וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ויכוח בממשלה סביב מינוי השגריר הבדואי: "כתב שישראל מדינה גזענית"

19.7.2020 / 13:04

אוחנה העלה פוסט שכתב אסמעיל חלדי ב-2017 נגד "חיסול" המורשת הבדואית, שנמחק. מנגד, שרים בישיבת הממשלה גיבו את השגריר החדש לאסמרה: "למה לפשפש בפייסבוק של עובדי מדינה?". לבסוף, אושר מינויים של חלדי ו-10 שגרירים נוספים. אשכנזי: "גאה במינוי נציג העדה הבדואית"

צילום: רוני כנפו, עריכה: ניר חן

(בווידיאו: פגישת שר החוץ אשכנזי עם מקבילו הגרמני, בחודש שעבר)

הממשלה אישרה היום (ראשון) את מינויים של 11 ראשי נציגויות ישראל ברחבי בעולם. במהלך הישיבה, התעורר ויכוח סביב מינויו של השגריר הבדואי הראשון איסמעיל חלדי, כשהשר לביטחון פנים אמיר אוחנה העלה בדיון פוסט שכתב בפייסבוק ב-2017, שבו האשים ב"טיהור וחיסול" המורשת הבדואית ברקע מאבק קרקעות באחד מכפרי העדה.

הפוסט, שעליו דווח באתר הימין "מידה", נמחק על ידי חלדי כבר פעם, והוא פרסם לגביו התנצלות. גם השר דוד אמסלם הצטרף להתנגדות למינויו של חלדי ואמר כי "אם מישהו כתב משהו על ישראל כמדינה גזענית, אפילו פעם אחת, אסור לו להתמנות כשגריר מטעם המדינה".

השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה במסע"ת בעקבות ההפגנות והמחאות, ירושלים, 15 ביולי 2020. ללא, פלאש 90
העלה בדיון פוסט מ-2017 שנמחק ופורסמה לגביו התנצלות. אוחנה/פלאש 90, ללא

מנגד, שר החוץ גבי אשכנזי גיבה את המינוי, והגן על החלטת ועדת המינויים שאישרה את מינויו של חלדי לשגריר באריתריאה, לאור העשייה הנרחבת שלו במשרד החוץ לאורך השנים. "אל תחפשו לערוף ראשים, אלא לקרב ציבורים", אמר אשכנזי במהלך הישיבה. "תהליך הישראליזציה הוא קריטי בשירותי החוץ".

לעמדת אשכנזי הצטרפו גם שרי ליכוד, כמו השרה ציפי חוטובלי ששימשה בעבר סגנית שר החוץ, והשר יובל שטייניץ ששימש כשר לעניינים אסטרטגיים. השניים הגנו על חלדי וציינו את פעילותו רבת השנים במאבק ב-BDS. חוטובלי ציינה כי "חלדי עשה שירות איכותי למען המדינה, ולא מבינה למה צריך לפשפש בחשבונות הפייסבוק של עובדי מדינה".

ראש הממשלה החליפי, בני גנץ, גיבה גם הוא את עמדת אשכנזי ואמר כי "המינוי ראוי. אנחנו צריכים לדרוש נאמנות למדינה אבל כדאי להיזהר ממשטרת מחשבות ולאשר את המינוי". השר יועז הנדל הוסיף לדבריו כי "חייבים לפעול לשילוב ערביי ישראל לעודד את מי שרוצה להשתלב".

עוד בוואלה!

משרד החוץ ימנה את השגריר הבדואי הראשון של ישראל

לכתבה המלאה
שגריר ישראל, באריתריאה איסמאעיל חאלדי. -, אתר רשמי
הדיפלומט הבדואי הראשון שמכהן כשגריר מטעם ישראל. חלדי/אתר רשמי, -

בסופו של דבר, המינוי אושר ברוב קולות בממשלה, כחלק מחבילה של 11 ראשי נציגויות שהובאו לאישור על ידי שר החוץ. השר אוחנה נמנע והשר אמסלם התנגד בהצבעה, ובסופה גם השר רפי פרץ ביקש להודיע שהוא מתנגד.

המינויים שאושרו היום נבחרו לפני כשבועיים על ידי ועדת המינויים העליונה של משרד החוץ. במשרד ציינו כי כ-30% מראשי הנציגויות הן נשים, וכן את מינויו הראשון של דיפלומט בדואי לתפקיד שגריר ישראל.

שר החוץ, גבי אשכנזי במהלך הצהרה לתקשורת לצד מקיבלו הגרמני הייקו מאס במשרד החוץ בירושלים 10 ביוני 2020. משרד החוץ, אתר רשמי
"אל תחפשו לערוף ראשים". אשכנזי/אתר רשמי, משרד החוץ

השר אשכנזי אמר כי "מינויים אלו מצטרפים למינויים האחרונים שאושרו בממשלה לאחר כניסתי לתפקיד, אחרי תקופה ארוכה בהם לא קודמו מינויי ראשי נציגויות בחו"ל. הם מהווים ציון דרך משמעותי בשינויים שחלים במשרד החוץ בחודשים האחרונים עם הגדלת התקציב לפעילויות הנציגויות בחו"ל".

אשכנזי הוסיף כי "אני גאה במיוחד שכבר בתחילת כהונתי כשר החוץ, הבאתי לאישור הממשלה ייצוג נכבד של נשים כראשות נציגות ולכך שלראשונה אישרנו מינויו של נציג מבני העדה הבדואית לעמוד בראש שגרירות ישראלית בחו"ל".

חלדי, בן 49 ותושב הכפר חוואלד שבגליל התחתון, היה הדיפלומט הישראלי הבדואי הראשון. הוא שירת בעבר בקונסוליה הכללית של ישראל בסן פרנסיסקו וכממונה על המאבק בתנועת החרם בשגרירות ישראל בלונדון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully