וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנערה הגיבורה שחיסלה מחבלי טליבאן אחרי שהרגו את הוריה

נערה אפגנית לקחה את רובה הקלצ'ניקוב המשפחתי, ירתה למוות בשניים מהמחבלים ופצעה כמה אחרים, אחרי שאלו הרגו את הוריה במתקפה במחוז גור. היא ואחיה הצעיר הועברו למקום מבטחים, והיא זכתה לשבחים ברשתות החברתיות

צילום: רויטרס, עריכה ניר חן

(בווידאו: הבית הלבן: טראמפ לא עודכן במידע המודיעיני לפיו רוסיה משלמת לטליבאן)

נערה אפגנית זכתה לשבחים רבים ברשתות החברתיות על "גבורתה", אחרי שנאבקה בלוחמי טליבאן שהרגו את הוריה. לפי גורמים מקומיים במחוז גור, הנערה לקחה את רובה הקלצ'ניקוב המשפחתי, ירתה למוות בשניים מהמחבלים ופצעה כמה אחרים. אנשי טליבאן תקפו הבית משום שאביה של הילדה היה תומך של הממשלה, וחמושים נוספים שהגיעו לכפר נהדפו על ידי מיליציה פרו-ממשלתית ותושבים.

הנערה, שתמונה שלה אוחזת בנשק הפכה לוויראלית בימים האחרונים, היא ככל הנראה בת 14 עד 16. גורמים ברשויות המקומיות אמרו כי היא ואחיה הצעיר נלקחו למקום מבטחים אחרי התקרית.

נערה אפגנית שחיסלה מחבלי טליבאן אחרי שהרגו את הוריה. טוויטר, צילום מסך
נקמה את חיסול הוריה. הנערה האפגנית/צילום מסך, טוויטר

ברשתות החברתיות היללו את הנערה. "הסירו את הכובע בפני האומץ שלה", כתבה נג'יבה רחמי בפייסבוק. גולש אחר, מוחמד סלאח, כתב: "אנחנו יודעים שאי אפשר להחליף הורים, אבל הנקמה שלך תתן לך שקט מסוים".

המחוז גור, שבו התרחשה המתקפה, הוא אחד העניים ביותר במערב אפגניסטן, ושיעור האלימות נגד נשים הוא גבוה.

טליבאן חתם על הסכם שלום היסטורי עם ארצות הברית בפברואר, אך על אף שהוא חדל מלתקוף כוחות אמריקניים, הוא הגביר את מתקפותיו נגד כוחות הממשלה בקאבול. זאת בזמן ששני הצדדים נערכים לתחילת שיחות שלום ביניהם, החיוניות להשלמת הנסיגה האמריקנית מהמדינה אחרי כ-19 שנות מלחמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully