וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שבועיים: מת התינוק של הנערה הבריטית שהצטרפה לדאעש

8.3.2019 / 21:44

גורמי הרפואה במחנה הפליטים בסוריה הסבירו כי התינוק מת מסיבוך של דלקת ריאות. אמו, שמימה בגאם בת ה-19, עוררה מחדש את הדיון בממלכה בנוגע לגורלם של לוחמי הארגון הקורס וביקשה שיאפשרו לה לחזור

שמימה בגאם/צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

במחנה העקורים שבצפון סוריה נקבע הערב (שישי) מות בנה התינוק של הצעירה הבריטית שהצטרפה לארגון המדינה האסלאמית (דאעש) במדינה, כך מסר דובר הכוחות הדמוקרטיים בסוריה. פרמדיק שטיפל בתינוק בן השבועיים סיפר כי סבל מסיבוך של דלקת ריאות שגרם למותו.

הצעירה, שמימה בגאם בת ה-19, סיפרה לאחרונה כי איבדה שני ילדים במהלך שהותה בסוריה, וכעת היא רוצה לשוב לבריטניה. בעקבות דבריה, בממלכה התעוררה סערה בנוגע לאופן שבו יש להתמודד עם האזרחים שחברו לדאעש ורוצים לעזוב את החליפות הקורסת.

לקריאה נוספת:
הנערה הבריטית של דאעש ילדה תינוק: "אני רוצה לחזור הביתה"
התלמידה שברחה לדאעש רוצה לשוב לבריטניה: "אני בהיריון"

הנערה הבריטית שמימה בגאם במחנה פליטים בסוריה, 17 בפברואר 2019. אתר רשמי, אתר רשמי
התינוק מת מסיבוך של דלקת ריאות. שמימה בגאם/אתר רשמי, אתר רשמי

"אני חושבת שלהרבה אנשים צריכה להיות סימפטיה למצבי", היא אמרה בריאיון שנתנה בחודש שעבר לרשת "סקיי ניוז", שבו סיפרה כי היא לא ידעה למה היא נכנסה כשעזבה עם כמה מחברותיה ללימודים ב-2015 לסוריה. "אני רק מקווה שאולי בשבילי, למעני ולמען הילד שלי, יתנו לי לחזור", אמרה. "אני לא יכולה לחיות במחנה זה לעד. זה לא אפשרי. אני חוששת שהתינוק שלי ימות במחנה הזה".

היא ושתי חברותיה בבית הספר התיכון "בת'נאל גרין", קדיזה סולטנה ואמירה עבאס, תפסו את הכותרות כשטסו מגטוויק לטורקיה בפברואר לפני חמש שנים, בדרכן לסוריה. בגאם ועבאס היו בנות 15, וסולטנה הייתה בת 16. הן אמרו להוריהן כי הן יוצאות ויעדרו רק ליום אחד בלבד.

הצעה שאסור לפספס

מבצע מיוחד: חודשיים ראשונים חינם על כל ברי המים של תמי 4

לכתבה המלאה
שמימה ביגאם, נערה בריטית שהצטרפה לשורות דאעש. רויטרס
"לא מתחרטת". שמימה לפני שעזבה את בריטניה/רויטרס

כשהייתה בשטח בשליטת דאעש, כך לדבריה, שימשה כ"עקרת בית". "לא עשיתי שום דבר מסוכן", סיפרה. "לא עשיתי תעמולה. מעולם לא עודדתי אנשים להגיע לסוריה. יש להם הוכחה שלא עשיתי שום דבר מסוכן", אמרה. היא ציינה כי היא "הייתה בסדר" עם עריפות הראש של אנשי דאעש, מאחר שהיא שמעה שזה מותר לפי ההלכה האסלאמית.

על אף שלא ברור אם היא ביצעה פשעים ומעמדה החוקי לא ברור, ייתכן שהיא תעמוד לדין אם תשוב לבריטניה בשל תמיכה בדאעש. מתנגדי חזרתה מזכירים את העובדה שהיא לא הביעה חרטה על מעשיה ומזהירים כי היא עלולה להוות איום ביטחוני לבריטניה. כשנשאלה אם היא סבורה שעשתה טעות כשנסעה לסוריה, השיבה: "במידה מסוימת, כן. אבל אני לא מתחרטת כי זה שינה אותי כבן אדם. זה הפך אותי לחזקה יותר, קשוחה יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully