וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי ציבור המשתכרים יותר מ-30 אלף שקלים בחודש יכללו בתכנית המענקים

שרי הממשלה אישרו תוספת של כחצי מיליארד שקלים לתכנית מענק לכל אזרח, שתובא לאישור הכנסת בשבוע הבא. על פי תזכיר החוק, כל תושב יקבל 750 שקלים ותוספת של 500 שקלים עבור כל ילד, למעט אלו שמשכורתם השנתית גבוהה מ-651 אלף. הזכאים לקצבאות יקבלו 750 שקלים נוספים

בווידאו: נתניהו מתייחס בפתח ישיבת הממשלה לתכנית המענקים/צילום: לשכת העיתונות הממשלתית

הממשלה אישרה הלילה (חמישי) במשאל טלפוני את הגדלת תקציב תכנית המענקים של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר ישראל כץ בכחצי מיליארד שקלים. ביום ראשון הממשלה אישרה את המסגרת התקציבית לתכנית בסך של שישה מיליארד שקלים, וביום שני נתניהו וראש הממשלה החליפי בני גנץ סיכמו כי בנוסף למענקים שיחולקו לכל אזרח, יוקצו חצי מיליארד שקלים לטובת אוכלוסיות מוחלשות.

המענק ישולם עבור כל תושב ישראל שהצהיר על הכנסות של עד 651 אלף שקלים בשנה, כולל עובדי ציבור בעלי משכורת של יותר מ-30 אלף שקלים בחודש. זאת לאחר שתחילה הממשלה תכננה לגבות מס ממי שמרוויח מעל 651 אלף שקלים ועל עובדי השירות הציבורי המרוויחים יותר מ-30 אלף שקלים, אך הקריטריון שונה לאחר שהתברר שאינו ישים ובעייתי מבחינה חוקית.

התקציב הכולל של תכנית המענקים יעמוד כעת על 6.48 מיליארד שקלים. בנוסף, הצעת ההחלטה שהופצה לשרים דוחה את מועד הפצת תזכיר החוק שמסדיר את המענקים עד היום. הצעת החוק תובא ביום שני לכנסת לאישור בקריאה שנייה ושלישית.

ראש הממשלה בנימין נתניהו מציג תוכנית כלכלית נוכח הקורונה, 15 ביולי 2020. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו מציג את תכנית מענק לכל אזרח, בשבוע שעבר/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

על פי התכנית, כל תושב ישראל יקבל מענק בסך 750 שקלים, וכן 500 שקלים נוספים בעבור הילד הראשון, השני והשלישי דרך ההורה שמקבל את קצבת הילדים. תושב שמשכורתו השנתית גבוהה מ-651 אלף יקבל את המענק רק עבור ילדיו, ללא תוספת של 750 שקלים. תושב הזכאי לקצבאות נוספות דוגמת סיעוד, נכה, הבטחת הכנסה, תשלום מזונות או תשלום לעולה נזקק יקבל תוספת של 750 שקלים.

לפי תזכיר החוק, מאחר ובידי הביטוח הלאומי לא קיימים נתונים לגבי תושבים שאינם זכאים לקצבה, מוצע לקבוע כי המעוניין בקבלת המענק יידרש להגיש בקשה לביטוח לאומי. כמו כן, אם אין בידי הביטוח הלאומי נתונים לגבי 2019, הבחינה תיעשה בהתאם לשנה שעברה. עוד הוצע כי התביעה לקבלת מענק תוגש בטופס מקוון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully