וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיון בערעור על מינוי הרופא שהורשע בהפצת פדופיליה: "סכנה לשלום הילדים"

21.7.2020 / 13:14

בית הדין הארצי לעבודה דן בערעור שהגישה המדינה על מינויו של אברהם ברקאי לאחראי על שירותי התלמיד במחוז צפון במשרד הבריאות. אחרי הפרסום בוואלה! NEWS והוויכוח שעורר, הצטרפו עמותות אזרחיות לערעור נגד המינוי. ברקאי: "התלהמות הנובעת מדעות קדומות"

עריכה: עמית שמחה

(בווידאו: ביהמ"ש קבע כי מלכה לייפר, שנאשמת בעבירות מין בתלמידות באוסטרליה, כשירה לעמוד לדין, בינואר)

בית הדין הארצי לעבודה בירושלים דן הבוקר (שלישי) בעניינו של ד"ר אברהם ברקאי, רופא ילדים שהורשע בהחזקה והפצה של חומרים פדופיליים, שמשרד הבריאות מינה לרופא האחראי על שירותי התלמיד במחוז צפון. למרות התנגדותו של נציב שירות המדינה למינוי וביטולו, בית הדין האזורי לעבודה בנצרת הפך את הוראת הנציב ואפשר את המינוי. הפרשה נחשפה בוואלה! NEWS ועוררה שיח ציבורי, התבטאויות מצד נבחרי ציבור ומחאות של ארגונים אזרחיים שונים.

בעקבות ההד התקשורתי השהה בית הדין האזורי את החלטתו והמדינה הודיעה כי בכוונתה לערער עליה. היום, נערך הדיון הראשון בערעור הפרקליטות, בשם נציבות שירות המדינה, לבית הדין הארצי, בדרישה לבטל את המינוי. לערעור הצטרפו המועצה לשלום הילד ואיגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית כידידי בית המשפט. הדיון נערך בפני הרכב בית הדין - השופטת ורדה וירט-ליבנה, השופטת לאה גליקסמן והשופטת חני אופק-גנדלר.

הפרקליטות סבורה כי בפסק הדין של בית הדין האזורי, בראשות השופטת אורית יעקבס, נפלו שגיאות משפטיות מהותיות וכי "קיימת זיקה בין חומרת ואופי העבירות בהן הורשע, המעידות על פגם מובנה בהתנהלותו, לבין אופי המשרה, הכרוכה גם בנוכחות בסביבת תלמידים, המהווים את דור העתיד של המדינה ואשר לגביהם נתונה למדינה אחריות ציבורית מוגברת".

ד"ר אברהם ברקאי' רופא הילדים שהורשע בהחזקת סרטי פדופיליה ופרסומם. -, אתר רשמי
"התלהמות הנובעת מדעות קדומות". ברקאי./אתר רשמי, -

עוד טענה המדינה, כי למרות שהמשרה אינה כוללת טיפול קליני, "ליבתה הנה פיקוח על שירותי בריאות התלמיד וחלק ממטלותיה מתבצעות בשטחי בית הספר ובמהלך יום הלימודים ובכך, יש כדי להוות פגיעה משמעותית באמון הציבור במערכת ובתדמיתה" .

ד"ר ברקאי טען בפני בית המשפט, באמצעות עו"ד ערן קייזמן, כי חופש העיסוק מחייב את כל זרועות השלטון לכבד את "זכותו של האזרח לעסוק בכל מקצוע או משלח יד", וכן כי נציב שירות המדינה "כשל לחלוטין להציג ערך ציבורי העולה בחשיבותו על זכות היסוד".

הרופא המורשע שלל את עמדת הנציבות. "דבריו של הנציב, לפיהם חלק מהמטלות מתבצעות בשטח בית הספר ובמהלך יום הלימודים הינם, בכל הכבוד, חסרי כל אחיזה במציאות", אמר. לדבריו,זו "המצאה שנולדה תוך כדי השימוע בפני היועץ המשפטי של נציבות שירות המדינה ונופחה למימדים מפלצתיים".

הוא שב על טענתו בפני בית הדין האזורי, כי "אין שום צורך, במסגרת תפקידו, להיכנס לחצר בית הספר, לא בשעות הלימודים ולא לאחר מכן ואף אם יתעורר צורך נקודתי לעשות כן, ניתן יהיה לבצעו ללא שום קושי מבלי שיידרש להיכנס באופן פיזי לכותלי בית הספר", לדוגמא, דרך "עריכת פגישות מעין אלה באמצעות אפליקצית 'זום'".

עוד בוואלה!

לאחר הסערה: בית הדין הקפיא את מינוי רופא הילדים שהורשע בהפצת תכני פדופיליה

לכתבה המלאה
החלטת וועדה בעניין מינוי של ד"ר אברהם ברקאי. -, אתר רשמי
החלטת הוועדה בעניינו של ד"ר ברקאי/אתר רשמי, -

ברקאי הוסיף כי עמדתה של המדינה, בדומה לעמדת ידידות בית המשפט שהצטרפו לעתירה, אינה אלא "התלהמות יצרית הנובעת מדעות קדומות, מפחד ומחוסר הבנה בסיסי של משמעות העבירה הפלילית בה הורשע".

בדיון, קוראות נציגות המועצה לשלום הילד ואיגוד מרכזי הסיוע לבית הדין הארצי לעבודה למנוע את מינויו של ד"ר ברקאי לתפקיד. "הדעת מתקשה לשאת את המחשבה שתפקיד זה יהיה מאויש על ידי עבריין מין מורשע. זה לא פחות מליקוי מאורות", נמסר. "על בית הדין להכריע בערעור זה כאשר לנגד עיניו עומדים תלמידים קטינים ולהבטיח להם שעל שלומם הפיזי והנפשי לא יהיה אמון עבריין מין שביצע מעשים חמורים ובזויים".

ד"ר ברקאי הורשע בשנת 2011 בהחזקת סרטי פדופיליה ופרסומם. במחשבו נמצאו יותר מ-190 אלף פרסומי תועבה שונים אותם החזיק ופרסם באינטרנט. על פי כתב האישום, הוא נהג לגלוש באינטרנט באמצעות תוכנה המאפשרת לגולשים לשוחח עם גולשים אחרים ולהחליף עימם קבצים הכוללים את החומרים האסורים. הוא הודה בהחזקת התכנים אך טען כי לא פרסם אותם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully