק נעלמה מהעין הציבורית", מסרו. "המציאות היא שיש עלייה דרסטית בהיקף התופעה. מקרי רצח הופכים לשגרה יומיומית ביישובים הערביים, וזהו רק קצה הקרחון".

לדבריהן, "במצב כזה, מה הפלא שהאזרחים הערבים מפחדים לצאת מהבית? כבר ב-2019 ראינו ש-60.5% מהאזרחים הערבים חשים לא בטוחים ביישוב מגוריהם, ועכשיו המצב גרוע עוד יותר. אי אפשר להמשיך לקבל זאת - חייבים לטפל בגורמי העומק לתופעות האלימות והפשיעה. חייבים לטפל בהזנחה ובאפליה של החברה הערבית. גם לאזרחים הערבים מגיע ביטחון אישי".

עוד בוואלה!

משפחת אל-חלאק לביהמ"ש: "התירו את פרסום שם השוטרים שירו בו למוות"

לכתבה המלאה
זירת רצח באום אל-פאחם, 26 יולי 2020. צ, צילום מסך
זירת הרצח באום אל-פאחם, היום/צילום מסך, צ

בתחילת יולי הוגש כתב אישום נגד שני תושבי העיר, בני 24 ו-25, תלמידי המכללה להנדסאים בסכנין, בגין איומים, ירי ואף השלכת ראש כבש לעבר ביתו של מנהל המכללה בה למדו. השניים ביצעו את המעשים לאחר שהמהל העיר לאחד מהם על שאיחר לשיעור ודרש שימדוד חום וימלא הצהרת בריאות.

כתב האישום נגד השניים - אנס ואמין אגבאריה, מייחס להם עבירות נשק, יריות במקום מגורים, איומים, שינוי זהות של רכב, הפרעה לשוטר בשעת מילוי תפקידו, היזק בזדון ושיבוש מהלכי משפט. הפרקליטות ביקשה להאריך את מעצרם את תום ההליכים נגדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully