וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הליכוד הודיע לכחול לבן: לא תקודם השבוע חקיקה מלבד חוקי קורונה

24.7.2020 / 17:38

השר אמסלם, המחזיק בזכות וטו על הצעות החוק בוועדת השרים לענייני חקיקה, הודיע ליו"ר הוועדה ניסנקורן על המהלך, לאחר שכחול לבן תמכה בחוק נגד טיפולי ההמרה. "המקרה החמור מעיב על יחסי העבודה", אמר. ניסנקורן תקף חזרה: "בליכוד מפרים את ההסכמים בנושא התקציב"

בווידאו: עימות בין אמסלם לניסנקורן על הצבעת כחול לבן על חוקי ההמרה/צילום: ערוץ כנסת

השר המקשר בין הממשלה לכנסת, דוד אמסלם, שלו זכות ווטו בוועדת השרים לענייני חקיקה, הודיע הערב (שישי) ליו"ר הוועדה, שר המשפטים אבי ניסנקורן, כי אין בכוונתו להעביר השבוע חוקים שאינם דחופים וקשורים בקורונה. זאת, בעקבות הפרת הסיכום שהושג בוועדה בנוגע להצעת החוק לאיסור טיפולי המרה, והעברתה בכנסת בקריאה טרומית.

לדברי השר אמסלם, "שיתוף הפעולה בין המפלגות בקואליציה בנוי על אמון, אולם כאשר זה מופר קשה להמשיך לעבוד ביחד. המקרה השבוע היה חמור במיוחד ומעיב על יחסי העבודה בינינו".

בתגובה, העלה ניסנקורן את הפרות ההסכמים בין המפלגות מצד הליכוד. "שיתוף פעולה אכן בנוי על אמון. לכן תמוהה בעיניי ההחלטה של הליכוד להפר משמעת קואליציונית לטובת פגיעה בשלטון החוק על ידי חקירת שופטים בישראל. תמוהה גם ההחלטה להפר את ההסכם הקואליציוני בנושא התקציב, בתקופה בה האזרחים צריכים ודאות כלכלית", אמר.

שר הדיגיטל והסייבר הלאומי, דודי אמסלם במהלך נאומו במליאת הכנסת 15 ביויל 2020. עדינה ולמן, דוברות הכנסת, אתר רשמי
"המקרה השבוע היה חמור במיוחד". השר אמסלם/אתר רשמי, עדינה ולמן, דוברות הכנסת

שר המשפטים הוסיף כי "המאבק בקורונה תוך שמירת זכויות האזרח והטיפול במשבר הכלכלי, אלו באמת הנושאים המרכזיים. אני מצפה ששותפים יפעלו בכל עת באמינות ובשיתוף פעולה. כחול לבן תישאר מצפן שפוי וערכי". גורם נוסף בכחול לבן בכחול לבן השיב לדבריו של אמסלם בביטול. "רוב הצעות החוק על סדר היום בשבוע הבא הן של הליכוד, אם אמסלם לא רוצה לקדם אותן - זכותו ואנחנו מכבדים זאת".

ההחלטה מגיעה ברקע דרישת ח"כ משה גפני, מראשי יהדות התורה, לקדם ביום רביעי הקרוב את הצעת חוק פסקת ההתגברות והחוק שנועד לאסור הכנסת חמץ לבתי חולים, זאת בניגוד לפסיקת בג"ץ. ככל הנראה, החלטתו היא ניסיון להרגיע את המצב הנפיץ בקואליציה, לאור הצעות החוק הנפיצות שנמצאות על סדר היום - ולא בהכרח בכוונה להעניש את כחול לבן.

המתיחות בקואליציה הגיעה לשיאה ביום רביעי האחרון, סביב הצעת החוק לאיסור טיפול המרה. ההצעה עוררה חילוקי דעות בתוך הקואליציה, בעקבות החלטתה של כחול לבן לתמוך בה - בניגוד לעמדת הממשלה. מליאת הכנסת אישרה את החוק, אותו יזמו חברי הכנסת ניצן הורוביץ (מרצ) ומרב מיכאלי (העבודה), בקריאה טרומית, ברוב של 42 תומכים מול 36 מתנגדים.

עוד בוואלה!

בתמיכת כחול לבן: הצעת החוק לאיסור טיפולי המרה אושרה בקריאה טרומית

לכתבה המלאה
הצעת החוק לאיסור טיפולי המרה אושרה בקריאה טרומית, 22 ביולי 2020
בני גנץ, אבי ניסנקורן. עדינה וולמן/ דוברות הכנסת, אתר רשמי
ניסיון להרגיע את המצב הנפיץ. ניסנקורן וגנץ בהצבעה על חוק טיפולי ההמרה/אתר רשמי, עדינה וולמן/ דוברות הכנסת

אחרי ההצבעה בכנסת, נשמעו במליאה קריאות של ח"כים חרדים לעבר יו"ר כחול לבן בני גנץ, ולפיהם "לא תהיה ראש ממשלה". כמו כן, הח"כים של ש"ס נטשו את מליאת הכנסת, והחליטו יחד שלא להשתתף בהצבעות עד להודעה חדשה. ביהדות התורה הודיעו כי יעצרו כל שיתוף פעולה עם כחול לבן, ויו"ר סיעת דגל התורה, ח"כ משה גפני, הפנה את החיצים גם כלפי הליכוד. "לא נשתף פעולה עם כחול לבן. אבל גם שלטון הליכוד שווה לכפרות, איפה היה ראש הממשלה נתניהו? למה אמיר אוחנה הצביע בעד?".

בתגובה למתקפה, השר ניסנקורן טען כי כל הקואליציה ידעה מראש על עמדתה של כחול לבן בנוגע לטיפולי המרה - כולל ראש הממשלה בנימין נתניהו והמפלגות החרדיות. בדברים שנשא במליאה, הוא פנה לשר אמסלם ואמר: "רק כדי לעשות סדר - ראש הממשלה ידע, השרים גפני ודרעי ידעו, יו"ר הקואליציה ידעה. חשבתי שגם אתה". הוא הזכיר גם כי "חברי הכנסת מהליכוד שהיו פה בחרו לא להצביע נגד החוק הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully