וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנציבות תערער על העסקת הרופא שהורשע באחזקת חומרי פדופיליה

6.5.2020 / 12:13

בעקבות הפרסום בוואלה! NEWS כי ד"ר אברהם ברקאי, רופא ילדים שהחזיק מאגר של חומרים פורנוגרפיים הכוללים קטינים, ימונה לרופא הפיקוח על שירותי הבריאות לתלמיד, פנה נציב שירות המדינה דניאל הרשקוביץ לפרקליטות. פרץ: "אדם מורשע בעבירות מין לא ייכנס בשערי אף מוסד"

בווידאו: ד"ר אברהם ברקאי הורשע בשנת 2011 באחזקה והפצה של חומר פדופילי/באדיבות כאן 11

נציב שירות המדינה פרופ' דניאל הרשקוביץ ביקש הבוקר (רביעי) מפרקליטות המדינה לערער בשם הנציבות על החלטת ביה"ד האזורי לעבודה בנצרת בעניין ד"ר אברהם ברקאי, שפורסמה לראשונה בוואלה! NEWS, והיא צפויה להגיש ערעור שכזה. ברקאי, רופא מומחה בתחום רפואת הילדים, הורשע במהלך שנת 2011 בכך שהחזיק בביתו קבצי מחשב ובהם מאות אלפי פרסומי תועבה פורנוגרפיים פדופילים ואף העמידם לרשות אחרים. אף על פי כן, ובניגוד לעמדתה הנחרצת של נציבות שירות המדינה, הורה בית הדין האזורי לעבודה כי אין מניעה להעסיקו בתפקיד רופא פיקוח על שירותי בריאות התלמיד.

ההחלטה הסעירה גם את חברי הממשלה. שר החינוך רפי פרץ הביע כוונה להיאבק בה. "אדם מורשע בעבירות מין לא ייכנס בשערי אף מוסד חינוכי. נקודה", מסר פרץ, "אני עובד מול משרד הבריאות ומשרד המשפטים כדי לוודא את זה". גם שרת הבינוי והשיכון יפעת שאשא ביטון תיארה את ההחלטה "‏שערוריה והפקרות". היא הבטיחה "לעשות ככל שביכולתי כדי למנוע המינוי המטורף הזה!".

ד"ר אבי ברקאי. -, אתר רשמי
ההחלטה עוררה סערה. ברקאי/אתר רשמי, -

ח"כ מרב מיכאלי (העבודה) דרשה אף היא הגשת ערעור על ההחלטה, וכינתה אותה "בלתי סבירה בעליל". "למרבה התדהמה, כשל בית המשפט בהבנת הסכנה שמהווה אופי עברו הפלילי של ד"ר ברקאי ביחס לתפקיד אליו הוא מאפשר למנותו. כך למשל, פסק הדין הדגיש כי עברו של ד"ר ברקאי לא כולל פגיעה פיזית בקטין. זוהי הפגנה בורות באשר לפגיעה האנושה שעוברים קטינים וקטינות בתעשיית הפורנוגרפיה, אשר מנוצלים ונאנסים דרך קבע, בעוד צרכני פורנוגרפיה פדופילית הם חלק בלתי נפרד מהמעגל ההרסני של תעשייה זו", טענה מיכאלי.

"ברור כי אין מקום לאדם עם עבר פלילי כה חמור בשירות הציבורי בכלל, ובפרט בתפקיד בעל סמכות רבה ואחריות ישירה על קטינים וקטינות. מעבר לכך שפסק הדין מתעלם מהרף הערכי המינימלי הנדרש מעובדי ועובדות ציבור, מינוי ד"ר ברקאי הוא שערורייתי במיוחד נוכח העובדה כי מדובר בתפקיד אשר מחייב עבודת שטח, ביקורים שוטפים בבתי הספר והימצאות בקרבת תלמידים ותלמידות", כתבה בפנייתה.

עוד בוואלה!

סופר ילדים ואב לילדה: רופא נעצר בחשד להחזקת חומרי פדופיליה

לכתבה המלאה

"מי יפקח על המפקח?"

ההחלטה עוררה זעם גם ברשויות המקומיות ובארגוני סיוע. איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות תקיפה מינית ולנפגעי תקיפה מינית בישראל פנה מוקדם יותר הבוקר ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ולנציב הרשקוביץ בבקשה להורות על הגשת הערעור על ההחלטה, "אשר הכשירה את מינויו כרופא פיקוח על שירותי בריאות התלמיד במחוז הצפון וזאת על אף שמדובר בעבריין מין מורשע בדין".

"אדם שכשל כשלים רבים וחמורים כל כך, אין מקומו בשירות הציבורי", אומרת אורית סוליציאנו, מנכ"לית איגוד מרכזי הסיוע, "כל החלטה אחרת חוטאת לאמון שמפקיד הציבור בידי המדינה בכך שתקבל החלטות ותמנה בעלי תפקידים ראויים ונקיי כפיים. אין זה המקרה בעניינו של ברקאי. תפקידו כרופא, טיב העבירות שביצע ונסיבות ביצוען - מוסיפים נופך של חומרה למעשיו, אשר הנם בלתי נסלחים מבחינה ערכית-נורמטיבית, ודאי לא באופן שבו מבקש בית הדין להכשירם".

"החלטת בית הדין מבטאת קלות ראש מטרידה ביחס לנסיבות ביצוע העבירות על ידי ברקאי וביחס לעבירות של החזקה ופרסום חומרי תועבה בכלל", אומרת סוליציאנו, "בגזר דינו נקבע כי משך תקופה ארוכה נהג ברקאי לצפות באופן אובססיבי בסרטים ותמונות תועבה של צילומי קטינים בעירום וכן בתיעוד של קטינים מקיימים יחסי מין; לא רק שהוא החזיק בחומרים אלו, הוא העמידם לרשות רבים אחרים בישראל ובעול. בנוסף, נהג ברקאי לחפש דווקא חומרים בהם מופיעים קטינים ודאג להצפינם בקבצים פרטיים לאחר הורדתם. מכאן, שלא רק שברקאי נהנה מפירות העוול, הוא לקח חלק פעיל בתעשייה המושתת על התעללות מינית בילדים".

לדבריה, הכשרת מינויו של אדם שהורשע בעבירות מין שאף ריצה עונש מאסר בעבודות שירות כבעל תפקיד בכיר ומחזיק סמכות כלפי הצוות החינוכי, עלולה ליצור חשש ממשי להגנתם של התלמידים, בפרט כאשר הגדרת התפקיד מחייבת ביקורים תדירים בבתי ספר, במהלך יום הלימודים. היא פונה ליועמ"ש ולנציב שירות המדינה בשאלה: "בנסיבות אלו, אי אפשר שלא לשאול - ומי יפקח על המפקח?".

מנכ"לית איגוד מרכזי הסיוע סוליצאנו והיועצת המשפטית של הארגון, עו"ד איילת רזין בית-אור, פנו לשניים "להורות לאלתר על הגשת ערעור על החלטת בית הדין האזורי, על מנת להבטיח את מוגנות התלמידים ואמון הציבור במערכת החינוך והבריאות".

חבר הכנסת דניאל הרשקוביץ במהלך ביקור בקבר יוסף, פברואר 2011. אורי לנץ
ביקש לערער על ההחלטה. הנציב הרשקוביץ/אורי לנץ

קריאה דומה הגיעה גם מרשויות מקומיות. ראש העיר נשר, רועי לוי, פנה היום לשר החינוך הרב רפי פרץ ולשר הבריאות הרב יעקב ליצמן וההבהיר חד משמעית. "בעיר נשר, לא יינתן אישור לאף עבריין מין מורשע להיכנס למוסדות החינוך, גם אם מועסק תחת משרד החינוך", מסר לוי, "כראש העיר, אני אמון על בריאותם וביטחונם של כל תלמידי העיר בעודם נמצאים במוסדות החינוך, ואין אני מוכן להפקיר אותם תחת ידם של עברייני מין מורשעים". הוא ביקש כי משרד החינוך יפעל אף הוא להגשת ערעור "על החלטה חסרת אחריות זו מצד בית הדין לעבודה", וכן "למנוע בכל דרך את מימוש החלטה זו".

אלירן מלכי, יו"ר עמותת מצו"ף (מאגר ציבורי וניטור פדופילים), קרא אף הוא לשקול שנית את ההחלטה. "פדופיליה זו מחלה ללא תרופה, וכל פדופיל הוא פשוט פצצה מתקתקת", האשים מלכי, "ילד שנאנס מת מבפנים, וד"ר ברקאי סיפק את עצמו מינית במשך שנים כשצפה בסרטים עם קורבנות בני שמונה".

גם המועצה לשלום הילד מתחה ביקורת על ההחלטה. "אי אפשר לסבול את המחשבה שאדם שהורשע בעבירות של החזקת חומרים פדופיליים ימונה לתפקיד של אחראי בדרך כזו או אחרת לבריאותם הפיזית והנפשית של ילדים. אסור להשאיר את ההחלטה המעוותת הזו על כנה", נמסר.

הנהגת ההורים הארצית גינתה אף היא בתוקף את ההחלטה. "עם כל הכבוד לחופש העיסוק ועם כל ההבנה לזכותו של עבריין שהורשע לשקם את חייו ולחזור לחברה, הדעת איננה סובלת מצב שעבריין מורשע יקבל אישור לחזור לזירת הפשע", מסרו בארגון, שם הגדירו את המינוי "מסוכן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully