וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא נשלם מסים עד שנקבל את הכסף": העצמאים שמאיימים להחריף את המאבק

20.7.2020 / 23:20

העברת הכספים לאזרחים על ידי הממשלה מתעכבת, וכמה בעלי עסקים הודיעו כי הם פותחים במחאה שבמסגרתה הם יפסיקו לשלם מסים. זאת, במחאה על הידרדרות מצבם הכלכלי במהלך משבר הקורונה והיעדר רשת ביטחון מצד המדינה. "עשינו הכל כדי לשרוד, הגיע הזמן להפעיל כוח"

בעקבות העלייה בתחלואה בקורונה: השרים דנו בהטלת מגבלות נוספות/צילום: לע"מ

(בוודיאו: בעקבות העלייה בתחלואה בקורונה: השרים דנו בהטלת מגבלות נוספות)

כמה עצמאים הודיעו היום (שני) כי יחדלו מתשלום מסים במחאה על מצבם הכלכלי שהידרדר במהלך משבר הקורונה והיעדר רשת ביטחון מצד המדינה. כמה מהם התאספו היום בשדרות רוטשילד שבתל אביב וקראו לעצמאים להצטרף ליוזמה, המכונה "מחאת השאלטר".

מארגני המחאה הסבירו כי "במשך שנים רבות העסקים הקטנים במדינת ישראל מינפו את הכלכלה, ייצבו אותה והביאו אותה לשגשוגה. שנים רבות בהן שילמנו ביטוח לאומי, מס הכנסה, מע"מ, ארנונה, מס שילוט ועוד. שילמנו כחוק, עמדנו בנטל עד שהגיעה הקורונה וגילינו שאנחנו, בעלי העסקים במדינת ישראל, נמצאים אחרונים בפירמידת המזון של המדינה".

המארגנים שאלו: "היכן המיסים ששילמנו במשך שנים רבות? למה הם לא מהווים לנו רשת בטחון בזמן המשבר הכלכלי הכי גדול בארץ ובעולם כולו?". הם הסבירו על מחאתם: "לא עוד תשלומי מיסים מופקעים שיועברו בתאריך קבוע מראש. רוצים את כספינו? נשלם אותם כחוק כאשר נקבל מהממשלה תנאים בסיסיים שיעניקו לנו את הביטחון הראוי לנו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"איפה המיסים ששילמנו במשך שנים רבות?". אנשי "מחאת השאלטר בת"א, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

אחת מהעצמאים שדיברו בשדרות רוטשילד בתל אביב, מורל לוי בת ה-37, שציינה כי היא 'ליכודניקית', אמרה כי "עשיתי הכול כדי לשרוד, אבל נגמר לי הכסף והכוח. נשארה לי התקווה. נלחמתי ברחובות עם אחיי העצמאים והשכירים בהפגנות, והכול כדי שמישהו ישמע אותנו ושזה יזיז למישהו. אני מרגישה נבגדת מאופן קבלת ההחלטות ושהממשלה לא סופרת אותי אחרי ששילמתי מסים".

"אני לא מרגישה שמישהו דואג לי", הוסיפה. "אני לא רואה את האופק והעתיד שלי ושל ילדיי. הסקטור העסקי מושבת וקורס אחרי חמישה חודשים. אנחנו עולים לשלב המעשי ואני לא אשתוק יותר. החלטתי שאני אעשה הכול למען העתיד שלי ושל חבריי".

לדבריה, "כולנו נשלם ביחד, ואם צריך - נפסיק לשלם ביחד ונשים על השולחן את הצרכים שלנו. הפעם לא יתעלמו מאיתנו. הממשלה מבינה רק בכסף וכך נעביר את הכוח לידיים שלנו".

ראש הממשלה בנימין נתניהו והשר ישראל כץ בטקס הפתיחה הרשמי של שדה התעופה החדש רמון ליד אילת. 21 בינואר 2019. יונתן זינדל, פלאש 90, פלאש 90
"אם צריך – נפסיק לשלם ביחד". נתניהו ושר האוצר כץ/פלאש 90, יונתן זינדל, פלאש 90

עצמאי נוסף שהכריז על השתתפותו במחאה, מעוז ינון בן ה-45 מבנימינה, אב לשלושה ילדים, אמר כי כשהקים מיזם תיירות הדבר כלל סיכונים עסקיים שגרמו לא "לא לישון לילות ארוכים. "אני משלם מסים ואזרח נאמן, אך לעולם לא האמנתי שממשלת ישראל תירה טילים להשמיד את העצמאים ואת כלכלת ישראל".

לדבריו, "כל החלטה גורמת לאיבוד אמון טוטלי בממשלת ישראל. אנחנו לא נלחמים בקורונה, אלה בחוסר הודאות של הממשלה שהורסת את החולמים היוזמים והיוצרים. הממשלה פועלת רק לטובת קבוצות לחץ. כדי שמחאת מסים תצליח, היא צריכה להיות גדולה. השאלטר הוא מנגנון לתשלום מסים משותף לעצמאים ועסקים".

ינון, ממובילי המחאה בה הביעה תמיכה גם אשת התקשורת ג'ודי ניר מוזס והמעצב מושיק גלאמין, הסביר את כוונתם: "רק אם נשלם מיסים ביחד, בצורה מאוגדת, רק ככה נוכל לגרום לממשלה לפעול לטובתנו. רק אם נשלם ביחד נוכל להפסיק לשלם ביחד ולהוריד את השאלטר".

על פי השיטה, מסבירים ב"מחאת השאלטר", רואה חשבון אחד ישלם את המיסים למצטרפים בהתאם לחוק. דבר שיוביל להפעלת כוח מול הממשלה. המארגנים דורשים דמי אבטלה ודמי מחייה לעצמאיים ובעלי עסקים, וכן איחוד השנים 2019 ו-2020 לצרכי מס.

גלאמין, מיוזמי המחאה, אמר כי "מה שיאפשר לנו לא להיות שקופים זה לחבור ביחד כמשלמי מיסים ורק אז יראו אותנו ונהיה ראויים למשא ומתן ודיאלוג עם מקבלי ההחלטות. אני קורא לעצמאים להצטרף לשאלטר. אני לא כועס על אף אחד, אבל צריך להתאחד כדי לעזור לנו כישראלים ועצמאים שרוצים עתיד בטוח ומגיע לנו ביטוח לאומי. תנו לנו את הביטחון הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully