וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנערה הבריטית מדאעש תוכל לשוב מסוריה כדי להיאבק על אזרחותה

16.7.2020 / 20:15

בית משפט קיבל את עתירתה של שמימה בגאם, שעזבה את לונדון בגיל 15 והתחתנה עם לוחם הארגון, והיא תוכל לערער על ביטול אזרחותה בעודה במדינה. גורמי ביטחון רואים בה סכנה, והממשלה אמרה כי היא תערער. בגאם הכעיסה רבים כשתמכה בפיגוע במנצ'סטר. 3 מילדיה מתו בסוריה

שמימה בגאם/צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

(תיעוד: שמימה בגאם וחברותיה נמלטות מלונדון לסוריה)

צעירה בריטית שנסעה לסוריה בעת שהייתה תלמידת תיכון כדי להצטרף לדאעש, יכולה לשוב לבריטניה כדי להיאבק משפטית על החלטת הממשלה לבטל את אזרחותיה - כך קבע היום (חמישי) בית משפט לערעורים במדינה.

שמימה בגאם, שנולדה להורים מבנגלדש, עזבה את לונדון ב-2015 כשהייתה בת 15, והגיע לסוריה דרך טורקיה עם שתי חברותיה ללימודים. בסוריה, היא התחתנה עם לוחם דאעש וחיה בא-רקה, בירת "המדינה האסלאמית". בשנה שעברה היא אותרה במחנה מעצר בסוריה, שם מתו שלושה מילדיה.

שלושת השופטים בבית המשפט לערעורים של אנגליה קבעו פה אחד כי היא תהיה זכאית לערעור יעיל והוגן על החלטת הממשלה לבטל את אזרחותה משיקולים ביטחוניים, רק אם תוכל לשוב לממלכה.

"הליך הוגן וצדק חייבים, במקרה זה, לגבור על חששות ביטחוניים", אמר השופט ג'וליאן פלוקס בפסיקה שקיבלה את הערעור של הצעירה, בת 20 כיום. הוא אמר כי אם היא נחשבת לסכנה ביטחונית, ואם יש די ראיות נגדה, אפשר לעצור אותה עם שובה לבריטניה.

הנערה הבריטית שמימה בגאם במחנה פליטים בסוריה, 17 בפברואר 2019. אתר רשמי, אתר רשמי
עשויה להיעצר עם שובה לממלכה. שמימה בגאם במחנה בסוריה/אתר רשמי, אתר רשמי

בגאם הכעיסה רבים בבריטניה בכך שלא הפגינה חרטה על שחזתה בראשים כרותים, ואמרה כי הפיגוע במנצ'סטר ב-2017, שבו נהרגו 22 איש, היה מוצדק. היא ביקשה לשוב לממלכה ולהצטרף למשפחתה בלונדון, וטענה שהיא לא מהווה איום.

משרד הפנים של בריטניה אמר בתגובה כי החלטת בית המשפט "מאכזבת מאוד" וכי היא תבקש לערער עליה. "העדיפות העליונה של הממשלה נותרה שמירה על ביטחוננו הלאומי ושמירה על ביטחון הציבור", אמרו במשרד.

(עדכון ראשון: 17:18)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully