וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות הפגינו מול מעון רה"מ ב-ים: "מחזיק את המדינה כבת ערובה"

16.7.2020 / 23:55

המשתתפים מחו נגד השחיתות השלטונית מול מעונו של נתניהו. זאת, יומיים לאחר הפגנת ענק במקום בה נעצרו 50 איש בעימותים עם המשטרה. המפגינים קראו להתפטרות ראש הממשלה, והניפו שלטים עם הכיתוב "מצור על בלפור"

"מצור על בלפור": עשרות מפגינים מול מעון רה"מ בפעם השנייה בתוך שבוע/צילום: רוני כנפו

כ-200 בני אדם הפגינו הערב (חמישי) נגד השחיתות השלטונית מול מעונו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בירושלים. זו המחאה השנייה השבוע בבלפור, לאחר שביום שלישי האחרון הפגינו במקום אלפי בני אדם. המפגינים קראו להתפטרותו של נתניהו, להקמת ועדת חקירה שתבדוק את חלקו של ראש הממשלה בפרשת הצוללות ולהגנה על ערכי הדמוקרטיה ושלטון החוק.

המארגנים תיארו את המחאה כ"מצור על בלפור", וזעמו על ההגבלות שצפויה הממשלה להטיל על הציבור. "מניעת התקהלות והטלת סגר נועדו רק לשחרר את נתניהו מהמצור", מסרו.

הפגנת מול מעון רה"מ כנגד השחיתות השלטונית 16 ביולי 2020. אולבייה פיטוסי/פלאש90, פלאש 90
"מצור על בלפור". המחאה מול מעון ראש הממשלה בירושלים, הערב/פלאש 90, אולבייה פיטוסי/פלאש90

המפגינים התקבצו על המדרכה מול המעון, והניפו שלטים עם הכיתוב"אם אין דמוקרטיה - יקבלו 750 שקל", "ביבי, העם לא ישכח ולא יסלח", "תקנות שעת חירום = דיקטטורה", "ביבי מחזיק את המדינה כבת ערובה". המוחים קראו "שוחד, מרמה, הפרת אמונים", ו"הון, שלטון, עולם תחתון".

בעקבות המחאה, נחסם לתנועה קטע הכביש ברחוב עזה הסמוך למעון ראש הממשלה, עד לצומת כיכר פריז. כמו כן, הפעילים נגד נתניהו הקימו בימים האחרונים מאהל מחאה מול מעון ראש הממשלה. עם זאת, המשטרה אסרה על המפגינים ללון במקום, בטענה כי מדובר בציר תנועה מרכזי.

הפגנת מול מעון רה"מ כנגד השחיתות השלטונית 16 ביולי 2020. אולבייה פיטוסי/פלאש90, אתר רשמי
"מושחתים נמאסתם". ההפגנה מול מעון רה"מ, הערב/אתר רשמי, אולבייה פיטוסי/פלאש90

ביום שלישי האחרון נערכה מחאה מול מעונו של נתניהו, בה השתתפו אלפי בני אדם. ההפגנה התקיימה תחת הכותרת "יום הביביסטיליה", בהקשר של אירוע נפילת הבסטיליה שמסמל את המהפכה הצרפתית.

במהלך ההפגנה אירעו עימותים בין המשטרה למפגינים, בהם נעצרו 50 מפגינים בגין הפרת סדר ציבורי, נזק לרכוש ותקיפת שוטרים. לאחר שהסתיימה ההפגנה המרכזית, מאות מפגינים התקדמו לעבר כיכר פריז הסמוכה תוך שהם מציתים פחים, יושבים על הכביש ומשליכים חפצים על השוטרים, שניסו לפנותם מהאזור באמצעות זרנוקי מים.

הפגנת מול מעון רה"מ כנגד השחיתות השלטונית 16 ביולי 2020. אולבייה פיטוסי/פלאש90, פלאש 90
הפגנה מול מעון ראש הממשלה, הערב/פלאש 90, אולבייה פיטוסי/פלאש90
הפגנת מול מעון רה"מ כנגד השחיתות השלטונית 16 ביולי 2020. אולבייה פיטוסי/פלאש90, אתר רשמי
"תקנות שעת חירום = דיקטטורה". המחאה בבלפור, הערב/אתר רשמי, אולבייה פיטוסי/פלאש90

אתמול שוחררו שלושה מהמפגינים למעצר בית עד ליום ראשון. בית משפט השלום בירושלים החליט על שחרורם של שני עצורים נוספים ללא תנאים מגבילים, ועל עוד שלושה נאסר להתקרב למרחק של מאה מטרים מהמעון בבלפור במשך שבועיים.

(עדכון ראשון: 19:12)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully