וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש להדבקה בבגרויות: מורה ו-15 תלמידים אובחנו בקורונה באור עקיבא

19.7.2020 / 8:16

הנגיף התפרץ בבית הספר אמי"ת עתידים בעיר, ומספר החולים ממשיך לעלות. בעיר טוענים כי בחינות הבגרות הפכו לאירועי הדבקה המוניים, אף שממחוז חיפה של משרד החינוך נמסר כי "הן התקיימו בהתאם להנחיות". ראש העירייה: "צריך למנוע את הבחינות, זה בסמכות משרד החינוך"

עריכה: איתי עמרם

(בווידיאו: אדם מתעמת עם שוטרים לאחר שנתפס מסתובב ללא מסיכה בקניון בנהריה, החודש)

התפרצות קורונה לא מדווחת אירעה בבית הספר אמי"ת עתידים באור עקיבא - כך נודע היום (ראשון) לוואלה! NEWS. מורה וככל עוד הנראה עוד 15 תלמידי שכבת י"ב בבית הספר נדבקו בנגיף, והמספר ממשיך לעלות.

בעיר זועמים וטוענים לרשלנות, לאחר שעל פי החשש בחינות הבגרות הפכו לאירועי הדבקה המוניים. בינתיים, במשרד הבריאות ובעירייה לא התייחסו לתקרית.

ממחוז חיפה של משרד החינוך נמסר לוואלה!NEWS כי "הבחינות התקיימו בהתאם להנחיות משרד הבריאות, על פי הנוהל שנקבע לביצוע בחינות הבגרות המאפשר יציאה מבידוד לשם היבחנות תוך הקפדה על כללי הבריאות המחייבים. בתי הספר במחוז מקיימים את הנוהל בכל בחינות הבגרות".

בית הספר התיכון אחד העם בפתח תקווה 5 במאי 2020. ראובן קסטרו
תלמידים עם מסיכות בפתח תקווה/ראובן קסטרו

ראש עיריית אור עקיבא, השר לשעבר יעקב אדרי, הפנה את האשמה כלפי הממשלה. "מה שאני צריך זו החלטת מדינה - בגרויות זה משרד החינוך. אני לא יכול למנוע את הבחינה", הסביר. הוא תיאר את האווירה בעת הבחינה כ"באים, 'אהלן מה נשמע', מתחבקים. אתם יודעים מה זה תיכוניסטים. זה לא פשוט. הם באים הביתה ומדביקים את ההורים, וההורים יוצאים ומדביקים, וכן הלאה".

לדבריו, את בית הספר "עתידים" הוא סגר כבר לפני שבוע. "לחצתי וסגרו אותו. מה שקרה זה בחינות הבגרות שאספה אותם מחדש, אבל זאת לא הסמכות שלי. זה משרד החינוך", טען. "כנראה, לפי מה שאני שומע, ואני אומר את זה בזהירות, אחרי זה הנערים הבוגרים גם חגגו. על זה אין לי שליטה בכלל".

באור עקיבא התגלו עד כה 74 נדבקים בקורונה. לדבריו, "אני מאוד מודאג כמו כל מדינת ישראל. המספר עולים מאוד". כעת, בעיר חוששים לקראת בחינה נוספת הצפויה להתקיים ביום שלישי הקרוב, ואדרי אמר: "אני מתכוון לבדוק מה האפשרויות כדי למנוע את זה. אני מאוד מקווה כי ההדבקות הן לא פשוטות".

עוד בוואלה!

קורונה - עדכון יומי: 1,595 אובחנו ביממה האחרונה, עלייה באחוז החיוביים

לכתבה המלאה

על פי נתוני משרד הבריאות, 1,595 אובחנו בנגיף ביממה האחרונה, נכון לאתמול בערב. בכך עלה מספר הנדבקים המאומתים בישראל ל-49,204. בבתי החולים מאושפזים 589 חולים, מתוכם 56 מונשמים ו-217 במצב קשה. נכון להיום, מתו 400 בני אדם מקורונה בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully