וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשוד ברצח בן השופטת הפדרלית בניו ג'רזי: עורך דין "אנטי-פמיניסטי"

21.7.2020 / 3:59

ה-FBI הודיע כי דן הולנדר הוא החשוד שאותר מת במכוניתו, לאחר שירה למוות בבנה של השופטת אסתר סלאס, ופצע את בעלה אנושות. הוא התפרסם בתור עורך דין שהגיש תביעות רבות נגד "הפרת זכויות גברים". בעבר, תקף גם את השופטת, וטען שהיא "מאשימה גברים כדי להאדיר את עצמה"

בווידאו: עורך דין אנטי פמיניסט שחשוד ברצח בנה של שופטת נמצא מת/צילום: רויטרס

עו"ד דן הולנדר הוא החשוד העיקרי ברצח בן השופטת הפדרלית אסתר סלאס בניו ג'רזי - כך הודיע הלילה (שלישי) ה-FBI. הולנדר הגדיר את עצמו בתור עורך דין "אנטי-פמיניסטי", וקיבל תשומת לב תקשורתית רבה בגין תביעות שהגיש נגד "הפרת זכויות גברים". מה-FBI נמסר כי הוא היה "החשוד העיקרי בהתקפה" ואישרו כי הוכרז כמת, אך לא סיפקו פרטים נוספים.

באירוע הירי אתמול נרצח דניאל אנדרל, בנה של השופטת, ובעלה נפצע אנושות. סלאס עצמה לא נפצעה בתקרית החריגה בעיר נורת' ברונסוויק שבמדינת ניו ג'רזי. הולנדר נמצא מת במכוניתו כמה שעות לאחר הירי.

שופטת בית משפט בניו יורק, ג'נט דיאפיורי, אמרה כי בין חפציו האישיים נמצאו גם פרטי מידע על שופטת אחרת. לפי גורמים רשמיים, לצד גופתו התגלו גם מסמכים שהיו מיועדים לסלאס.

כוחות משטרה מחוץ לביתה של השופטת הפדרלית אסתר סאלאס,  שבנה נורה ונהרג ובעלה נפצע אנושות, בניו ג'רזי, 20 ביולי 2020.. רויטרס, רויטרס
כוחות משטרה מחוץ לביתה של השופטת הפדרלית, אתמול/רויטרס, רויטרס

עורך הדין הולנדר היה מעורב בתביעה שנידונה על ידי סלאס בשנת 2015, נגד גיוסה לצבא של צעירה. בכתבים שפורסמו ברשת, הולנדר זלזל בשופטת, וכתב כי היא "סחרה במורשת ההיספנית שלה כדי להתקדם". הוא נודע, בין היתר, בזכות תביעות לא מוצלחות שקראו תיגר על החוקתיות של מבצעים לנשים בברים ובמועדונים.

בתביעה אחרת שבה היה מעורב נטען כי מועדוני הלילה מפרים את זכויות האדם בכך שהם גובים מאות דולרים עבור מכירת אלכוהול. בשנת 2008 הוא תבע ללא הצלחה את אוניברסיטת קולומביה על כך שהעבירה שיעורי מגדר לנשים, בטענה כי הם "מעוז של שנאה נגד גברים".

הולנדר נהג למתוח על סלאס ביקורת לעתים קרובות, תוך שהוא תוקף גם את סיפור חייה, לפיו היא ננטשה על ידי אביה וגודלה על ידי אמה. "מדובר במאמץ הרגיל, להאשים גבר ולהאדיר אישה על חשבונו", כתב.

הוא העלה לרשת רבים מכתביו, ולאחרונה אף כתב על טיפולים שהוא עובר נגד סרטן, ועל רצונו לנצל את שארית זמנו כדי "לסדר את ענייניו". בנוסף לכך, כתב כי "הבעיה שנוצרת כשחיים זמן רב מדי תחת שלטון פמיניסטי, היא שלגבר יש כל כך הרבה אויבים, שהוא אפילו לא יכול לריב עם כולם. אבל בית הספר למשפטים והתקשורת לימדו אותי לתעדף". בשנת 2011 הגיש דן הולנדר בקשה לפשיטת רגל, בעקבות חובות גדולים והוצאות רבות.

השופטת הפדרלית אסתר סלאס. -, אתר רשמי
השופטת הפדרלית אסתר סלאס, שבנה נורה למוות ובעלה נפצע אנושות/אתר רשמי, -

סלאס, ילידת קליפורניה לאם מהגרת מקובה ואב מהגר ממקסיקו, בילתה את רוב ילדותה בעיר אוניון סיטי שבניו ג'רזי. לאחר שסייעה למשפחתה להתמודד עם שריפה הרסנית בביתם, היא נהגה לעזור לאמה מול רשויות החוק, במקביל לפיתוח הקריירה שלה במשפטים.

בשנת 2011 הפכה לשופטת פדרלית לפי החלטתו של נשיא ארצות הברית הקודם ברק אובמה. לפני כן, היא שימשה כשופטת בבתי משפט מקומיים ועבדה גם כעוזרת של הסנגוריה הציבורית במשך כמה שנים.

אנדרל, בנה של סלאס, אמור היה להתחיל ללמוד באוניברסיטה הקתולית של אמריקה בוושינגטון בסמסטר הקרוב. "הייתי בהלם לשמוע על מותו הטרגי של דניאל בחדשות", כתב נשיא האוניברסיטה ג'ון גארווי בטוויטר. "דניאל היה צעיר מבטיח, הוא נרשם לשיעורים החל מהשבועות הקרובים, ומלאו לו 20 בשבוע שעבר".

כמה מחבריו למכללה של דניאל בילו את סוף השבוע בבית המשפחה, חגגו עמו את יום הולדתו, ועזבו שעות ספורות לפני הירי. השכנה מריון קוסטנזה סיפרה כי "הם לעולם לא יראו את חברם דניאל שוב. ולחשוב על אסתר שתאבד את ילדה היחיד, זה פשוט נורא".

התובע הכללי, וויליאם בר, אמר אמש כי ה-FBI וכל רשויות החוק ימשיכו לחקור את הירי, והוסיף כי "בלתי נסבל שסוג כזה של פשע יתבצע נגד חבר ברשות השופטת הפדרלית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully